{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.165 visninger | Oprettet:

Rytter har et ansvar {{forumTopicSubject}}

hej
alle folksen

nu har jeg læs på jv.dk de rhar været noget med højt fart .
Kan godt forstå den rideskole er bange pga de høje fart de køre med der ude men
en rytter skal jo ikke ride på vejen men i Kanten .

sidst jeg var ude og køre så jeg længr ude at 2 rytter red ved siden af hinanden og de red ikke ind til siden som de skal
Synes det er noget svineri af rytter som ikke kan finde ud af de regler der er og især når rytter ikke har hjelmp på når de ride tur.

Og synes godt nok rytter skulle til at tag at lære og tag ansvar inde de rider ud på tur.
man ser mange rytter der ikke har en skid ansvar og så få man finder fordi man køre stille og rolig fordi

nogle gang har jeg sku løst til at stoppe bilen og rive den rytter af heste og forklar man skal kun overhovede de regler her hjemme og man ikke rider på vejen to og to . at man rider ude i græset.


og husk nu lys på ´når i rider aftens tur rytter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rytter har et ansvar
  • #1   19. sep 2010 jamen nu burde bilerne jo stadig have så meget forstand at de sætter farten ned når de kan se en der kommer ridende. Også selvom hesten rider inde i kanten.

  • #2   19. sep 2010 Kan du linke til de regler, der siger at man ikke må ride to og to ved siden af hinanden ved en vej?

    Hmm, synes godt nok det er svært at forstå hvad du skriver.. Men ja, det er da træls. Selvom hestene på på billisternes territorium, synes jeg bestemt at bilerne også skal tage hensyn til hestene.. og at rytteren ikke har hjelm på, kan vel i princippet ikke være dit problem.. smiley Forstår ikke helt hvad du vil med indlægget, og at generalisere så meget, kan være farligt, for det er langt fra alle der er sådan .. smiley


  • #3   19. sep 2010 jeg er enig Christina, men selv biler skal vi tage hensyn til

  • #4   19. sep 2010 Nu er det sådan at man godt må ride to og to..
    Du må ride et menneske og en hest ved siden af hinanden og hest hest ved siden af hinanden, men der må aldrig været 3 men to må man gerne


  • #7   19. sep 2010 Vil lige gøre opmærksom på (igen) At hesten SKAL være på vejen og at if. loven SKAL man faktisk ride 2 og 2 hvis den ene hest er usikker i trafikken smiley

  • #9   19. sep 2010 Morkaren ej hvor ubehageligt..
    Ja jeg har flere gange oplevet at jeg har været helt inde i siden med rolige heste, og alligevel har jeg kunne rører bilen hvis jeg havde ragt ud efter den..

    Det værste jeg har prøvet er fyrer som spiller smart og virkelig håber hesten går amok..
    De dytter speeter op ved siden af bilen og meget andet, heldigvis har jeg hver gang kunne komme ud af det med et smil på læben fordi hesten ikke har rygget så meget som et ører:)


  • #11   19. sep 2010 Morkaren puha hvor ubehageligt..

    Tja jeg har gjordt det til en vane at lave stop tegn til bilister så de ved de skal kører roligt forbi, gør de det smiler jeg og nikker og viser at jeg er meget taknemmelig


  • #12   19. sep 2010 Jeg vil sige bilister skal tage hensyn til os ja. Men vi skal også tage hensyn og passe på, for det er bestemt ikke alle der sænker farten eller tager hensyn til vores tegn...

    Jeg har oplevet at en lastbil IKKE tog hensyn til mine tegn, selvom jeg lavede stop tegn til ham, og han kunne se hesten blev bange og løb...


  • #13   19. sep 2010 Argeisli.Net

    Glæd dig til du skal have kørekort for den holdning kommer du overhovedet ingen steder hen med.

    JO gu pokker skal vi ryttere vise respekt i trafikken også overfor biler! Det skal du også som cykelist. Man rakker armen ud når man drejer og hånden op når man stopper.

    Paragraf 2, stk. 9 i kapitel 1 i færdselsloven.
    Køretøj:
    indretning på hjul, bælter, valser, meder eller andet, som er indrettet til kørsel på vej, og som ikke løber på skinner. Færdselsreglerne for kørende gælder, i den udstrækning de kan anvendes, også for ridende samt dem, der fører heste eller driver kreaturer.

    § 41. Et køretøjs hastighed skal til enhver tid være afpasset efter forholdene med særligt hensyn til andres sikkerhed. Den kørende skal herved tage vej-, vejr- og sigtforholdene, køretøjets tilstand og belæsning samt færdselsforholdene i øvrigt i betragtning. Hastigheden må aldrig blive større, end at føreren bevarer fuldt herredømme over køretøjet. Der skal kunne standses på den strækning af kørebanen foran køretøjet, som føreren har udsyn over, og foran enhver hindring, der kan påregnes. Ved nedblænding fra fjernlys (langt lys) til nærlys (kort lys) skal hastigheden før nedblændingen tilpasses de nye sigtforhold.

