{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.750 visninger | Oprettet:

foder til MEGA HIDSIG OG VARM PONY {{forumTopicSubject}}

Min nye pony Perle er en næsten ren New Forrest!

Men hun er fandeme den største bisse og træls og irriterende!
Hun tænder af på et split sekund.
Hun tænder af både under ridning, strigling og ikke mindst når man skal trække hende!

Under ridning: Hvis det ikke passer damen bliver hun mega sur og hun kan finde på og sparke bagud ! Og lige så snart man går over hendes grænser og det ikke passer hende begynder og hun og sparke og alt muligt! Jeg stoler bare ikke på hende overhovedet, fordi nogle gange tænker jeg shit man stejler hun ?
Det føles nogen gange som om hun kunne finde på det.

Strigling: Er det samme hvis hun ikke lige ville have det jeg forlanger kommer der bare bagben ud. Og ligger ørerne helt ned i nakken!

Longering: Det første lange stykke tid, kunne hun sagtens longeres men spurtede derud af og kunne ikke styres men det gik nogenlunde! Nu der stille hun så bare op og står der og det er uanset om hvad jeg gør hun bliver stående !
Hun kan finde på at stejle..

Det sidste nye er når jeg trækker hende, begynder hun og stille sig op og jeg kan ikke få hende til at gå uanset hvad ?

Og det har hun aldrig godt det første lange stykke tid!
Så skal have noget forder der passer til en hidsig, træls, temperaments fuld hoppe, en der er kugleskør!

Foder navn?
Pris?
Hvordan hjalp det dig og din hest ?
Hvad gjorde den inden den fik foderet ?

Fordi hvis det ikke holder op snart, så ender det med hun bliver aflivet ! fordi ingen kan have hende, fordi man ikke kan stole på hende ! Men hun kan til tider var som en engel !




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  foder til MEGA HIDSIG OG VARM PONY
  • #1   8. nov 2010 du kan prøve at træne noget hms det har hjulpet igtig mange heste ejer, med deres ponyer og heste!! der er en tøs på 15 og hun er smader dygtig til det med heste og problem heste hendes hjemme side er (link fjernet) og hun er billig så det er noget de fleste har råd til også kan du holde dig fra at gi din pony havre da det mange gange går lige til hjerne siger man!! roe piller der er opblødte kan du gi hende det er rigtig godt husk de skal være opblødte da hesten eller kan dø af dem!!
    vi havde også en sån pony engang og der blev trænet rigtig meget hms/ horsemanship med den og det blev den mest fantastiske pony ever!!


  • #3   8. nov 2010 Såfremt det er noget som er kommet efter hesten er kommet til dig, synes jeg du bør kigge lidt på både hende og dig selv før du giver foderet skylden.
    Måske er hun vant til at blive redet anderledes end du gør? Måske passer sadlen ikke helt? Måske har hun meget ondt?

    Tjek nu hesten ordentligt igennem, inden du stempler den som kugleskør, det kunne jo være det var dig den var gal med.


  • #4   8. nov 2010 hun lyder sq lidt som min hoppe - og hun var smadder signal forvirret. det har nu taget man 6 måneder at få en nogenlunde (hun er jo hoppe) normal hest ud af hende.

  • #5   8. nov 2010 ingen korn over hovedet eller andre ting der kan give energi (kort varrig energi)

    men ellers få andre til at kigge på den


  • #6   8. nov 2010 1. Den skal have foder uden "hurtige" kulhydrater som der fx er i havre. Prøv at give en müsli, og hvis den har brug for mere energi i foderet så enten grovfoder eller majsflager

    2. Din hest er sådan fordi en hestehjerne er meget lille og derfor ikke forstår de modstridende signaler, mennesker på et eller andet tidspunkt vil komme til at give dem. Hvis det bliver for vidt, bliver hesten såkaldt signalforvirret, 'stresset', og det giver så en konfliktadfærd - fx at stejle/bukke, at være totalt hyper og svært medgørlig (ligesom din, og som Asmun var/stadig er) eller overdrevet doven er eksempler.
    Løsning: Træning af basissignaler


  • #7   8. nov 2010 PIO: Asmun er vallak, og det har taget noget lignende smiley

  • #8   8. nov 2010 Jeg gider fandme ikke spørge nogle til råds herinde ! Fordi har sådan set købt den som "problem" pony !

