{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.024 visninger | Oprettet:

Når man bliver sur.. {{forumTopicSubject}}

Hvis nu rytteren har en dårlig dag, og skælder ud på hesten og hive f.eks. for hårdt i tøjlerne, give den et slag med pisken osv. Vil tilliden mellem hest og rytter så blive brudt med det samme, så man skal begynde helt forfra med at opbygge tillilden og venskabet? Det har jeg nemlig hørt, og vil derfor gerne høre hvad i mener om det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man bliver sur..
  • #1   10. sep 2010 Hvis jeg gjorde det på min gamle pony, så skulle jeg helt sikkert starte forfra.. Men den havde også rigtig svært ved at stole på folk i forvejen..

    Men jeg kan ikke rigtig sige noget om det, da jeg aldrig har oplevet ikke at kunne styre temperamentet overfor mine heste..


  • #3   10. sep 2010 Nej det gør den ikke, så ville vi jo have mange heste, der ikke kunne blive hentet ind fra folden, hver evig eneste dag.. MEN hvis man har det sådan, så skal man stoppe med at ride den dag, <b> inden </b> det når så langt...

    Men ja det er en god ide, at man lige tager en dag, hvor man lige bygger lidt tillid op igen..
    Har selv problem med mit tempermant, og det har taget lang tid at erkende og finde ud af, hvornår man skal stoppe og stige af, eller hvornår man ikke skal tage ud til hesten overhovedet, eller hvor man bare skal træne fra jorden osv.. Det har gjort mig til en meget bedre heste ejer, og har en meget gladere hest smiley


  • #5   10. sep 2010 man kan ikke sætte det op så "sort og hvidt"
    Det kommer an på hesten, rytter, situation osv.
    Med de år jeg har på bagen så vil jeg mene der skal mere til. Du taber jo heller ikke tilliden til hesten hvis den en enkelt gang slå ud efter hjælperne. Jeg har været oppe og "skændes" med mine indimellem og har aldrig mistet tilliden hos nogen af dem.
    Men hvis rytter på forhånd ved hun er i dårlig humør så skal hun slet ikke sætte sig op på hesten og omvendt hvis man kan mærke at hesten har en dårlig dag, så lad den stå.


    heste sælges
    (link fjernet)


  • #6   10. sep 2010 På min skulle man ikke, men nu er han typen der er utrolig stærk både fysisk og psykisk. Men nu kunne jeg altså heller ikke finde på at rykke i ham fordi jeg har en dårlig dag.

  • #7   10. sep 2010 hvis man har sådan en dag, som du beskriver, burde man nok ikke tage ud og ride. har set hvad det kan gøre.

  • #8   10. sep 2010 Man er en dårlig rytter hvis man lader en dårlig dag gå ud over hesten.,.

    Hestne aner ikke hvad den bliver straffet for, da den ikke gør noget forkert, så det vil nok give et hak i tilliden ja, men tror ikke man mister den helt..


  • #9   10. sep 2010 Hmm, vil sige nej. Har selv en enkelt gang været lidt for hård ved min. Hun har en ide om at hun skal bruge mig som sin private kløpind, men da jeg ikke er særlig stor, er hun ved at vælte mig hvergang. Og en dag, da jeg havde en kort lunte fortsatte hun efter jeg havde sagt "NEJ!" pænt mange gange, og havde efterfølgende forsøgt, med et ryk i snoren, hvilket heller ikke hjalp. Jeg puffede ud efter hende, og ramte hende ved siden af mulen (det var ikke hårdt og hun reagerede ikke) men det var simplthen i afmagt. Mit humør var ikke i top og hendes forsøg på at bruge mig som levende kløpind, det fandt jeg mig ikke i. Og der var da intet at mærke på hende overhovedet, og hun fortsatte da også bagefter ^o)

  • #10   10. sep 2010 Jeg har haft sådan et par episoder med Sultan, og uanset hvad jeg har gjort ved et uheld og for den sags skyld også med Vivaldi så har det ALDRIG forværret mit forhold mellem mig selv og de to... Aldrig!

    De to har tilgivet mig for ALLE mine fejl og de følger mig alligevel, og gør næsten alt hvad jeg beder dem om alligevel (der er lige de der tre spøgelser de ser engang imellem og så er det de godt kan stille sig lidt på tværs) og viser mig den samme - hvis ikke mere - hengivenhed som de altid har gjort...
    Jeg undskylder også altid med det samme jeg har begået en fejl, og gør meget ud af med stemmen og vise dem meget tydeligt at det var min fejl og at jeg undskylder mange gange...


  • #11   10. sep 2010 Cecilie: En stor fejl er at menneskelig gøre sine dyr. Tag mig ikke ilde op men der er forskel. Den store forskel er at dyr nemmere tilgiver. Men hvis man har købt en 10 års som var mishandlet igennem mange år ja så er det nemt at ødelægge tilliden, men omvendt hvis du har en hest som du altid har behandlet pænt, ja så skal der mere til.


    heste sælges
    (link fjernet)


  • #12   11. sep 2010 jeg har dsv set flere ryttere være rigtig hårde og dumme mod deres heste MANGE gange dvs ikke bare en gang på 'en dårlig dag'..
    hvis jeg bliver sur, hvis nu hesten træder på min fod ved et uheld. og det gøre herre ondt, så slår jeg skam på barrieren og ikke hesten.. smiley


  • #13   11. sep 2010 ja føj jeg har set en hest blive skræmt fordi rytteren piskede den af helvedes til så den stejlede..):

  • #14   11. sep 2010 Min brilliant havde en lang periode hvor hun var så træls imod mig, hun ville sparke når jeg satte mig op og bide & af ren stædighed ( har fået hende tjekket ikke noget med ryggen, stop med at være kloge med nogen i ikke ved noget om tak (;)
    der fik jeg et raserianfald, og det lyder mærkeligt,men vi er nærmest kommet tættere sammen pga. det & hun har et meget specielt temperament, men jeg elsker hende & fortryder inderligt at jeg har haft et raserianfald, og jeg rider ikke mere hvis jeg kan mærke at jeg blir sur (; men hende og jeg er uadskillige nu & jeg elsker hende!


  • #15   11. sep 2010 men har ALDRIG pisket hende ALDRIG, det vil jeg aldrig nogensinde gøre.. jeg har slået hende på halsen & rykket lidt hårdere i tøjlerne, men det er slut nu det var den dårlige dag som aldrig kommer igen (;

Kommentér på:
Når man bliver sur..

Annonce