    Stk. 2. Kørende skal holde en efter forholdene passende lav hastighed:
    2) når sigtbarheden er nedsat på grund af lys- eller vejrforholdene,
    7) ved møde med andet køretøj på smal vej,
    8) i vådt, glat eller fedtet føre,
    10) hvor køretøjet nærmer sig børn på eller ved vejen,
    11) hvor køretøjet nærmer sig heste eller kreaturer på vejen,
    Stk. 3. Kørende må ikke hindre andre kørendes normale kørsel ved uden rimelig grund at køre med overdreven lav hastighed eller pludseligt at bremse.
    Stk. 4. I dårligt føre skal den kørende afpasse hastigheden således, at andre så vidt muligt ikke tilstænkes.

    VÆRSGO! Dette har jeg kopieret herfra https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=126302

    Der er vist nogle der burde nærlæse denne


  • #14   19. sep 2010 vil nu også sige det gør mindst lige så ondt på bilisten at køre en hest ned, som det gør på hesten... bilen bliver for det meste total skadet og personen undgår meget sjællent få dkræmmer, men ender somregel på sygehuset...

  • #15   20. sep 2010 Jv.dk ligger det inde
    hvor det er om en rideskole



    jo helt sikker bilister skal sætte fart ned det gør jeg også
    det kan jeg også selv blivemega sur over men kan fanme også blive sur over når man kan se der kommer en bil at man så ikke rider ind til siden eller på marken . den hest vi kørt fordi flippet helt og hende der red den havde ikke ridehjelm på

    men det er sagt fra politiet side man ikke må være på vejen .


  • #16   20. sep 2010 Jeg kan bare ikkke se hvis vi ikke må være på vejen, hvor pokker skal vi så være. For vi må heller ikke være på cykelstien eller fortovet... Hmm.

  • #17   20. sep 2010 Desværre har politiet heller ikke altid styr på færdselsloven smiley


  • #18   20. sep 2010 nje men rytter skulle nu til at tag ansvar og tænke på sine dyr. i sær når de flipper ud hvad kan der ikke sket med rytter og hest hvis den flipper ud og løber ud foran en bilst

  • #19   20. sep 2010 Læs dog det jeg linkede! Vi skal ride på vejene. Vi må ikke trække med hestene, kun ride på vejen længst til højre.

    Man må ikke ride to og to osv.

    Man må ikke ride i rabatten eller på marker, da markerne er privat ejendom

    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=126302


  • #20   20. sep 2010 Wicki Hansen:

    lige præcis =)


  • #21   20. sep 2010 Kan ikke se hvorfor det er så svært at respektere hinanden i trafikken og har da selv oplevet flere uheldige scener med min hest og billister.

    Har flere gange haft busser, lastbiler, folk med hestetrailer helt op i røven og dytte og der er jeg altså ikke bange for at række en f finger i luftet, for så stopper de og så må man sgu snakke med dem.

    Også selv når jeg køre bil og møder en hest. Jamen jeg viser dem respekt og overholder de regler der er. samtidig bruger jeg også mit hovede og ser hvordan hesten er.



  • #22   20. sep 2010 Nmelig.. vi skal alle være opmærksomme når vi færdes i trafikken!



  • #24   20. sep 2010 Deschain

    hvem mener du?


  • #25   20. sep 2010 vi ændre os alle (ved jeg generalisere) når vi kommer bag rettet i en bil. vi bliver alle små konger, og bliver super egoister.
    med en stresset hverdag, som vi har, er der ikke længere overskud til at vise hensyn, og høflighed.
    hvor mange af os husker at stoppe for en fodgænger, der vil krydse vejen.

    som billist bliver vi nødt til altid at være agtpågiven og have overblik, og ja tage hensyn til bløde trafikanter.

    ja man bør altid tage hensyn og kan man se at hesten bliver urolig så sætter man farten ned, og kører om muligt en stor bue uden om dyret.
    har man overblik, kan man på lang afstand se dyret, og dermed tage fart fra i god tid, (gavner så ikke motorlyden ændre sig lige bag hesten,barnet på cyklen ol)

    som rytter tager man selvfølgelig også hensyn til andre trafikanter, man passerer andre i skridt, man viser hensyn, til rabatter der passes, bondens private mark. og har man en urolig hest tager man sine forholdsregler.

    hesten er dog nødt til at komme i trafik for at blive vant til det.

    så rytterer,billister, ja i det hele taget mennesker, tag dog hensyn, så bliver verden meget bedre at leve i.

    ja jeg færdes på vejen både privat og på job i bil. og jeg rider også langs vejene


  • #26   20. sep 2010 og om folk vælger at beskytte hoved og krop med hjelm og vest, det må være deres egen sag.
    jeg skla i hvertfald ikke gøre mig til dommer overhvad andre gør, så længe eg holder min sti ren, så kan jeg ikke klandres.

    og vi har så vidt jeg ved ikke påkørselsret nogle steder


  • #27   20. sep 2010 du må ikke ride to og to ifølge færdselsloven. du må heller ikke cykle to og to .

    Og hvor har jeg skrevet vi ikke må ride på vejen. Læs dog hvad folk skriver. Skal jeg virkelig citere det jeg har skrevet tidligere.

    Vi skal ride på vejen EN OG EN!!!


Kommentér på:
Rytter har et ansvar

Annonce