{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

udlån, plag/unghest hvorfor? {{forumTopicSubject}}

nu spørger jeg så lige rigtig dumt... men....

HVORFOR købe en ung plag, skrive side op og side ned her på nettet om hvor skøn den bliver at ride på, og hvor fantastisk den er... for så at søge en låner til den når den er 2 1/2 - 3 år gammel????

hvad er fordelen for låner?

udlåner sparer jo tilridningspenge (men ved så måske ikke hvor godt et job det bliver gjort med dette)...

ja kald mig dum... men ser det gang på gang annonceret... og har nu set at den ene 2 års hingst har fundet låner.

hvis I har valgt ovenstående enten som låner eller udlåner, så del med mig, hvorfor?

vil gerne høre andres mening om dette...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udlån, plag/unghest hvorfor?
  • #1   29. apr 2010 så slipper de vel selv for at opdrage på dem, og får en hest der er mere eller mindre klar til tilridning?

  • #3   29. apr 2010 tror du har misforstået mit indlæg...

    hesten skal jo ofte tilrides af låner...


  • #4   29. apr 2010 det er nemmere at vente uden hesten? jeg ved det ikke.. mange vil gerne låne et plag som selskab til deres egen..

    men ja? de tror du kan slippe godt udenom og spare en masse penge få hesten hjem og evt solgt til en godt sjat penge..


  • #5   29. apr 2010 hvis udlåner først vil have den tilredet som 4-års, og henter den hjem inden? smiley

    Der er forskel på, hvor meget man vil lade andre gøre ved sin plag. Selv ville jeg ikke låne ud, som jeg skrev i det samme indlæg.


  • #6   29. apr 2010 Fordi jeg købte mig en 3 års, og havde dermed ikek så meget tid til føllebølle..

    Hun var dårlig opstaldet, så skulle alligevel finde et nyt sted til hende, og valgte så et helpas et sted hvor hun ville få masser af opmærksomhed smiley

    og så er 450 kr i måneden billgiere end 500-700 kr (alt efter årstid) smiley


  • #7   29. apr 2010 åhhh det er da lige det jeg elsker her på HG.... totalt tåbelige svar...

    I langt de fleste af disse annoncer bliver det jo omtalt at man skal tilride hesten, men man får den jo heldigvis som sin egen imens....

    Tanja... du har jo ikke lånt den ud så, du har flyttet til fuldpas, hvor du ikke behøver at komme selv.

    men jo at låne et føl eller en plag som selvskab kan jeg forstå... men at låne en i tilridningsalderen for at tilride gratis, og oven i købet betale for hestens omkostninger.... det forstår jeg simpelthen ikke.

    havde selv en veninde som syntes jeg skulle låne hendes unghoppe, og havde egentligt sagt ja, fordi jeg kunne beholde den og ride stævner på når den var ordentlig uddannet, men hun forventede at jeg skulle betale dens udgifter, så det blev aflyst... jeg vil ikke betale for at uddanne en andens hest... så kunne jeg ligså godt have solgt boksen til en tilridningshest og tjænt penge på at arbejde med hesten.



  • #8   29. apr 2010 jane S - I princippet er hun lånt ud, i og med jeg ikek regner med at se hende særlig meget smiley

    De har fået lov til at gøre med hende hvad de lyster.

    En der kan tilrides ville jeg ikke kalde en plag, men mere en unghest smiley


  • #9   29. apr 2010 tanja... ja men det er derfor jeg har skrevet plag/unghest.... faktum er jo bare at en hest er en PLAG til den er 3 år gammel.

  • #10   29. apr 2010 Jeg fatter det heller ikke, men mon ikke det drejer sig om penge?
    Syns efterhånden dèt er for meget, ligeså snart en pipper nedgangstider bliver alt der koster uden at kunne yde frasorteret.
    Se også hvor desperate sælgere er med deres heste. Taberne ser vi på markeder, radmagre og elendige.
    mvh merete


Kommentér på:
udlån, plag/unghest hvorfor?

Annonce