{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.305 visninger | Oprettet:

Dækken - gram - vejr {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen ..

Har jeres dækkener på nu ?
Hvorfor ?
Hvis de har hvor meget gram fyld er der i ?
Hvornår lægger i tykkere dækken på ?
Og hvor mange dækkener har i til en hest og med hvilke gram i ?

Min skal til at gå med dækken nu , men da jeg ikke helt ved hvor mange gram jeg skal lade ham gå med smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækken - gram - vejr
  • #1   20. sep 2010 næh.
    Har som regel ikke dækken på når nu de kommer ind om natten.


  • #2   20. sep 2010 Jeg regner ikke med at give min hest dækken på i den her sæson, for han er skadet, så han kommer ikke op og skal svede under ridning og har derfor ikke brug for at blive klippet. smiley

  • #3   20. sep 2010 Har regndækken med fleece på... De går stadig ude på døgn og har ikke mulighed for at søge under tag.

    Har derudover overgangs dækken, men det vare forhåbnetlig lææænge endnu inden det skal på - og vinterdækkenet er indkøbt og ligger i skabet - så længe som muligt smiley


  • #4   20. sep 2010 mine har fået dækkener på med 150 gram i mine kan pt ikke komme ind om natten da vi er ved at bygge stald om så det er egentlig mest for at skåne dem for nattens kulde og fordi det har blæst sådan(da har et læskur)

  • #5   20. sep 2010 min regn uden foer på om dagen og ikke noget på om natten i boksen endnu.. hun får nok et fleece under snart.

  • #6   20. sep 2010 Mine har fået regndækkener på 150gram
    Når det bliver under 4 grader om natten så ligger jeg enten 1 eller 2 dækkener på


  • #7   20. sep 2010 Min har gået med et dækken med 0 gr. i siden midten af august pga. regnvejr smiley Hun går med 250 gram nu og om en lille måned (alt efter vejret) bliver hun klippet og får 600 gram på smiley

  • #8   20. sep 2010 Min har i dagtimerne et regndækken uden foer på lige nu, og om natten et fleecetæppe (i boksen.)
    Overvejer at købe et regndækken med fleecefoer til ham, og ellers får han et fleecetæppe på under.
    Når det bliver under 10 grader i dagtimerne hver dag, så får han sit overgangsdækken på (200g), og der har han sit regndækken på om natten.
    Når det bliver under 5 grader i dagtimerne, så får han sit vinterdækken på (340g) og så har han 200g + uldtæppe på om natten hvis det er meget koldt i stalden.
    Når (og hvis) det bliver minusgrader så får han sit 200g stalddækken + sit overgangsdækken (200g) på i dagtimerne, dvs. 400g, og så får han 300g på om natten + et uldtæppe hvis han fryser.

    Sårn tilpasser jeg mit. Fryser han, så får han bare mere på smiley


  • #9   20. sep 2010 lupa skal ikk have dækken på, men tror fenja snart skal have 150g på og til vinter får hun 300g

  • #10   20. sep 2010 Har jeres dækkener på nu ? ja

    Hvorfor ? Fordi min hest er en frossenpind

    Hvis de har hvor meget gram fyld er der i ? 0, men imorgen nat får han 150 gram på. Han går i løsdrift

    Hvornår lægger i tykkere dækken på ?
    Efter nattemperatur:
    7 til 9 grader = 0 gram (regndækken)
    4 til 6 grader = 150 gram (overgang)
    -2 til 3 grader = 300 gram (vinter)
    -10 til -3 = 500 gram (vinter + underdyne)
    under - 10 = 700 gram (vinter på tyk underdyne)

    Og hvor mange dækkener har i til en hest og med hvilke gram i ?
    Jeg har 5 forskellige. Regn, overgang, vinter, tynd og tyk underlagsdyne.


  • #11   20. sep 2010 mine får ikke dækken på i år, og de kommer heller ikke på stald.. de skal være bamseheste i år da ingen af dem bliver redet :o)

  • #12   20. sep 2010 Min har intet på lige nu, da han ikke skal klippes og allerede har sat lidt pels. han går ude fra 9-16 ca.
    Når det bliver en del koldere og mere regn får han et rengdækken på, og hvis vinteren bliver så slem som sidste år, får han et 150g på, ellers fortsætter han med regn. Husk at heste ikke fryser og bliver våd på samme måde som vi gør, så selvom du fryser, er det ikke sikkert hesten gør.


  • #13   20. sep 2010 Min har regndækken på nu, når der bliver lidt koldere eller når jeg får ham hjem fra tilridning til okt. får han 100 g. på (han står nemlig kun ude 2 t. om dagen nu, men skal stå ude hele dagen når jeg får ham tilbage igen)
    og når jeg selv begynder at synes det er vinter og bruger vintertøj, så bliver han klippet og får vinterdækken - 400 g, med hals på.

    Har et regndækken, et 100 g. overgangsdækken, en 100 g. hals og 300 g. underdækken.


Kommentér på:
Dækken - gram - vejr

Annonce