{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kandar
  • #1   17. jun 2010
    En kandar er lavet til at forfine signalerne... Så man skal kunne ride med meget små signaler.

    Selvom jeg sjældent ser noget der bliver forfinet, nærmere forstærket.


  • #2   17. jun 2010 Som Krikken siger, et kandar er til for at forfine signalerne og ride den høje skole i dressur.
    Dog er det man ser til OL etc. ikke ligefrem hvad man siger 'forfine signalerne'.. man skal holde en kandartøjle uden der ligger 1 gram vægt i, medmindre man self bruger den.


  • #3   17. jun 2010 Nu er der jo to bid (og to tøjler) i et kandar!
    bridon bidet (alm. bid, bare rimelig smalt) og stangen, det er stangen man kan lave STOR skade med!!!
    stangen som ligger nederst i hestens mund skal man som sagt kun ride med 1 gram i hænderne!!!
    Hvis man kun rider med bridonen fungere det som et alm. bid (derfor de fleste normalt kun varme op med den ene tøjle (bridonen)

    Et kandar er en rigtig stor hjælp når man bruger det rigtigt, da du kan ride med "mikroskbiske" signaler, men for pokker det kan gøre utrolig stor skade hvis man misbruger det !!!
    Med et kandar får du nemmere hesten op holdning, men hesten skal have styrken til at bære det inden man bruger et kandar på den smiley

    Håber du forstår smiley


  • #4   18. jun 2010 Der er ikke nødvendigvis to bid i et kandar.
    Et kandar er selve bidet - altså blankt kandar (: Det var det jeg talte om.

    Desuden, man får ikke hesten 'nemmere op i holdning' fordi man putter et kandar på. Et kandar er bare specialdesignet, så dens formål er at placere hestens hoved i lod og sætte atlas øverst (:

    Men ellers, så ja, man skal være HELT sikker på at hesten kan bære sig selv før man sætter et kandar på. Det er KUN til heste med forholdsvis høj uddannelse. Der er mange der tænker: "Nåeh, min hest hænger sig på tøjlen, så smider vi et kandar på", og det må man IKKE.
    Det skal kun fungere som en forfinelse af hjælperne, ikke som nødløsning for at få sin hest til at gå samlet.


Kommentér på:
Kandar

Annonce