{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til trense
  • #1   24. okt 2010 Tænker du kryds-, hannoveransk- eller alm. næsebånd ? (:
    Hvad skal det bruges til, sådan d:


  • #2   24. okt 2010 Lige præcis:)
    Hvad de forskellige er godt for.


  • #3   24. okt 2010 Søg evt. på emner herinde, der har vist været et par stykker smiley
    Og der er nok nogle som er bedre til at forklare det end mig xD

    Men så vidt jeg ved;
    Kryds er især til spring.
    Hannoveransk er (vist !) til især ungheste og andre som åbner munden.
    Og alm. er bare sådan ... Almindelig xD


  • #4   24. okt 2010 Super tak smiley

  • #5   24. okt 2010 Jeg ville til enhver tid anbafale et engelsk kombi. (alm)

    krydsnæsebåndet må du kun bruge til spring,
    kommer du ind til dressur med et hannevoransk næsebånd er de esktra opmærksomme på hestens mund, da de ofte er spændt hårdt ind, fordi de åbner munden...


  • #6   24. okt 2010 du kan jo også bruge din fornuft.

    det er biddet du skal bruge til at styre med. ALLE remme der lukkes omkring næsen er nødvendigvis kun lavet for

    1. at se pæne ud
    2. at lukke kæften på hesten

    for det gør som bekendt ondt når der er en der hiver i biddet, og hesten kan "kæmpe imod" smerten ved at åbne munden.
    Derimod kan det heller ikke være særlig rart at få lukket ens luftveje når man skal løbe, være forpustet og derfor have brug for ilt, vel?

    Min fornuft siger mig altså at hvis man vil vælge en trense til sin hest som er rar for den at have på, så skal man enten slet ikke have noget næsebånd, eller have et løst spændt engelsk ( (link fjernet) )


    Ikke sandt? smiley


  • #7   24. okt 2010 og så ride med en blid hånd, så hesten ikke har grund til at åbne munden.

  • #8   24. okt 2010 kig på hööks hjemmeside, de har lidt forklaring på nogen af tingene... med hensyn til krydstrensen, så hedder den pullernosgrimma på svensk, det er meget mere sigende, en hest der puller, trækker i biddet...om det så er fordi det næsebånd er blevet moderne blandt springryttere eller om der virkelig er så mange springheste med tendens til at rende med biddet, skal jeg ikke kunne sige...

    engelsk næsebåndsidder om kæben, og kan give spændinger i halsen mm. hannoveransk næsebånd lukker kun munden, og mange (specielt unge) heste er glade for det... hesten kan stadig bevæge kæben, -tilgengæld kan det så genere vejstrækningen...

    et kombineret næsebånd virker både som engelsk og hannoveransk...

    i western bruges næsebånd sjældent... (tror endda det nogen steder er forbudt)...

    jeg er frygteligt doven og i øvrigt lidt imod alle den slags hjælpemidler, når jeg bare rider på min egen afslappede facon, og ikke har en masse mål jeg skal nå med min ridning...- så jeg har gode erfaringer med den simple løsning,uden div. næsebånd, da jeg ikke har behov for mere til det jeg laver med mine heste...

    dog går min pony alligevel tit med et hannoveransk næsebånd (og ikke andet), for der kan man let sætte tøjler i ringene, og det er han godt tilfreds med... så kan han altid få mere udstyr på, hvis det skulle blive nødvendigt...


  • #9   24. okt 2010 Røsle:
    Lige pt. rider jeg kun med bid, pandebånd og så den der løse som går ved halsen (kan ikke huske navn). Der sidder intet over næseryggen osv. Kun pandebåndet:)


Kommentér på:
hjælp til trense

Annonce