{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.783 visninger | Oprettet:

Pris på opstaldning!!! {{forumTopicSubject}}

Er mine priser for opstaldning for høje?

1000 kr for en box plads incl. at jeg fodre 3 gange om dagen, samt lukker ud og ind. Uden foder, hø og strøelse!

2500 kr for en fuldplads. Dvs. alt incl.

Det ligger 5 km fra Århus med gode busforbindelser.
Nye bokse.
Gode folde.
Natur skønne omgivelser.
Stedet ligger på en blind vej, hvor der sjældent er trafik.

ER mine priser for høje?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på opstaldning!!!
  • #1   15. sep 2010 er det incl.moms?

  • #2   15. sep 2010 jeg synes det er ret dyrt med det hele smiley
    der hvor jeg står giver jeg 1500,- med strøelse (spåner) foder, hø og ind/udlukning smiley


  • #3   15. sep 2010 jeg giver 1300 for spildtorv eks. moms
    Det er inkl. alt.

    Fold, foder, halm, hø, ridehus, ridebane, udmugning og sågar også ridning hvis jeg vil have en til at ride min hest..


  • #4   15. sep 2010 jeg giver 2300 der hvor min står
    der er boks i de størrelser efter de nye regler, vindue, solarie, folde, 20*60 udendørs ridebane, ridehal, græsspringbane, rytterstue og opvarmet sadelrum (:


  • #5   15. sep 2010 Det er incl. moms.

    Jeg bør nok tilføje, at der udelukkende bliver fodret med foder fra Brogaarden efter foderplan som passer til hesten. Dertil kommer evt. tilskud og Lucerne- korn eller roepiller. Der er tale om super økologisk hø, og strøelse er fra Easy Strø. Alt er tip top iorden!

    En stor hest kan hurtigt bruge for:

    4-500 kr i easy strø
    6-800 kr i foder.
    750 kr i hø
    også kommer der vand og strøm.

    så taget alt i betragtning, så er det vel ikke dyrt. Jeg lægger det hele til og skal selv stå for vedligeholdelse af folde, hegn og stald. Skal jo betale ud af egen lomme hvis hesten ødelægger noget.


  • #6   15. sep 2010 Da min stod på fuldpas gav jeg 2300 på en rideskole, med 4 underdørs baner, to ridehaller og skøn natur, 5 min fra Randers centrum. Så ja jeg synes det er dyrt for fuldpas. Den anden priser fin synes jeg.

  • #7   15. sep 2010 Vi alle fra rundt omkring, 2500 vil jeg sige kræver rigtig gode ride muligheder både ridhus og tur muligheder. men kig på hvad koster omkring dig. jeg giver 1750 men det på sjælland. når man siger 2500 med alt er det så også på og af med dækken klokker, det noget af det jeg savner hvor jeg er.

    Men disse ting tager tid, hvad er der af vinter folde og fold tid.


  • #8   15. sep 2010 Pernille: Jeg vil også helst bare leje boxen ud uden alt det andet.

  • #9   15. sep 2010 synes egentlig ikke det lyder galt hvis det også er efter foderplan, for så kan det meget hurtigt blive dyrt (:

  • #10   15. sep 2010 Tina: Det incl. alt- altså uden smed og dyrlæge regning- men ellers alt andet!

  • #11   15. sep 2010 Der hvor jeg står giver vi 1200 for en pony og 1500 for en hest og der er fuldpas alt incl. Jeg syntes dette er en rimlig pris.

  • #12   15. sep 2010 Stald frost:

    Ja det er inkl. alt .. Uden smed og dyrlæge selvfølgelig smiley


  • #13   15. sep 2010 syndes det er ret så dyrt ! min står et sted for 300 kr. MED ridebane ink. alt ! (; så efter hvad jeg plejer ay bruge, er det sk*de dyrt (;

  • #15   15. sep 2010 Ditte: Ja en foderplan er dyr at få lavet. Og jeg er snart veterinær sygeplejerske uddannet med speciale i hest, så jeg kan klare alt det en dyrlæge også kan. Dog ikke operationer eller medicin udlevering. Men kan tage de mindre tilfælde.

  • #16   15. sep 2010 --Skal jo betale ud af egen lomme hvis hesten ødelægger noget--
    du kan jo lave en forsikring i dit heste pensions firma.


  • #17   15. sep 2010 Jeg giver kun 1250 kr. inkl. moms i vintermånederne og det er med foder, hø, halm, vaskeplads, masser af foldtid, ind- og udlukning, fodring 2 gange dagligt, 2 ridebaner og man kan få hjælp til udmugning hvis man f.eks. er forhindret i at komme en dag.
    Dette er i Viborg.

