{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
478 visninger | Oprettet:

Flåter :-( {{forumTopicSubject}}

Jeg så i nyhederne for nogle dage siden, at det skulle vrimle med flåter denne sommer smiley

Jeg fandt så allerede en på Sigür idag smiley da jeg stod og nussede/masserede ham på folden.. den sad på inderlåret, om mod halen..
Heldigvis var der en pige på gården der kunne fjerne den med hoved, ben og det hele - for bare jeg tænker på flåter, begynder det straks at krible på hele min krop smiley

Så hold øje, de ligger på lur i buskadset og det høje græs smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flåter :-(
  • #1   24. maj 2010 har allerede fundet mange:)

    Tager det nu ikk så tungt, for er først hvis de bliver presset at "giften" kan ryge ud hvis de er syge eller hvad man nu kan sige


  • #2   24. maj 2010 ¨Jeg har det på samme måde som trådstarter.
    dog har vi aldrig haft en hest ude ved os, der har haft en på sig, endnu smiley


  • #4   24. maj 2010 Maria C

    Nej det er ikke så slemt smiley Jeg har nok bare en lille fobi for flåter smiley og det er jo godt at være opmærksom på dem, hvis de sidder et sted der generer, f.eks ved gjorden, lysken eller i hovedet.


  • #5   24. maj 2010 ida ja self:) har os pillet en del af, men der er to slags (ihvertfald af hvad jeg har set) de sorte er dejlig nemme at få af, og man for altid hele kroppen med:) men de røde, puha jeg har mistet mange hovder pga dem, de er bar trælse..

    Pernica.. hvorfor er det så at jeg har hørt om heste der har fået den der skide sygdom som nogle af dem bærer rundt på??


  • #6   24. maj 2010 Jeps.. jeg fandt 3 i hovedet på min Desire, og en på indelåret idag.. De var meget, meget små, og svære at se.. Så man skal være omhyggelig med at finde dem.. smiley

  • #7   24. maj 2010 Ja det er nogle små sataner smiley Den Sigür havde var orange/rød og meget lille.. opdagede den kun fordi jeg strøg min hånd rundt på hans krop.

  • #8   24. maj 2010 - Pernica Fofo - - Det er ikke korrekt smiley Der er flere dyr der er døde af borrilla (eller hvad det nu hedder det som den spytter ud)

    Det bliver somregl bare opdaget hurtigere på dyr end på mennesker, da mange mennesker ikke tager det som en selvfølgelig at kigge efter diverse steder på kroppen


  • #9   24. maj 2010 Figaro har heldigvis ikke været så plaget (endnu..) Men hvis han får dem, skal de jo bare fjernes :o) .. Min hund har dog en heeel masse, men det har han altid når sæsonen er på det højeste.. Heldigvis fanger jeg dem for det meste inden de sætter sig fast smiley

  • #10   24. maj 2010 tror jeg har en lille fobi over for dem,
    jeg tænker altid at jeg ikke må gå i det høje græs og sådan s;


  • #11   24. maj 2010 Jeg har også lidt fobi for de der flåter.. Jeg kan sagtens gå i højt græs uden at have noget imod det, men så snart de sidder på mine dyr går jeg helt bananas!.. Det er godt jeg har en far der er jæger for så kan han fjerne dem på mine dyr..8o)

  • #12   24. maj 2010 Jeg har også set en del, allerede, et par på nogle af ponyerne..
    Men faktisk også to på mig selv inden for en uge.. Heldigvis nogle af de sorte som er lige til at tage af smiley


  • #13   24. maj 2010 Jeg har engang haft .. hvad fanden er det nu det hedder?! ,, Et eller ndet med en flåt der havde givet mig gift, og jeg var blevet alvorligt syg ;s men er sku rask nu smiley

  • #14   24. maj 2010 Jeg læste et sted, at grunden til at flåter og tæger er farlige, er fordi de også sidder på mus, som har rigtig mange barkterier og at det er derfra man bliver smittet.. Det er meget vigtigt at man tjekker sig selv også, når man har været i noget højt græs.. Flåter venter med at springe på en indtil man går forbi dem.. Det er nogle modbydelige bæster..

    Glad for der er noget der hedder tæge tang hehe.. smiley


Kommentér på:
Flåter :-(

Annonce