{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.127 visninger | Oprettet:

Pris på foder og hø/wrap {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg står over for at skulle købe hest om noget tid, rigtig dejligt smiley Og er blevet tilbudt et opstaldningssted, der lyder rigtig godt. Inklusive i den pris, jeg har fået, er der strøelse, men ikke foder og hø/wrap. Ville derfor høre ad, hvad man bør forvente at skulle af med pr. måned for disse to ting? Hvad giver I?

Skal måske lige siges, at jeg køber en hest i størrelsen 145-155, og at den kommer til at stå i Nordsjælland.

Er nemlig også blevet tilbudt et andet sted, som er inkl alt smiley Derfor er det meget rart lige at kunne sammenligne priserne. Jeg har haft egen pony før, men det ligger år tilbage, så har ikke styr på priserne nu.

Plus et lille tillægsspørgsmål: hvad er forskellen på hø og wrap? Jeg gav kun min pony hø dengang.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på foder og hø/wrap
  • #1   8. sep 2010 Hø er med i min opstaldning så der kender jeg ikke priserne, men de burde (for de desværre ikke :() have ca. 7-10 kg hø

    Foder bruger jeg ca. 400 per hest.


  • #2   8. sep 2010 Wrap er "gæret" hø. Nogle heste kan ikke så godt tåle det i maven, men det er nemmer at opbevare og har flere foderenheder per/kg.

  • #3   8. sep 2010 Nanne: Det var nemlig også, hvad jeg hørte dengang, og derfor vi blev frarådet at give det smiley Men det er vel fint bare at give dem hø i stedet så?

  • #4   8. sep 2010 Hø er helt fint smiley

    Der skal som sagt bare lidt mere til for at de for den samme del foderenhed, men hvis den for hvad den kan spise så er det ikke noget man behøver bekømre sig så meget over smiley


  • #5   8. sep 2010 mine får hø og en balle koster lidt over 20 kr incl levering. og så afhænger det jo af hvor meget man fodre med.. min får 6-8 kg dagligt.. måske mere til vinter....

    wrap er god til heste der skal have energi og som gerne må tage på... min får hø fordi hun ikke må blive tykkere og fordi hun ikke kan rides, derfor har hun ikke brug for den energi, som wrap giver...


  • #6   8. sep 2010 Okay, tak for jeres svar smiley

    Synes det er svært det med opstaldningssted smiley Det ene sted koster ikke så meget, men det er tilgengæld selvpasser med turnusordning, og kommer til at ligge 3 km væk fra hvor jeg bor. Men der er så ridehus, og stedet er ikke så stort, hvilket jeg klart foretrækker.
    Det andet sted er dyrere, men som sagt fuldpas og inklusive alt! Skal ingenting lave selv, hvilket jo er meget lækkert. Det ligger 700 meter fra min bopæl og har en god ridebane, samt er nabo til et ridecenter. Det er så også et stort sted, plus jeg har mine betænkligheder ved området, da jeg har hørt om der har været rigtig mange tilfælde af græssyge på den vej, stedet ligger.


  • #7   8. sep 2010 Min vallak koster mig ialt 450kr pr måned, dette er kun for hø som er pakket ind ligesom wrap, så det holder længere.
    Min hoppe for os hø for 450kr om måneden, og så for hun fuldfoder og majsflager dette koster lige knap 300kr men holder i 1,5måned

    Så for hende koster det mig ca. 650kr i foder om måneden


  • #8   8. sep 2010 Priser kommer helt an på hvem man kender og hvor man er opstaldet smiley

    Jeg mener jeg giver 200 kr for halm der hvor jeg står..

    Foder køber jeg hos en tidlgiere arbejdsgiver til 20 kr for 20-25 kg (Ca. der er ikke nogen vægt)


  • #10   9. sep 2010 jeg giver 350 kr pr balle wrap (tør wrap) da jeg brugte hø gav jeg omkring 15-17 kr for en Morten kroch balle, de stor big baller hø ca 400 kr men det kan svinge meget i kvalittet og jeg har kun dårlige erfaringer med de store baller hø

Kommentér på:
Pris på foder og hø/wrap

Annonce