{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.023 visninger | Oprettet:

udlån, plag/unghest hvorfor? {{forumTopicSubject}}

nu spørger jeg så lige rigtig dumt... men....

HVORFOR købe en ung plag, skrive side op og side ned her på nettet om hvor skøn den bliver at ride på, og hvor fantastisk den er... for så at søge en låner til den når den er 2 1/2 - 3 år gammel????

hvad er fordelen for låner?

udlåner sparer jo tilridningspenge (men ved så måske ikke hvor godt et job det bliver gjort med dette)...

ja kald mig dum... men ser det gang på gang annonceret... og har nu set at den ene 2 års hingst har fundet låner.

hvis I har valgt ovenstående enten som låner eller udlåner, så del med mig, hvorfor?

vil gerne høre andres mening om dette...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udlån, plag/unghest hvorfor?
  • #1   29. apr 2010 Jeg startede med at ville udlåne min for et år siden, men ventede til, at han var ryttervant og redet i grundridning. Dog er hans galop ikke på plads endn og han bliver 4 til maj smiley Jeg ville udlåne ham, fordi at jeg mistede lysten til at arbejde med ham, mistede tålmodigheden. Den er så kommet igen, men nu er han udlånt, da min økonomi er meget ustabil og derfor skal den rettes op. Hende, der har lånt ham, bruger ham som selvskabs- og turhest og er suuuuper glad for ham. Han er nemlig meget cool i hovedet.

    Men ja, jeg er ret enig.. hvem gider låne en helt ung unghest / føl / plag? De får intet ud af det - udover at de spilder en masse penge. Det er jo begrænset for, hvad man kan bruge en utilredet hest til..


  • #2   29. apr 2010 altså føl eller plag kan jeg måske forstå som legekammerat... har selv haft lånt 2 unghingste til at græsse med min da han var åring (at det så endte med at min blev sparket op måtte syes er en anden historie)... men en næsten tilridningsklar hest... det er der jeg er lidt tabt... det er det jeg ikke kan forstå.

  • #3   29. apr 2010 Jeg lånte også Freddy da han var knap 4 år, og ikke tilredet. Det var så med forkøbs ret, og han er nu min.
    Han er så lånt/købt fra et stutteri, og jeg fik ham ikke hjem før han var vant til sadel, hovedetøj, bid og at der kunne sidde en rytter på ham. Alt dette var jeg selv med til, og var også den første der lå og sad på ham.

    Men ja forstår ikke dem der vil låne sin hest ud, uden at være lidt med ved sidelinien, under tilridningen.


  • #4   29. apr 2010 Tro simpelhen det bare er for at spare penge...

  • #5   29. apr 2010 Jeg tror måske, at nogle tror, de kan sende deres unghest på udlån og få en tilredet, færdigskolet hest hjem. Så har de sparret de penge, det koster at have den i tilridning.

    Selv kunne jeg aldrig nogensinde så meget som forestille mig at låne min unghest ud. Men jeg er også en hønemor... jeg VIL SELV... eller i hvert fald have hesten sendt til et professionelt sted, hvor jeg selv kan være med i og ellers overvære træningen. smiley


  • #6   30. apr 2010 måske er folk bare kommet i en situation hvor de ikke længere har tid eller råd til at have hesten. Eller nu hvor der skal til at bruges tid på den fordi hesten skal tilrides, så opdager de at de ikke har tid eller energi til det...

  • #7   3. maj 2010 Jeg har haft flere henvendelser fra folk der har spurgt om de måtte låne min plag... har ikke selv været interesseret i at låne ham ud, så har pænt sagt nej tak... men den ene der spurgte var igang med noget hms uddannelse og var derfor interesseret i at låne en unghest hun kunne prøve at træne...

Kommentér på:
udlån, plag/unghest hvorfor?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce