{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.935 visninger | Oprettet:

at blive meldt... {{forumTopicSubject}}

Ja... så har man sq fået det med..

Jeg blev igår d. 30/8-2010 ringet op af DYREVÆRNET!!!, min første tanke var om jeg var meldt til noget ved dem, men hun sprugte med det samme til en mørkebrun plag, på xxx adresse...

og ja, det var da min... - derefter fortalte hun at nogen.. i know who.. havde meldt mig til dyreværnet/dyrenes beskyttelse eller whatever.. - men anyway så kunne hun derudover oplyse mig om de INTET havde fundet der kunne give grundlag for en så LATTERLIG og DYBT grinagtig anklage..

Men både den tilkaldte dyrlæge og dyreværnet fandt altså intet der skulle tyde på at jeg skulle mishandle eller sulte min hest.. mage til idioter og nederen tabere skal man fandme lede længe efter..

undskyld mit sprog men jeg blev fandme gal... og ked af det..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at blive meldt...
  • #1   31. aug 2010 hvad var du da meldt for??

    Tja har en veninde som havde en hest som var i dårlig foderstand, men sådan var den ved køb, hun brugte utrolig mange penge på dyrelæge og foder, men blev meldt til dyreværnet flere gange fordi folk har ondt i røven


  • #2   31. aug 2010 Ja men hvor er da godt at de tjekker det, når de får en anmeldelse. At alt så var i den skønneste orden - det jo bare dejligt smiley

  • #3   31. aug 2010 det er på ingen måder dejligt at blive meldt, men ja det var da super de intet fandt, men det ku jeg og laudinos egen dyrlæge godt konstatere for dem..

    og ja, hvis de så tog ud til de dyr der har brug for det..

    og det var bare en anmeldelse om dyremishandling..


  • #4   31. aug 2010 Meldgaard $

    HG's egen lille dyreplager!! smiley he he

    Ej jamen, hvis du ved hvem det er, hvorfor er der så ikke blevet snakket direkte til dig, istedtefor at melde dig til dyreværnet?
    Hvordan kan det være de vælger at melde dig? Der må jo være en grund?

    Nina E

    Ja det kan man så sige er positivt..


  • #5   31. aug 2010 Jeg tror det er uvidenhed, når folk anmelder dyremishandling.

    De skal være velkommen til at anmelde mig, for jeg ved, at alt er i orden. Det kan slet ikke ophidse mig. Jeg vil meget hellere have, at de tjekker det, end at der er nogen RIGTIGE dyremishandlere, som slipper.


  • #6   31. aug 2010 det er da super trist at blive meldt hvis man har rent mel i posen.. Men omvendt synes jeg da det er dejligt de gør noget ved anmeldelser...!

  • #7   31. aug 2010 Ej, hvor latterligt! :s

  • #8   31. aug 2010 ja, laudino har det hårdt.. - men tror alligevel han overlever smiley

    De har skam kommet til mig, 40 gange ca, med samme svar hver gang (nu osse fra dyreværn samt deres dyrlæge) han fejler ikke noget.. - uanset hvordan de vender og drejer det..

    at de så bliver ved, vidner jo om... dumhed?


  • #10   31. aug 2010 der kom en mand fra dyrensbeskyttelse og skulle se til nogle afmageret og tørstene heste - som var mine - han så stedet og grinte næsten af anmeldelsen .

    to dage efter kom der en ny, en fra dyrens værn - der havde fået samme henveldelse - dog kunne han også sige navn på hestenes ejer - mig.. de skulle efter sigene være afmageret og stå uden vand i flere dage i træk, ikke komme ind i dårligt vejr - meget mere detaljeret - men samme ting - han så hestene og ville melde til kontoret at de ikke skulle komme igen til mig..

    hvem eller hvorfor det blev gjort ved jeg ikke? jeg havde en tynd plag gående ellers var mine heste flotte og trives. det står ganskevidst midt i sommerhus område hvor der kommer MANGE fordi hver dag..


  • #11   31. aug 2010 Hihi ja laudine er jo li ved at lægge sig ned og dø jo! Han er jo så tynd. det derfor han løber rundt med halen i vejret og pruster. Han har jo ingen kræfter! Haha

  • #12   31. aug 2010 Man mælder ikke bare uden at undersøge bagbrunden.

    Personligt ville jeg tjkke op fleregange selv for at se om hestene tilstand blev være eller bedre. eller tilfældet at en hest står mutters alene, jamen det kan jo være dens fold kamararter er væk for en kort stund, men kommer igen.

    Undersøg og mæld og nødnendigt, men mæld ikke bare og spild resurser på at andre skal tjekke det


  • #13   31. aug 2010 Nej det kan jeg da godt forstå at du blev sur og ked af!! Ja undskyld, men det lyder som en eller anden nabo-fight smiley

  • #14   31. aug 2010 synes det er fint de anmelder... og at du så har dit på det rene og hesten har det som den skal er jo bare herligt...

    har selv stået med dyrlæger og dyreværnsfolk fordi dem jeg arbejdede for havde en følhoppe der var meget tynd og tyndskid og halen derfor var en stor klump lort... hun gik med føl ved siden...
    Den eneste grund til at hoppen stadig var i live var pga føllet, da der få dage før de mødte op var konstateret at hun led af en blodsygdom...
    Jeg havde intet problem i at vise dem hoppen og snakke med dem... var egentlig godt tilpas med at de kom, for det betyder jo at der er folk der er opmærksom på dyrenes velfærd...

