{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
581 visninger | Oprettet:

jeres mening om Hingstekæde? {{forumTopicSubject}}

ja, jeg syntes a det kunne være sjovt at høre jeres mening om hingstekæde?
Bruger I det selv - eller er I modstander af det ?

Jeg bruger selv hingstekæde på min part, da den er ret vild at lukke ud. Men det er også den eneste grund til at jeg gør det. Jeg vil helst trække mine heste uden hingstekæde, men jeg gør det på Glatty når det er nødvendigt. Men jeg bruger den kun når hun skal ud - hvis hun er vild - ellers trækker jeg hende ganske normalt. men i starten brugte jeg den hele tiden, da hun er varm og derfor en smule vild?

men hva med jer? hvad mener I om hingstekæden og bruger I den selv ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jeres mening om Hingstekæde?
  • #1   8. mar 2006 jeg bruger den nogle gange hvis shadow blir lidt hingstet.. kan godt ske nogle gange da han jo først blev kastereret som 5 års..

  • #2   8. mar 2006 bruger det aldrig, eftersom Polly er en hoppe og jeg trækker hende i grimen.... bruger træktov når vi er "ude i byen", men ellers ikke...

  • #3   8. mar 2006 det er meget almindeligt at gøre det så jeg kan ikke se noget forkert idet.... hehe

  • #4   8. mar 2006 Jeq bruqer det for ellers løber Filip fra miq :\

  • #5   8. mar 2006 Syntes det er ok at bruge hingstekæden så længe den bruges med eftertanke/måde.

  • #6   8. mar 2006 Jeg brugte den til Montana og Alf.. de kunne nemlig godt være ret vilde i sær når de skulle ind.. jeg sys det er okay at bruge den. det er bedre end at blive trumlet hver gang man trækker den..

  • #8   8. mar 2006 Hej..
    Jeg bruger kæde på min, og heller det end han løber vøk og bliver kørt ned, han dør ikke af at bliver trukken i en kæde bare det gøres med måde, men at blive kørt ned kan han dø af, det er min mening.
    hilsen susanne


  • #10   8. mar 2006 Brugte det på min da han ikk kunne trækkes ind fra fold uden han løb, så jeg brændte mine hænder på et normal træktov, og det hjalp også!Og så har han den på når vi er til stævner eftersom han har fundet tricket når man ikke gider høre efter!!
    Ellers gør jeg ikke..!


  • #11   8. mar 2006 Bruger den nogen gange på Alix når vi er til stævner og jeg trækker med ham, fo han skal bare snakke med ALLE i hele stalden og hvis der står en spand SKAL mulen bare ned i den!
    Også om sommeren når jeg går tur med ham eller bare står og græsser får han den også på, for når jeg tager han hoved op for at gå ind går han bare den anden vej.
    men den kommer først på når han bliver fræk


  • #12   8. mar 2006 Jeg bruger det aldrig.. er meget imod alt det der.. Så jeg undgår det helst meget gerne!!

  • #13   8. mar 2006 Vores ene hest (Prins), kan i perioder være MEGET vild at lukke ud. Hvis den fornemmer den skal ud, kan man overhovedet ikke holde den, så bukker den helt vildt og stikker af.

    Er derfor lidt bange for at bruge hingstekæden, når jeg lukker ud, da den før er stukket af med træktovet. Det ville jo være forfærdeligt, hvis den kom til at træde i tovet eller hænge fast i noget......


  • #14   8. mar 2006 Efter min mening bør man kun bruge en hingstekæden i aller yderste nødstilfælde...

  • #15   8. mar 2006 jeg bruger det på min når jeg trækker med den, både ind og ud på mark, for ellers stikker den af med mig eller stejler op ad mig og slår mig ned.
    og bruger den så os på min hoppe når vi er til stævner da den er ret stærk, men ellers ikke..
    og bruger den lidt på en anden os da den prøver på at stikke af (har været stukket af 2 gange) og vil ikke risikere noget;)


  • #16   9. mar 2006 Jeg er faktisk overrasket over hvor mange der bruger den kæde... det er vel i sidste ende et spørgsmål om korrekt opdragelse af hesten...

    Jeg har aldrig selv brugt den, og vil heller aldrig gøre det, da jeg mener at hesten har ti gange bedre af at blive opdraget til at gå pænt...

    Min er da også vågen og dame glad, men han ved at han skal blive hos mig, så han kan lukkes ud ved at gå løst ved siden af en...



  • #17   9. mar 2006 Hmm....er lidt chokeret over hvor mange der bruger hingstekæde. Jeg må nok indrømme at jeg er lidt imod.
    Når jeg kan mærke at min frieserhingst er lidt for glad ligger jeg træktovet om mulen på ham.....det er nok til at jeg kan holde ham.
    Men igen er hesten ved at slå ejeren ihjel hver gang der trækkes på fold kan jeg da godt forstå der bliver brugt hingstekæde.....meeen jeg ville nok tænke i andre baner og træne hesten så den stopper med de unoder.
    Men jeg synes det er svært -for er du afsted med din hingst til kåring eller andet er det nok nødvendigt at bruge den -selvom jeg hellere ville bruge en trense hvis det var mig.


  • #18   9. mar 2006 - Jeq plejer bare at liqqe træktovet om mulen på Gismo . Han er nem nok at fanqe , men når man beqynder at qå ned mod leddet spæner (staves ?) han afsted ! Så derfor .. Har prøvet en Hinqstekæde noqle qanqe men træktovet er nok ..

    Fusentast beqynder at qå væk fra én når man kommer næsten helt hen til ham ude på folden . Men han følqer pænt med ind når han er fanqet ..

    Så bruqer den kun på Gismo oq kun når han skal ind fra folden !

    Kraam .

    (Der er et billede af en Hinqstekæde inde på Hööks)


  • #19   9. mar 2006 Jeg bruger hingstekæde til Freja, for ellers går hun bare, og så bliver jeg mast imellem hende og døren. Eller vil hun græsse, gør hun bare det. Jeg kan ikke holde hende, da hun er gammel kørehest, og så er blevet helt vildt stærk.
    Jeg ser INTET forkert i at bruge den, når man IKKE har kræfterne til at opdrage på sin hest. Jeg bliver ganske enkelt mast ihjel, hvis hun ikke har den på.
    Min far bruger den også til Casel, når han bliver lukket ud herhjemme. Han er jo halvt araber, og noget varm. Min far har haft to operationer i sit hjerte, og kan ikke holde til at slås med hesten. Der synes jeg også, at det er på sin plads at bruge en hingstekæde. Casel er nemlig også meget stærk i halsen, efter al det dressurridning.


  • #20   9. mar 2006 Enig med <b>Camilse .</b>.
    At "min hest løber fra mig" , eller "så kan jeg ikke styre den" er vel bare et dækord over hesten ikke er opdraget nok til at gå med en. Jeg foretrækker at lære hesten at gå pænt (horsemanship) , uden at skulle sætte en kæde rundt om dens mule.


  • #21   9. mar 2006 En hest har ikke respekt for en, hvis den bare fiser afsted så snart den skal ud - ind !
    Det mener jeg til punkt og prikker, også syntes jeg virkelig man skulle begynde at øve eller få noget undervisning i at træne hesten til at gå pænt.


Kommentér på:
jeres mening om Hingstekæde?

Annonce