{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
718 visninger | Oprettet:

At ride med hackamore {{forumTopicSubject}}

Hej

Min hest er ikke glad for biddet, men kan være svær at holde på tur..

jeg har overvejet at prøve at ride ham med en hackamore.. Hvor jeg kan give korte beskeder om, at han skal standse, men ikke behøver sidde og hive i tøjlerne..

(arbejder i forvejen meget med stop-signal, får undervisning osv..)

Kan man sætte en hackamore på et almindeligt hovedtøj - evt. mit distancehovedtøj)?

Hvordan vænner man hesten til det??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At ride med hackamore
  • #1   6. aug 2010 Vil ikke anbefale at du bruger hackamore til en hest derløber /:
    det lukker jo for dens luftveje, og det kan skade hesten hvis man tager for hårdt fat ..
    Du kan jo bare bruge et blødt bid, enhver hest burde kunne gå med bid uden problemer, i hvertfald hvis ikke du har den fuldstændig under kontrol, hviket det ikke lyder somom du har (:


  • #2   6. aug 2010 - det skal ikke tages som et angreb mod dig, nogle heste kan være sværere at styre end andre, det ved jeg godt (:

  • #3   6. aug 2010 Han han et helt almindeligt trensebid nu.. Men det er, som om han er irriteret over det.. Han kaster med hovedet og kæmper hele tiden imod det....

    Ved ikke helt, hvad der ellers vil virke.. I dressur har jeg helt styr på ham .. Også normalt på tur, men når vi galopperer, lytter han ikke til hjælperne.. Og når jeg vil tage lidt fat i tøjlerne, reagerer ham meget kraftigt og negativt..

    Havde tænkt på, om det måske, var på grund af biddet, og om han ville være nemmere at holde hvis ikke han havde almindeligt bid i munden..

    Men nej, selvfølgelig er det ikke meningen, at man skal sidde og anholde tøjlerne hele tiden med en hackamore..


  • #4   6. aug 2010 Og ja, han er bestemt lidt sværere end andre heste at have med at gøre.. (flere beriddere har droppet ham..)

    Han har hele tiden været meget følsom over for biddet, så jeg tænkte på, om det måske ville være mere behageligt for ham..



  • #5   6. aug 2010 Hvis hackamoren er korrekt placeret burde den ikke lukke for luftvejene..

  • #6   6. aug 2010 MLC Nej, det har jeg heller ikke hørt om før.. men selvfølgelig er det et hårdt bid, som skal anvendes med forsigtig hånd og omtanke.. Dte er jeg helt klar over..

    Men tror måske alligevel, at det kunne være en mulig løsning for hesten...



  • #7   6. aug 2010 Det ville jeg ihvertfald..
    Bruger det selv til min hest engang imellem uden problemer smiley


  • #8   6. aug 2010 Ok...

    Kan det sættes på et almindeligt hovedtøj? Har også et til distance, hvor næseremmen sidder højere oppe..

    Og hvordan med tilvænning??


  • #9   6. aug 2010 Ja, det kan sættes på et almindeligt hovedtøjl.

    Mht. tilvænning vil det som alt andet være godt at starte stille og roligt, og ride rundt på en bane og teste alle signaler inden man tager på langtur smiley


  • #10   6. aug 2010 Min hoppe har det også med at løbe og kaste hovedet helt i vejret, fordi hun reagere voldsomt på bidet. Jeg havde hackamoren på 2 gange på banen hvor hun bare fik lov at lære signalerne at kende. Nu er der intet problem i at galoppere en god tur på markerne eller i skoven på hende.

    Så jeg kan kun anbefale den, hvis man selvfølgelig er klar over hvordan den skal bruges smiley


  • #12   6. aug 2010 Hvis din hest går fint med biddet i dressur på banen, men bare ikke når i er ude i en god galop på tur er det da sikkert fordi han bliver irriteret over ikke at kunne få lov til bare at give den GAS.

  • #13   6. aug 2010 Hvis den er placeret korrekt og du har styr på hvordan den skal rides med, så synes jeg bare du skal kaste dig ud i det :). Hvis det ikke går kunne du evt. prøve en sidepull :).
    - og ja den kan sagtens sættes på et alm. hovedtøj ;).


  • #14   6. aug 2010 Jeg brugte den på min ishoppe der lige pludselig kunne finde på at løbe fuldtstændig uforberedt, hun var ellers også en frisk hoppe der normalt altid lyttede godt til mine hjælpere.

    Hackarmoren virkede perfekt på hende, og hvis man bruger den korrekt er den ikke nær så barsk som den har haft ry for.
    Hvis hesten er irriteret af biddet kan det også være en god ide.

    Jeg ville så absolut prøve det og se om det virker, hvis jeg havde de problemer du beskriver.

    Du kan sagtens sætte den på din egen trense og måske du kender en der kan låne dig en til du har prøvet det, hvis man skal have en ordentlig hackamore hvilket jeg vil råde dig til, ja så er de ikke helt billige.
    Og nu du skriver om din distance trense, så er der jo mange der bruger hackarmore i distance verdenen, så hestene ikke skal have bid i munden... Der er sågar udviklet en speciel distance trense med hackamore på, min veninde ejer en sådan og har været glad for den.


Kommentér på:
At ride med hackamore

Annonce