    kender en der også har haft besøg. hun er anmeldt 2, 5 9 ja måske endnu flere gange... hendes hest er skind og ben, men en sund og rask herre på over 25 år... han kan bare ikke holde sul på kroppen... han bliver passet som han skal og dyreværnsfolkene giver ros med på vejen fordi han er så gammel og i fuld vigør... han er en stor kat 1, der tidligere har gået en del stævner... :o)
    og han stortrives med livet som pensionist... :o)))


  • #15   31. aug 2010 jeg må erkende at jeg har meldt folk... og jeg gør det igen.

    jeg er blevet meldt og jeg finder det ikke som et problem, da jeg har rent mel i posen. og jeg kunne ikke finde på at flippe over det.

    at blive meldt er jo ikke ensbetydende med at man gør nogeet galt, og er der ting der kan påtales får man råd og vejledning til hvordan man kan rtte op på det... og kun i yderste tilfælde, bliver der lavet en sag ud af det...

    så smil over det, du fik ingen anmærkninger, å du har intet at bekymre sig om


  • #16   31. aug 2010 Jeg synes, det er fint at folk reagerere og i særdeleshed, at Dyreværnet samt en dyrlæge tager ud og besigtiger stedet /dyret - det er glædeligt!

    Som rikke blume også siger, hvis man har rent mel i posen og dyrerne trives, jamen så er det jo ikke grund til at hidse sig op over det. Og er der mangler, så kan man netop får råd til at få det løst...kan ikke rigtigt se problamatikken i det....??



  • #17   31. aug 2010 Ja dyrlæger og dyreværnet burde gøre det lidt ofter tag ud og kig lidt grundiger

  • #18   31. aug 2010 Det er måske ikke lige det sjoveste for dig, men jeg synes det er fedt. Det viser at der rent faktisk bliver gjort noget når der bliver anmeldt noget + at din hest faktisk er hel fin og der dermed ikke er nogen grund til bekymring smiley

  • #19   31. aug 2010 Hvor er det langt ude!
    Jeg kan imodstæning godt forstår du bliver gal og ked af det over du blev meldt, det er da klart man bliver støt over der er nogle der mener man ikke behandler sine dyr ordenligt!
    For det anden af det spild af besætning at der er kommet en mand ud til dig, frem for at andet sted hvor hestene faktisk led!

    Høre om flere og flere der melder over små ånssvage ting, og flere og flere der bliver meldt hvor det har været fuldstændigt spildt arbejde for dyrerens beskyttelse fordi der var intet at komme efter.
    Høre så også om flere hvor hestene faktisk lide hvor dyrerensbestyttelse ikke har gjort noget ved det, hvorfor mon? fordi der bliver anmeldt så mange sager hvor der intet er at komme efter..

    Her for ikke så frygteligt længe siden blev min rideskole meldt til dyrerensbeskyttelse, for at foderet skulle være dårligt, vores rideskole heste skulle have kolik efter hvert måltid (vores privat og rideskole heste for det samme foder) og flere af rideskole hestene skulle være syge eller på andre måder have smerter..
    ham for dyrerens værgn havde også bare smilet og sagt at det var vist noget andet end hestene og fodet der var nået glat med der smiley


  • #20   31. aug 2010 jeg er os blevet meldt da nogen tog fejl af freja og mathilde da jeg købte mathilde var hun tynd og havde lange hove og det er var der nogen der havde set og troede så det var freja de havde set sidste år men freja var jo død

    anmelder kom op på vores gård og sagde at hun nu havde meldt os fordi jeg havde sultet min hest over vinteren og ik havde gidet ringe efter en smed men den hest hun så havde jeg købt tre dage forinden og freja hun så om sommer var jo død. da dyrværnet kom og jeg fortælte historie og de havde set heste grinte de lidt og så rak vi kaffe og har siden ik set dem

    men det er møg træls når folk ik kommer og spørge hvorfor dyret ser sådan nu før de melder en der er jo for det mest en forklaring på det


  • #21   31. aug 2010 Tag det heeeeelt roligt smiley

    Jeg er blevet meldt til DB, der var nogen der mente min amstaff jeg havde havde det ih oh åh så sårligt.. det viste sig bare at være en nabo (som hverken mig eller hunden havde mødt) der var bange for den var meget farlig for sine omgivelser (hvilket hun ikke var)


  • #22   31. aug 2010 jeg har os engang meldt en hvor jeg kørte post havde været der hver dag gennem lang tid og en dag da hendes mange hunde så endnu ringere ud ringede jeg hundene var tynde en havde åben sår pelsen var filtret og kunne ikke se vand. hun havde to tynde islændere gående der så farlige ud med lange hove mm. får der ikke var blevet klippet i flere år og de andre post bude sagde hun var blevet meldt flere gange. politiet meldte tilbage til mig de havde været der ude og de ikke så noget galt der tænkte jeg bare okay hvad fanden har de kigget efter ???? blev virkelig såret og ked af det på dyrenes vejne så ved ikke hvor slemt det skal være før man skal melde folk mere jeg syntes det jeg så var slemt nok

  • Tanja J
    Tanja J Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 83
    #23   31. aug 2010 meldte min gamle veninde efter hun købte min hest, der blev ikke muget, eller strøet, hun var dehydreret og underærneret, konstaterede dyrlægen da jeg købte hende igen, politiet gjorde ingenting, da de mente hun havde problemer nok lige da.... smed pengene i hoved på hende og hesten i trailer... vi er ikke venner mere.....
    glemmer aldrig synet af hende


Kommentér på:
at blive meldt...

Annonce