{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.387 visninger | Oprettet:

Sadel problemer!!! {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Håber virkelig I kan hjælpe mig... smiley

Sagen er den, at jeg har en meget kortrygget pony, med et umarkeret sadelleje (også er han også lidt for tyk, hvilket vi arbejder på...) hans gjordleje er heller ikke særlig stort og det er derfor rigtig rigtig svært, at finde en sadel til ham!!

Lige nu har jeg en ny wintec cair 15"(luftsadel) med udskifteligt kopfjern og han har det bredeste i nu og er nytilpasset. MEN da den stadig ikke lå ordenligt efter tilpasningen, da den glider alt for langt frem, har lånt en stopgjord hos hende der tilpassede den, og købte sadlen af, men har hørt så meget dårligt om den, at jeg leverer den tilbage!!

Nu står jeg så i den situation, at jeg ikke ved hvad jeg skal stille op!?

Sadelen skal jo både være meget kort, samtidig med, at den ikke skal ligge helt oppe på skulderen af ham...

Har I nogle erfaringer med dette, og hvad synes I jeg skal gøre?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadel problemer!!!
  • #1   6. okt 2010 Hej,


    Grunden til at den glider frem er fordi at bommen er for smal. Jeg har samme problem med min, kan maks gå med 16" umarkeret og og bred.
    Jeg havde Charlotte fra barokamok ude, og hun anbefalede mig at købe den wintec der hedder haflinger(wide) der medfølger 3 stuk kopfjern i lilla som er ekstra brede, og den ligger rigitg fint på hende, og bliver liggende hvor den skal.
    Jeg må tilstå at jeg bestemt ikke er til wintec, og var noget skeptisk, men jeg er blevet postivt overrrasket.

    Mvh Jane


  • #2   6. okt 2010 har præcis samme pony,: tyk, kort, umarkeret.
    bomløst skulle være bedst, fordi de gerne må være lidt længere pga. trykfordelingen. og de tilpasser sig bedre, og skulle ikke glide frem..
    skriv til hende med www.optimalsadel.dk


  • #3   6. okt 2010 Jane:
    ved du om disse ekstra brede bomme kan købes nogle steder? smiley


  • #5   6. okt 2010 Wintec kan bare ikke ligge på alle.
    Vi har en pony med nøjagtig samme problemer (dog ikke den korte ryg) det som lå bedst på ham var en Bates Caprilli med Cair og det bredeste kopfjern. men den lå stadig ikke 100% optimalt og gled lidt frem. Dog hjalp det en del at bruge Pro Pad fra Equest.

    MEN - en sadelmager skal altså ikke spares væk og er eneste løsning specielt til problem ponyer/heste. Vi har nu fået en Kentaur New Electra til ham, den har kun en mellem bom og ligger bare vanvittig meget bedre. Den skal tilpasses ved Hubertus i næste måned.

    Selvom vores har sat bedre muskler ændrer det ikke på hans generelle bygning og det manglende sadel- og gjordleje og sadelmageren er altså nogle af de bedste penge man kan give ud - så er man jo også med til at forebygge pludselig at stå med en pony med ødelagt ryg og andre skavanker og dyre regninger på dyrlæge og kiropraktor.


  • #7   6. okt 2010 IDA KROGFELT MED IKAROS SOM FLØJ FOR TÆT PÅ SOLEN -

    De sadler du nævner er til heste som har et markeret sadelleje. Theo Sommer Germany, Globus Crincle.Trådstarter skriver jo netop at hendes hest IKKE er markeret fortil.

    De ekstra kopfjern kan ikke købes seperat, men følger med til sadlerne, og de må som skrevet ikke bruges i de alm. wintecsadler.

    Mvh Jane


  • #8   6. okt 2010 Jeg har også en kort og lige-rygget, umarkeret, rund og meget bred hest og til ham har jeg en Black Country Wexford springsadel, 16½".
    Dressursadlen er en HDR Paris, som er 17", da det er en meget kort sadel

    Disse 2 sadler er det eneste der bare ligger perfekt og jeg har været 5 sadelmagere igennem og et utal af sadler. Den sidste sadelmager jeg har brugt er Kit Hansen og vil anbefale dig at kontakte hende - hun er FANTASTISK til den type hest!!!


  • #9   6. okt 2010 Jane W:

    Tusind tak for dine svar smiley Hvor kan man købe wintec wide, og hvad koster den?


  • #11   6. okt 2010 Mange tak Lonny L smiley Vil jeg stærkt overveje!

  • #12   6. okt 2010 hej mia

    jeg havde en gang en kort araberhoppe som var alt alt for fed og jeg skulle have hende i tilridning. men ingen sadler kunne blive liggende... vi prøvede med halerem, gjordstopper. så det var ikke næmt at få noget til at lykkedes...

    jesper andersen på kallehavegård anbefalede os at købe en kadett sadel fra lemetex.

    den bliver liggende hvor den skal...
    jeg var så glad for min at jeg har beholdt den min er 15" og bliver stadig brugt....
    ellers kan man i hasselager få tilpasset sin kifersadel via en speciel maskine der kan udvide og gøre den smallere i bommen, - michael Brodie, sadelmager. så skal du bare finde en i 15" og få ham ti at tilpasse den. han er meget dygtig..

    mvh
    Anna





  • #13   6. okt 2010 Anna K: Tak, den kigger jeg lige på smiley Lyder smart med Michael Brodie smiley

    Mvh Mia


  • #14   6. okt 2010 Prøv at kigge på de nederste sadler på siden, de er meget korte i puderne og store i sædet. Fleksibel bom er også en drøm at ride i.
    Ellers kan islænder sadler sikkert bruges.


  • #15   6. okt 2010 Hov glemte linket.
    http://lusitano.mono.net/9701/


  • #17   8. okt 2010 Hej Tina C.

    Hvor brede er de ca. (er det de bredeste i serien) Og kunne din alm. wintec holde til det?

    På forhånd tak smiley


    Mvh Mia


  • #19   9. okt 2010 IDA...

    Nej det har heller ikk interesse alligevel, har fundet en løsning på problemet nu, men tak for alt hhjælpen alle sammen! smiley



  • #21   2. nov 2010 Er der nogen der har et billede af en wintec haflinger eller et link til et??

    Min lille hypse skal nemlig også have det ekstra brede, men er ikke så begejstret for udseendet af wintec wide men hvis det er den der passer hende bliver det selvfølgelig den, men vil godt lige se haflingeren:)


  • #22   5. dec 2010 hvis den glider frem så prøv anti skrid underlag og anti skris gjord bruger det på min da jeg også har problemer med sadlen eller en banan gjord
    anti skrid underlaget skal dog vaskes en gang i mellem da det bliver støvet på bagsiden
    men ellers virker det fint


Kommentér på:
Sadel problemer!!!

Annonce