    Så der er en grund ! Og nu er det sådan jeg både har dyrlæge , kiroprakter med mere ind over hende !


    Så lad være at komme med dumme indlæg !

    Her på hg gider man fandeme ikke og spørge om noget mere , fordi man nærmest bliver slagtet !


  • #9   8. nov 2010 Kan sige at jeg lave HMS med hende ! smiley + har underviser med over !

    Men dyrlægen siger jeg skal give hende anden foder ! Og han er en super god og klog dyrlæge som virkelig gør tingene rigtig !


  • #10   8. nov 2010 'HMS' er ikke noget vidunderprodukt, bare hyggetricktræning.
    Synes du burde bruge din sunde fornuft og hjerne.
    En hest = planteæder og byttedyr, intelligens? Afgrænset. Hvis man kunne se alt på en hests synsvinkel bare et øjeblik, tror jeg de fleste ville træne noget anderledes! En hest er ganske enkelt et meget simpelt dyr der ikke kan gætte eller føle eller prøve eller vide. Den kan, i trænings øjemed: gå imod noget positivt (fx pause, mad, nus) eller imod noget ubehageligt (tryk, smerte). Man bliver altså nødt til at træne MEGET simpelt med en total kontrol over, hvordan man indvirker på hesten med positiv og negativ forstærkning - især hvis det er en 'problemhest'.

    Brug din hjerne, tænk i stedet for at lytte naivt til alle mulige 'guruer', beridere og horzemanshiptøzer


  • #12   8. nov 2010 Jajaja, men i kan i det mindste selv lade være at skrive sådan som om jeg er koplet dum !!!!!!!!!!!

    For det første har hun aldrig prøvet noget ! Og har kørt i trailer engang i hendes liv! Og hun har aldrig været i ridehus og aldrig prøvet noget ! Og nu er det sådan jeg har hjælp med hende ! Og der er en grund til jeg har købt hende , når man ligesom ser på hvor hun kom fra ! Og jeg er i gang med alt indenfor tillidstræning !

    Som sagt har jeg dyrlæge som os er krioprakter også har jeg en berider og ridelærer med ind over hende !

    Og hun skal undersøges !

    Og har i dag fåret nogle råd af dyrlægen, og allerede i dag, kan det mærkes på hende at det vare bedre !


    SÅ LAD VÆRE MED AT SKRIVE MERE I DETTE INDLÆG DA JEG HAR FUNDET EN LØSNING PÅ DET MED DE HÆNDERS HJÆLP JEG HAR !!!!!!!!!!!!!!!!!


    OG JA DER ER NOK EN GRUND TIL JEG HAR KØBT HENDE !!!! NÅR HUN FAKTISK HAR HAFT DET IKKE SÆRLIG GODT VED TIDLIGERE SOM IKKE HAR PASSET OG PLEJET HENDE ! HUN HAR ALDRIG VÆRET INDE I EN BOKS!
    OG FORRESTEN SPURGTE JEG SKU OM FODER OG IKKE OM ALLE MULIGE ANDRE RÅD ! DA JEG SÅDAN SET HAR FÅET AT VIDE AF DYRLÆGE AT JEG SKULLE SPØRGE ANDRE OM RÅD MED FODER TIL VARME/HIDSIGE HESTE !!!!!

    SÅ LAD VENLIGST VÆRE MED AT SKRIVE MERE I DET INDLÆG !!!!!


  • #13   8. nov 2010 Nej , men synes det er nogle gode råd !

    Men bliver kraftedme sur når en kalder en for sure ! Så er det fandme jeg flipper ud og hvis personen ikke har andet at sige , så kan vedkommende holde det for sig selv !!!!



Kommentér på:
foder til MEGA HIDSIG OG VARM PONY

Annonce