{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.612 visninger | Oprettet:

høj hals dækken og græsning {{forumTopicSubject}}

Hej alle

jeg tror jeg vil købe mig et nyt vinterdækken til min hest. Han er en 4 årige bøllefis, så det fra sidste år skal vist allerede skiftes ud.
Mit spørgsmål er, hvordan med højhalsede dækkener og løsdriftheste?
Min hest står udenfor og spiser nok ca 18 timer i døgnet. Dvs han har hovedet nede og æder i al slags vejr. Tror I ikke et højhalset dækken vil være dumt? Det regner vel bare ned i dækkenet, når han har hovedet nede...?

Med høj hals mener jeg denne slags dækken: (link fjernet)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  høj hals dækken og græsning
  • #1   9. nov 2010 den høje hals er jo lige netop lavet til at undgå at regnen kommer ned i dækkenet

  • #2   9. nov 2010
    Den kan midste store dele af manken af bar slid..


  • #3   9. nov 2010 Lige præcis med dette dækken, vil ''halsen'' bare knække bagover og ligger langs ryggen '-.-

    Min erfaring med dækkener er, at endten skal der være HEL hals eller INGEN hals. Det der midt i mellem giver bare større mulighed for det kan blæse ned gennem hele ryggen på hesten s:


  • #4   9. nov 2010 Stutteri Rannerupgård: Det var nemlig det at jeg tænkte.. Vil helst ikke have hel hals, da min hest ikke har tendens til at blive forkølet, så jeg vil helst undgå at mindske hans bevægelsesfrihed alt for meget. Tror bare ikke de der "halve halse" dur til en løsdrifthest.

  • #5   9. nov 2010 Skal du have med halv hals skal du over i en helt anden udformning som f.eks. Rambo og Rhinos Wug modeller. Halsens udformning og bringelukningen er helt perfekt og der er ikke noget der blæser ind de forkerte steder eller regner smiley
    Prisen er høj, men de dækkener er prisen værd. Vi har Rhino i overgang og Rambo i vinterudgaven.


  • #6   9. nov 2010 Findus & Petersen: Jeg tror bare ikke på at et Rambo dækken kan holde til min lille legefis. Ved godt de er i god kvalitet, men indtil videre har ingen af mine dækkener holdt i mere end én sæson uanset mærke smiley
    Så hellere købe et i ok kvalitet og skifte ud hvert år i stedet for at skulle erstatte/reparere et dyrt rambo dækken. Han kan få rambo, når han er lidt ældre smiley


  • #7   9. nov 2010 Måske du så skulle kigge Rhino - der ligger vinterudgaven i wugmodellen på 1249 mener jeg det er og de par 100 kr ekstra kontra et billigere tror jeg du vil synes er givet godt ud.

  • #8   9. nov 2010 Rambo er det eneste - og jeg mener ENESTE - dækken der har holdt i mere end 14 dage hos mig - lige nu kører jeg på 2 sæson af Rambo... store sager :_)

    MEN køb KUN rambo. rhino og amigo er i dårligere nylon - og holder ikke nær så godt smiley


  • #9   9. nov 2010 Det kan godt være jeg skal gå efter Rhino. Gider bare ikke købe et Rambo dækken til 2500 kr og så skulle erstatte det året efter smiley


  • #10   9. nov 2010 Marie-Louise: Ja hans regndækken er Amigo. Det holdt én sæson før han fik smadret det

  • #11   9. nov 2010 Ditte: Hvis der var garanti for at de holdte, så er 2500 kr no problem. Meenn gider bare ikke bruge så mange penge hvert år, hvis så fremt det ikke holder.

  • #12   9. nov 2010 rhambo er lavet af balistic nylon - det er det eneste der duer...

    at horsecare har i november måned minus 20% på alle horseware dækner, då det er bare om at gå til den smiley de er i forvejen danmarks billigste forhandlere af forseware produkter.


  • #13   9. nov 2010 min erfaring er rhino er lige så godt som rambo, mit rhino har været igennem mange uheldigheder, flere stødhegn(de derhvid/rød nyolen hegn) osv, Det har kun siddet på 4års heste og gået på fold med andre ungheste, så behandlet pænt er det ikke.
    Lige pt. sidder det på min 4års vallak som bider og ødelægger alt han kan komme til og det virker altså endnu smiley
    Det har bare fået lidt brand''sår'' efter det var igennem 4 hegn på samme dag.


Kommentér på:
høj hals dækken og græsning

Annonce