{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.860 visninger | Oprettet:

alt for tyk pony {{forumTopicSubject}}

vores datter s pony er blevet godt rund for og sige hmm den bliver kaldt flæske,men den får bare ikke meget og spise men noget gør jo hun bliver rund
hun får roe piler til morgen
går på jord fold hvor der er lagt wrap ud
roepiller til aften samt 4 cubs vitamin/mineral
afmålt wrap til nat 4kg og meget lidt halm som strøelse.

Jeg tænker at hun skal gå med mundkurv på fold det er det enste sted hvor hun går som en nilfisk og spiser og mængde af wrap på folden er svær og lave om på da hun går sammen med min oldenburger som får wrap a libitum.

Den bliver brugt til undervisning 1 gang om ugen og 1 gang om ugen har jeg en ung pige til og ride den foruden rider vores datter 2 gange (foruden undervisning) Den bliver trænet akademisk 1 gang om ugen og longeret 30 min 1 gang om ugen, så hun står ikke stille
HvAD gør i andre med trivlige ponyer :::::::
råd nodtages meget gerne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  alt for tyk pony
  • vibe a
    vibe a Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 2 Emner: 10 Svar: 65
    #1   23. aug 2010 hehe de tykke ponyer.. wrap er en fedemaskine..vi købte en hest på et tidspunkt der havde gået og smug spist wrap og han var flæsket. Så ikke mere wrap, mundkurv på, selv om man kan synes det er synd.. men alternativet er jo enefold, eller jordfold. Ved ikke så meget om roer smiley men er der ikke meget sukker i, der også kan fede? Jeg ville nok pille alt andet en vitamin piller fra og så give ham lidt hø og halm, når der ikke er mere græs på marken. Og så kan du jo købe en mundkurv der lige giver nok huller til at han kan klare sig på græs. Og så har han jo også hans fedt at tære på indtil han har tabt sig nok til at han bliver sund igen.? Vh Vibe



  • #2   23. aug 2010 jep wrap feder men begge mine har været syge med hoste i foråret og de har kun fået hø nu her efter de er kommet på jord fold og bingo hoste igen,så jeg tør ikke andet de får wrap begge 2 så hun får mund kurv på fra i dag af

  • #3   23. aug 2010 min shetlænder bliver også lynhurtigt MEGA rund smiley
    Han går pt. på græsfold, men har en mundkurv på ofte. Hvis jeg lige tager den af ham bare EN dag, ja så ligner han en kæmpe tromle dagen efter, det går SÅ hurtigt smiley Men altså, når han har mundkurven på i et par dage, så har han faktisk den ønskede figur (se evt. hans profil der er STOR forskel på hvor tyk han er på billederne).
    Overvægtige ponyer har en kæmpe risiko for at udvikle forfangenhed (hvilket min også har haft), så det er med at gribe ind inden det sker smiley

    Måske din får for meget wrap? Mener man siger 1 kg, pr. 100kg pony/ hest...desuden kunne du evt. blande det op med halm. Det gør jeg ihvertfald ved min pony.
    Nu ved jeg ikke så meget om roepiller, men er det overhovedet nørvendigt at give? Min får pt. kun græs (den smule han kan spise gennem sin mundkurv), og så sure n easy "bolscher" fra Dodson&Horrell....samt hø/halm de dage hvor det regner meget, og han kommer på stald.

    Noget andet du skal passe på med, med jordfold er at den ikke indtager for meget jord. Min har (på en af sine slankekure), spisk dynger af jord/ sand....vi fik taget en gødningprøve, og dyrlægen havde aldrig i sine 20 år som dyrlæge set så meget jord/ sand i en hests tarme....så loppefrøskaller kan være godt at give for at undgå det smiley


  • #4   23. aug 2010 jeg bruger roepiller for at mætte hende,de vhor jeg har opstaldet er er desvære kun jord folde,men der er altid noget de ka pille i på folden

  • #5   23. aug 2010 Mundkurv er meget meget dumt. Det er vigtigt for hesten at den hele tiden har noget at tykke paa, og at der hele tiden er gang inden i den. Ellers kan den i sidste ende blive meget meget syg.