    Ville aldrig selv give 1000 kr. kun for boksleje og ville også være ret ked af at skulle betale 2500 kr. for opstaldning, selvom det er fuldpas ..

    Men sådan er jeg jo bare så nærig smiley


  • #18   15. sep 2010 EHS: 300 kr incl alt? du kan ikke engang fodre en hest for 300 kr smiley

  • #19   15. sep 2010 har lige fået mine heste hjem til os selv. Men hvor de var før gav jeg 1200, for hø, halm, ensilage, foder, vandspiltov, opvarmet sadelrum, trailer til fri afbenyttelse, ind og udlukning for de der var på stald, vand, strøm og de betalte alt materiale, hegn osv.
    2 udendørs dressurbaner, en ridehal 20 x 40, stor opvarmningsbane og stor græsspringbane.
    Dejlig billigt smiley


  • #20   15. sep 2010 Samt der blev fodret x 2 dagligt.

  • #21   15. sep 2010 Jeg synes selv at det er meget rimeligt (men jeg betaler også selv riiimelig meget for at stå opstaldet, så jeg synes at alt under 5000 er rimeligt). Især hvis der er med alt inkl.

  • #22   15. sep 2010 det kan de så det sted hvor jeg står, de står i lyst drift, og derfor for ikke så meget foder men græs. - 2 gange foder hver dag.. - men vi fåår så også en hel del rabat. (;

  • #24   15. sep 2010 synes også umiddelbart det lyder dyrt når der ikke er ridehal.
    Der hvor min hest står, gir jeg 1400 (måske 1500 her til vinter, fordi høsten ikk var så go' i år) og det er med fuld pas og foder fra Pavo. Os i stalden skal hjælpe til med at muge foldene, og hvis ejerne ikke er hjemme i en weekend eller på ferie, bliver der uddelt vagtplan - men det sker sjældent!

    Det er en stald længere væk som tager 2500 for alt incl., men de har også hal, og det er en rimelig lækker, ny stald med fastansat staldpige, og man skal ikke gøre noget selv.

    Hvis du vil have 2500 for fuld pas, skal der også være en ridehal, synes jeg. hvis du egentlig helst vil være fri for at passe andres heste, synes jeg du skal lade vær' med at udbyde det, for det er ikke en specielt konkurrencedygtig pris.


  • #25   15. sep 2010 Synes det er rimelig dyrt uden ridehal!
    Nu ved jeg at prisen for skåde rideklub med en stor hest (for at sammenligne med Århus priser) er 2600. Så synes jeg det er meget dyrt med 2500 for ingen hal.

    Desuden...ikke for at fornærme dig - men en dyrlæge uddannelse er dobbelt så lang. jeg ville stadig foretrække dyrlæge.


  • #26   15. sep 2010 Det syntes jeg, for jeg giver 2900,- om mdr. Og det er incl. 8 timers undervisning ved berider. Der skal vi så selv lukke ud og sørge for hø, men der er os 3 ridehuse, og flere udendørs baner, og der bliver fodret, muget ud og strøet.

  • #27   15. sep 2010 men når der hverken er bane eller ridehal, tror jeg aldrig du får lejet bokse ud til den pris :l

  • #28   15. sep 2010 2500 er ofte prisen på et ridecenter. Privat uden en god ridehal synes jeg klart prisen er for høj.

  • #29   15. sep 2010 jeg gav 1400 i storkøbenhavn for fed boks, halm 5 kg wrap, fode rkunne købes på stedet fra havens.. Stor ridebane, ridehus & spring bane, en masse store grasfolde.. & fed natur,.. smiley

  • #30   15. sep 2010 Synes desværre det er alt for dyrt, kan godt være at det er super kvalitietsting, men jeg gav engang 1650 på et ridecenter incl alt = hø, wrap, foder, ridehal, udendørsbane osv smiley Og dette var også rigtig godt halm

  • #31   15. sep 2010 Vi giver 500 kr der hvor vores heste står og det er inkl. ridebane, vand, strøelse, fold, og så ligger det lige op af en skov og tæt på vandet..
    Vi skal så selvfølgelig selv sørger for at lukke ind og ud (men de går ude hele året og kommer kun ind hvis det virkelig er nødvendigt!) fodre og vande. Og så må vi komme når det passer os.. så det er bare skønt! (:


  • #32   15. sep 2010 jeg har ingen faciliteter. Kun bokse og folde. Inkl. alt tager jeg 800 kr om måneden for at passe hest i fuldpas.

    På den lokale rideskole er det 13-1500 kr/mdr inkl alt. dog med en ind/udluknings ordning så vidt jeg husker. og man muger selv ud.


