{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
799 visninger | Oprettet:

Udlåne sin hest.! {{forumTopicSubject}}


Jeg lånte min hingst ud til en pige som jeg havde snakket rigtig meget med, da hun var meget interesseret i ham, og jeg så en god mulighed i og sælge ham til hende, da jeg synes hun lød spændende, og så var det der hvor jeg lige havde fået knæskade, så jeg ville jo ikke kunne få brugt så meget tid på ham selv..
Og efter vi så havde snakket lidt frem og tilbage, og var blevet enige om at hun kunne få lov at få ham på prøve, og låne ham i noget tid. så kunne vi altid tale sammen senere hen.,
Men hun kom så og hentede ham, og hun skulle bare bruge ham til hygge og selvskabs hest det første stykke tid. da han jo kun var to år.
Vi snakkede sammen de første par uger der gik, jeg ville jo gerne vide hvordan det gik, og om han havde det godt. Det sagde hun at han havde. smiley

Efter lidt tid hvor hun havde haft i 2 måneder, snakkede hun helt vildt om at hun bare ville købe ham, og hvornår hun kunne få lov, og hvor meget hun skulle give for ham.
Hvilket jeg synes lød underligt, for jeg havde sagt at vi jo lige kunne give det en chance, for ville jo helst ikke af med ham, da han jo er min lille hingste mand..
Så jeg sagde jeg ville tænke over det og så give lyd fra mig,.
Og jeg ringede så tilbage og sagde, at hvis mit knæ fik det værre kunne det komme på tale igen.

Så efter der var gået 4 måneder blev jeg ringet op af en anden pige som spørger om det var mig som hed (friis) og om det var mig som ejede hingsten? Og det måtte jeg jo erkende at ja det var det. Og hun fortalte så at hun var hende pigens søster, og hun havde været ude at fodre hestene her på det sidste fordi han var helt udmagret. ;( det lød underligt i mine ører, så jeg kontaktede straks pigen som havde lånt ham, hvor hun fortalte at det ikke passede og det var fordi hendes søster ville købe min hingst. Men at han da havde tabt sig lidt.. men det skulle hun nok få sat skik på.

ja ja så jeg ringede frem og tilbage og blev mere og mere forvirret. Og så ringede søsteren en dag og sagde at nu kunne hun ikke holde det ud længere,. så hun ville komme med ham, herinden så længe.

Hun havde flyttet min og pigens heste, og ville melde hende for dyre mishandling, søsteren havde fået pigen til at skrive under på, at søsteren, kunne overtage hendes hest uden betaling, for ellers ville hun melde hende for dyremishandling, Så søsteren fik lov at tage begge heste med, med underskrevet hendes navn, at begge heste var overdraget til hende. smiley
Så ringede søsteren til mig og sagde at hun nu ville komme med min lille hingste mand. smiley Jubii,.

Men da jeg så han kom ud af traileren hjemme hos os, var det virkelig et syn jeg aldrig havde troet skulle ske for mine heste.
Han var tynd meget tynd. han lignede de heste man ser på tv som er totalt mishandlet,.
Men jeg kunne jo kun takke søsteren for at have gjort mig denne tjeneste, og komme hjem med min lille dejlige hest.

Han var fyldt med orm da han kom hjem, og så havde han fået sindsygt meget skæl og svamp over hele kroppen. Virkelig lange hove, og jeg havde fået af vide at han fået ormekur og smed, i den tid hun lånte ham..

Og så idag er han bare blevet så super smuk. og har fået taget dejligt godt på. og ligner en prins igen...

Så man skal virkelig overveje nøje hvis man skal låne sine heste ud eller hvem man vil sælge til.

Efter jeg har haft denne oplevelse vil jeg ikke låne mine heste ud mere.. smiley

Er der nogle andre herude, som har oplevet noget lign, eller hørt om det ske for andre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udlåne sin hest.!
  • #1   24. nov 2010 Altså jeg lånte min ud til nogle der sagde de kunne tilride ham. Fik ham hjem efter 2-3 mdr og fik afvide han var aggrassiv, ond, uegnetsom ridehest og havde angrebet dem smiley Tror bare han bliver hjemme fra nu af smiley
    Har god lånt min fjordhest ud til min veninde og det er det bedste for ham lige nu. Ved hun vil passe ham som sin baby!


  • #2   24. nov 2010 Sikke da en grim oplevelse både for dig og for hesten !
    Godt han har det godt igen smiley Og hvor var det godt, at søsteren gjorde noget ved det.
    En ting der undre mig er, at du ikke besøgte hesten da den var lånt ud - det er for mig det eneste rigtige at gøre


  • #3   24. nov 2010 Jeg forstår ikke folk, der gør sådan noget.
    Jeg har selv lånt hest, i 1½ år, og det er bare gået så godt.
    Så det dér, er da helt forfærdeligt.


  • #4   24. nov 2010 Jeg har udlånt mit føl, og hun har det som blommen i et æg.. hun bliver passet til punkt og prikke og jeg må komme uanmeldt.. det er ikke nødvendigt, men rart at vide at jeg må...Men jeg undrer mig over det kunne gå så galt for din hest?? har du ikke reageret på hendes opkald og taget ud og besøge den, eller i det hele taget besøgt den?? Så kunne du måske have forhindret at det gik så galt tænker jeg... men ja den pige burde skamme sig, arme hest.. Men jeg kunne aldrig finde på at udlåne min hest uden at besøge den jævnligt.

Kommentér på:
Udlåne sin hest.!

Annonce