  • #6   23. aug 2010 De kan jo stadig spise med mundkurv de får bare ikke så meget. HEllere mundkurv, end at den evt bliver forfangen.

  • #7   23. aug 2010 Man kan jo stille den paa jordfold og kun give den halm/hoe og gumle i. Min som faktisk har tendens til at blive tynd, gaar kun paa graes, hoe eller halm i hele sommerperioden, og den klare sig fint. Saa faar den dog lidt sliksten med nogle vitaminer i ind imellem.

  • #8   23. aug 2010 den skal da bare lave noget MERE end den allerede gør!

    de fede må svede...



  • #9   23. aug 2010
    Hestegalleri's mirakel .
    Det får den jo også med en mundkurv, bare i begrænsede mængder. En jordfold kan give sandkolik....og det tror jeg ikke nogen har lyst til at deres hest får.


  • #10   23. aug 2010 Hvis den har noget at gumle i, hoe/halm har jeg ALDRIG oplevet problemer med en jordfold. Skal vi ogsaa bare give de fede mennesker en mundkurv paa fordi de er for fede? Det er ikke en loesning i mit hovede.

  • #11   23. aug 2010 Hestegalleri's mirakel . Nej men det virker. Og nej det er ikke særlig fedt at skulle komme en mundkurv på sin pony, for selvfølgelig er han da træt af at gå med den, men hellere det end han dør af forfangenhed, eller sandkolik....som han faktisk var ved da han havde det smiley

    og nej nu kan man jo ikke sammenligne memmesker med heste, det er hestens natur at æde konstant, et menneske kan du snakke med om problemet......


  • #12   23. aug 2010 mine har altd noget og pillei på jord folden men det er wrap,de tåler ikke hø og halmen lader de bare ligge

  • #13   25. aug 2010 Stjerneponyerne: Det ´´virker´´ ogsaa at putte skarpt bid, indspaendingstoejler og divs. tvangsmidler paa hesten. Derfor er det efter min mening stadig IKKE iorden.

  • #14   25. aug 2010 Tja, jeg er også 'ond' at bruge mundkurv med mellerum på min fjord da han også bliver meget rund meget hurtigt. Men jeg vil langt hellere have han går med den og spiser i begrænset mængde end at efterlade ham alene på en jordfold, mens hans foldkammerater kommer på græs. Han bliver ganske enkelt helt hysterisk. Og han kommer altså selv hen og får den på når de skifter fold, så så slemt kan det ikke være.

    Jeanette - jeg ville tage roerne fra den, de har en fedende effekt på nogle heste... hvorfor ikke give en håndfuld lucerne med dens vitaminer i stedet? at hesten er sulten bliver ikke bedre af at der bliver fyldt en masse fyld-mad ned i den. Det er jo det samme med tykke mennesker, man må sætte mængden af mad ned og så trækker mavesækken sig sammen og man er ikke lige så sulten mere...


  • #15   25. aug 2010 Hej Ditte.
    Jeg ved intet om luserne men kan man få det uden sukker hvor det er lidt så sukker fri som roepiller


  • #16   25. aug 2010 jeanette - jeg bruger O-grass fra dangrønt, det er sådan set bare snittet græs. Der er også en som bare hedder grass, som er til allergi/hoste heste helt fri for støv. Det alm. lucerne er der vist lidt melasse i, men man kan også få en lucerne light som er energi reduceret, den har jeg også brugt med stor succes :o)

  • #17   25. aug 2010 her kan du læse lidt om produkterne:

    http://www.dangroent.dk/?DK/Fodersortiment/Dangrønt/Green%20Power.aspx


  • #18   25. aug 2010 hejsa DItte
    tkker for linket jeg går ind og lure på det med det samme


Kommentér på:
alt for tyk pony

Annonce