  • #33   15. sep 2010 Hvad med Faciliteter på dit sted? :o)

    Jeg giver 2000 kr for fuldpas. (Dog uden foder)
    Store bokse 3*4
    Fodring 2 gange dagligt.
    Ind-og udlukning ALLE DAGE - Hele året rundt. Dvs. ingen staldvagter.
    Det er med Halm, hø og wrap.
    Udmugning dagligt.
    Ridehus 20*60.
    Mange foldtimer.
    3 ridebaner - 2x 20*40 og 1 20*60.
    Store skabe til udstyr.
    Udendørs springbane på græs.

    * Det eneste lille minus er der ingen turmuligheder er. - Da det er midt i byen og at man skal over motorvejen for at finde en skov.


  • #34   15. sep 2010 Jeg synes godt nok også det er nogen temmelig dyre priser når du ingen baner eller hal har.. Det er jo ekstra udgifter som dine opstaldere også skal betale som trailer, halkort og undervisning, og det er jo ikke helt billigt.. Jeg synes det er fint du bruger kvalitetsprodukter til dine dyr, men det er ikke ret mange som har råd til og vil betale den pris du har sat.. Synes du skal overveje dine priser igen smiley

  • #35   15. sep 2010 Synes det lyder meget dyrt ift. faciliteterne og ydelserne.
    Foderet lyder også meget dyrt, 750,- i hø om måneden??

    Nu har vi begge vores heste opstaldet på ridecenter og der giver vi:
    1800,- for en splinter ny hesteboks i lovpligtig størrelse til store heste
    1550,- for en ponyboks. Begge med vindue.
    Prisen for opstaldning er inkl.: ind + udluk, foder, strøelse, gratis brug af solarium, vandspiltov, faciliteter og 1x klubmedlemskab!
    Rideklubben har 2 udendørsbaner, en 20x40 og en 20x60, og en 20x60 ridehal m. rytterstue.
    Der kan købes hø til for mellem 150-250,- pr måned, afhængig af mængde.
    Og det er altså på en rideklub! den ligger mellem Århus og Randers.
    Så ja, dit er alt alt for dyrt, tror ikke du kommer nogle vegne med de priser.


  • #36   15. sep 2010 Vi tager 500 kr pr boks. og så kommer alt andet udover...
    så står vi så på skiift for ind og udlukning.
    og så tager vi 200 kr ekstra, hvis en ikke kan deltage i den ordning.

    Vil sige med det du har er 700 kr inkl ind / udlukning og fodring 2 x dagligt normalt... men ikke meget der over, når der ikke er faciliteter

    Hø med fri adgang kan gøres for et gennemsnit på 450 kr eller mindre, også i god kvalitet.
    og en minibig med halm kan købes for 200 kr ca...

    fuldpass på den rideskole ude hos os koster 1800 kr.
    løber så ca for en hest med ekstra udgifter til hø og foder op i 2200 kr
    men der er også ridebaner og 2 ridehuse...


  • #37   15. sep 2010 Vi giver pr. måned -
    Boks-hest - 1050
    Boks-pony - 850
    Halm - 150
    Udlukning - 200.

    Så har vi fri afbenyttelse af baner og haller.

    Foder og hø og diverse skal vi selv sørge for.
    Vi skiftes til at fodre aften og weekender.
    Samt skal selv sørge for at få hestene ind. Og skal de have dækkener på ud og af igen, er det også noget vi selv skal klare.

    Umiddelbart er jeg ikke 100% tilfreds med den service vi kan få, men det fungerer.


  • #38   15. sep 2010 hvis du ikke har nogle bane eller ridehus. så syntes jeg det er dyrt..

    men ellers syntes jeg overhovedet ikke


  • #39   15. sep 2010 Jeg giver 1500 pr hest med i prisen er

    Halm/Wrap (fri afbenyttelse)
    Foder
    Løbebånd
    Ridebane
    Ridehus
    Græs folde året rundt

    Jeg lukker så hestene ud men de lukker dem ind.


  • #41   15. sep 2010 Jeg giver 1400 for boks alt inkl. i Viby, det nærmeste sted du overhovedet kommer til Århus C og masser af busser går næsten til døren.. Her er ridebane med lys, dog ingen hal, men formidable turmuligheder. Så ja, jeg vil sige 1000kr. er meget, når intet er med i den pris for det er jo netop de ting der render op, så hellere hjælpe til en enkelt dag el. to om ugen og få det billigere:-) og 2500kr. for fuldpas er dyrt, når man kan have hest stående på ridecenter med fuldpas og faciliteter til den pris.
    Mht. du skriver du snart er uddannet veterinærsygepjerske, så skriver du i din annonce, at du først starter på uddannelsen i år 2011, er det mig der læser forkert??


Kommentér på:
Pris på opstaldning!!!

Annonce