{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.541 visninger | Oprettet:

foder til fuldblod . {{forumTopicSubject}}

jeg har fået et problem med min fuldbold , han har simpelthen tabt sig sådan her sidst på sommeren .. jeg har lige bestilt regndækken til ham , fordi jeg vil være sikker det ikke er fordi han fryser og bruger energi på det , de får en ordentlig gang hø ude på marken + han får sit foder hvilket han har gjort næsten hele sommeren .. han får noget miks med hele majs og havre og noget sort noget sådan en blandings pose , som ejer havde købt .. men nu vil jeg selvfølgelig ud og finde noget mad til ham så han kan komme op på en rimelig vægt igen , men hvad foder i med ? og nu har jeg ikke haft fuldblod før man ved dog at de er lidt svære at fodre op end andre ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  foder til fuldblod .
  • #1   6. sep 2010 Kan varmt anbefale "Pavo Conditioner" - super godt foder hvor der ALT hvad din hest behøver. og endnu bedre , den er havre fri, så de ikke bliver dumme i hovederne.
    og de får en flot pels af det.
    din hest vil komme til at se godt ud igen i løbet af kort tid med dette foder.
    fuldblods heste skal jo heller ik ha havre, det er da lige til at blive skør af samt der er ingen foder værdi i det .


  • #2   6. sep 2010 jeps skulle lige til at skrive at ingen havre forslag tak smiley .. okay det vil jeg da lige prøve at slå op smiley

  • #3   6. sep 2010 hvad lægger prisen på ? .. lige et elite spørgsmål smiley .. nu det mange år siden jeg selv stod for fodring og har glemt alt om hvad ting hedder næsten smiley .. men jeg kan huske at der var nogle som gav deres heste sådan nogle kæmpe piller som kom i en stor spand med vand , hvad er det for noget foder og hvad inderholder det ?

  • #4   6. sep 2010 Godt og rigeligt hø af god kvalitet. Foder gerne minimum 3 gange om dagen, og gerne 5 gange, så udnyttes foderet bedst. Brug evt. olie til at suplere op med i foderenheder.
    Har aldrig selv haft problem med at holde form på mine fuldblods, på trods af at de "kun" blev fodret med havre/byg blanding, olie, melasse, gulerødder og hø.
    Men gener spiller jo også ind:)


  • #5   6. sep 2010 Er det måske roepiller??

  • #6   6. sep 2010 piller i vand lyder som roepiller smiley det fodre jeg med, og synes det er rigtig godt til at give hesten sul på kroppen, specielt om vinteren. Du kan jo også give den olie, det hjælper også på at den bliver tykkere smiley

  • #7   6. sep 2010 Og så ved jeg at byg feder mere end havre, og de bliver hvis heller ikke så tossede at det smiley

  • #8   6. sep 2010 ja jeg må prøve og finde ud af hvad han plejer , for ejer har også døjet med han ikke ville tag på , og der gik han 6 gange om dagen og så var det sådan noget dyrt sports foder , men jeg synes nu mere efterhånden han ligner en halv ko med de lår smiley

  • #9   6. sep 2010 olie har mine altid fået .. okay de der roepiller er det noget man kommer langt med ? vil hesten ha det ? og hvor længe skal det stå i vand ?

  • #10   6. sep 2010 pavo : 25 kg koster 145 kr og de skal ik have meget af det inden de bliver fede - min kører på 1 kg pr dag i fuld western træning - og han ser godt..

  • #11   6. sep 2010 hold da op det var ikke galt .. er det sådan man måske kan mikse det med roepiller ? måske roepiller om morgen og pro til aften ?

  • #12   6. sep 2010 Jeg kan anbefale en blanding fra Saracen,som hedder show improver,den er til heste som skal tage på og sætte muskler,det koster 180 kr pr sæk

  • #14   6. sep 2010 Min fedekur til min hoppe som også er blevet for tynd og er utrolig kræsen ser sådan ud
    1 god blandingsmysli
    melasse
    lucerne med melasse
    - jeg håber det kommer til at virke skal først opstarte i dag


Kommentér på:
foder til fuldblod .

Annonce