{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.208 visninger | Oprettet:

Rigtig skuffet efter salg! {{forumTopicSubject}}

Jeg falder tilfældigt over en hoppe, som jeg har ejet i 2-3 år - bliver selvfølgelig glad. Hun ser godt ud.

Da jeg solgt hende, var hun mager efter et hårdt drægtighedsforløb. Da jeg overtager hende ifolet er hun i dårlig huld. Sammen med dyrlæger og foderkonsulenter ofrer vi en masse penge i forsøg på at rette hende op. Dyrlægen tager prøver, behandler og anbefaler. Da føllet er vendt fra og hun er kommet på græs begynder vi først at se bedringer, men det tager tid.

Da vi står i en situation hvor jeg skal flytte, er jeg nødsaget til at sælge hende. Jeg opretter en annonce, hvor jeg beskriver hende (dårlig huld, mange kosmetiske fejl i form af vorter, ar, asymmetriske ører, blindhed mm).

Jeg gør køber bevidst om kampen med hendes problemer og vi skriver kontrakt. Hun sælges enormt billigt grundet hendes tilstand - og på kontrakt!

Nu falder jeg så over køberen, og een, der har set hoppen og som også dengang var informeret om arbejdet og årsagerne til hendes huld - det er ikke pæne ord.

SUK!

Hvor kan man blive skuffet over folk. Man tror og håber at man overlader en hest, der har brug for ekstra omsorg og pleje for et (nærmest symbolsk beløb) i håb om at det var det rette. At man så ser hesten til salg til en pris sigende salgsprisen + 150 % oveni OG mindre heldige ord bagefter, kommer man virkelig til at tvivle på om man valgte rigtigt.

Desværre et indlæg - fyldt med ærgelser!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rigtig skuffet efter salg!
  • #1   13. apr 2010 Sådan nogle mennesker tiltrækker billige heste desværre let

  • #2   13. apr 2010 øv hvor en grim omgang!

    Jeg solgte også engang en halt pony, som så senere blev solgt for det 4-dobbelte og den var pilrådden i benene og man kan intet gøre. Og vi havde også skrevet kontrakt på at det var skovtur og selskab - den blev solgt til dressur


  • #3   13. apr 2010 Ej, hvor trist for dig (og ikke mindst for hesten!!) smiley

    Tænk sig at folk gør den slags...

    Kendte også en, der havde solgt en hest, som havde kronisk skade og derfor kun måtte skridtes på. Den nye ejer bruger den nu til både spring og dressur på konkurrenceplan, selvom den slet ikke kan tåle det i benene.

    Men ja, ejeren skal åbenbart bare bruge en konkurrencehest for en kortere periode, og så var det jo en billig løsning at købe den og bruge den op.


  • Karina K
    Karina K Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 2 Svar: 6
    #4   13. apr 2010 ja undskyld men står der ikke i kontrakten den ikke må sælges uden din viden for så er det jo kontrakt brud og jeg ville da kontakte en advokat med det samme, og derefter kontakte personen og info mere dem om brudet og følgerne..

  • #6   13. apr 2010 Og selvom det står i kontrakten så er det ikke juridsk bindene at man skal sige det til gammel ejer..

    Nye ejer er ejer og kun ejer bestemmer over hesten


  • #7   13. apr 2010 Pernica Fofo : Hun laver enormt gode føl, og dyrlægen havde givet ord for at fejlene ingen betydning havde for hende som avlshoppe (samme ord gav den tidligere ejers dyrlæge). Hun trives, men vil aldrig blive ridehest pga. alder og alt alt for mange skavanker.

    Jeg tror egentlig at nuværende ejer har passet hende godt og det lyder til at hun har fået bugt med hendes dårlige huld. Jeg er bare rigtig ked af at jeg efterfølgende skal høre for nærmest at have "ladt stå til", når det er alt andet end sandt. På den hest har jeg foderregninger og dyrlægeregninger i summer, der vil få de fleste hestefolk til at knibe øjnene sammen.

    Ak ja, er bare SÅ ærgelig, desværre smiley


  • #8   13. apr 2010 Det samme prøvede jeg for et par år siden med en islænder hoppe som var impoteret(af os) hun havde klip i ørene(mærkning) sommereksem ,sky og tre gænger, men var super avls hoppe-Køber var kun avler
    ALT var pludslig vores skyld da hun solgte hoppen mindre end et år efter. Blev sågar fremstillet som mishandler ved en som var intr i hende..
    Gjorde virkelig ondt at høre og læse, at en voksen dame som var stutteriejer fortælle sådan noget lort for selv at rede sin røv.

    Man kan kun bide det i sig...at folk kan være så ondskabsfulde er jo ikke til at forstå - Kan ikke se hvad det gavner dem at omtale dig på en dårlig måde :0/


  • #9   14. apr 2010 LiseLund - nej, præcis, for det gør ondt! Jeg har så valgt at kontakte de implicerede parter og meddele min skuffelse over dem - øv altså!

    Suk, suk, suk!

    I det mindste virker det som om hoppen er kommet ud af sin dårlige huld nu, det glæder mig smiley


  • #10   14. apr 2010 Flot du har kontaktet dem, jeg kunne ikke pga vrede til hende der købte af mig. Jeg har så efterfølgende skrevet med pigen som har min hoppe nu. Hun har fået hende pæn igen og jeg håber hun vil give hende eksemdækken på når tiden er, for det er hendes største problem.

    Håber nogle vil flere vil lære at man kommer længst med at være ærlig ved handel, da det virklig kan såre nogle forkerte.


  • #11   14. apr 2010 Ja... Jeg kan kun give dig ret. Det var bestemt ikke min stolthed at sælge en hest, som stadig var så mager, men køber skulle netop være indforstået med fejlene og hendes huld-problem - det var ingen overraskelse. Jeg var ærlig hele vejen igennem og til ingen nytte - jeg håber hun snart kan få et blivende hjem.

    Dejligt at høre fra een med samme erfaring smiley


Kommentér på:
Rigtig skuffet efter salg!

Annonce