{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

Udlåne sin hest.! {{forumTopicSubject}}


Jeg lånte min hingst ud til en pige som jeg havde snakket rigtig meget med, da hun var meget interesseret i ham, og jeg så en god mulighed i og sælge ham til hende, da jeg synes hun lød spændende, og så var det der hvor jeg lige havde fået knæskade, så jeg ville jo ikke kunne få brugt så meget tid på ham selv..
Og efter vi så havde snakket lidt frem og tilbage, og var blevet enige om at hun kunne få lov at få ham på prøve, og låne ham i noget tid. så kunne vi altid tale sammen senere hen.,
Men hun kom så og hentede ham, og hun skulle bare bruge ham til hygge og selvskabs hest det første stykke tid. da han jo kun var to år.
Vi snakkede sammen de første par uger der gik, jeg ville jo gerne vide hvordan det gik, og om han havde det godt. Det sagde hun at han havde. smiley

Efter lidt tid hvor hun havde haft i 2 måneder, snakkede hun helt vildt om at hun bare ville købe ham, og hvornår hun kunne få lov, og hvor meget hun skulle give for ham.
Hvilket jeg synes lød underligt, for jeg havde sagt at vi jo lige kunne give det en chance, for ville jo helst ikke af med ham, da han jo er min lille hingste mand..
Så jeg sagde jeg ville tænke over det og så give lyd fra mig,.
Og jeg ringede så tilbage og sagde, at hvis mit knæ fik det værre kunne det komme på tale igen.

Så efter der var gået 4 måneder blev jeg ringet op af en anden pige som spørger om det var mig som hed (friis) og om det var mig som ejede hingsten? Og det måtte jeg jo erkende at ja det var det. Og hun fortalte så at hun var hende pigens søster, og hun havde været ude at fodre hestene her på det sidste fordi han var helt udmagret. ;( det lød underligt i mine ører, så jeg kontaktede straks pigen som havde lånt ham, hvor hun fortalte at det ikke passede og det var fordi hendes søster ville købe min hingst. Men at han da havde tabt sig lidt.. men det skulle hun nok få sat skik på.

ja ja så jeg ringede frem og tilbage og blev mere og mere forvirret. Og så ringede søsteren en dag og sagde at nu kunne hun ikke holde det ud længere,. så hun ville komme med ham, herinden så længe.

Hun havde flyttet min og pigens heste, og ville melde hende for dyre mishandling, søsteren havde fået pigen til at skrive under på, at søsteren, kunne overtage hendes hest uden betaling, for ellers ville hun melde hende for dyremishandling, Så søsteren fik lov at tage begge heste med, med underskrevet hendes navn, at begge heste var overdraget til hende. smiley
Så ringede søsteren til mig og sagde at hun nu ville komme med min lille hingste mand. smiley Jubii,.

Men da jeg så han kom ud af traileren hjemme hos os, var det virkelig et syn jeg aldrig havde troet skulle ske for mine heste.
Han var tynd meget tynd. han lignede de heste man ser på tv som er totalt mishandlet,.
Men jeg kunne jo kun takke søsteren for at have gjort mig denne tjeneste, og komme hjem med min lille dejlige hest.

Han var fyldt med orm da han kom hjem, og så havde han fået sindsygt meget skæl og svamp over hele kroppen. Virkelig lange hove, og jeg havde fået af vide at han fået ormekur og smed, i den tid hun lånte ham..

Og så idag er han bare blevet så super smuk. og har fået taget dejligt godt på. og ligner en prins igen...

Så man skal virkelig overveje nøje hvis man skal låne sine heste ud eller hvem man vil sælge til.

Efter jeg har haft denne oplevelse vil jeg ikke låne mine heste ud mere.. smiley

Er der nogle andre herude, som har oplevet noget lign, eller hørt om det ske for andre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udlåne sin hest.!
  • #2   24. nov 2010 pyha en forfærdlig historie du hade dig der.. :o( men heldigvis var der en der to hånd om det og du fik ham hjem og han har det godt nu.. :o)


    Jeg har selv haft lånt en hest ud.. som så heldigvis hade det som blommen i et æg ;o) så man kan godt finde gode real mesnker ;o)
    men til gaængæld er jeg blevet syndt og taget ved næsen med salg 3gange nu... heldigvis har jeg fået en af dem igen... men den ene ved jeg desværre ikke om hun lever eller har det godt... hun blev solgt som skovturs/ hygge hest da hun hade fået en sene skde i den dyber bøj sene i det ene forben efter en glidetur i muder ned af en bakke ude på marken... hun blev solgt for 5000kr 2dage efter står hun til salg for 25.000kr som en super spring hest. da jeg kontakter ham (der var papir på det ang. salg og hade papir fra dyrelægen af at hun ikke kunne holde til mere) vælger han at svine mig til tage heste af nette og sælge hende på et marked.. den dame der får hende sætter hende til salg hvor jeg finder hesten på nettet tager komtakt til hende og hun er ligeglad og vider sælger hesten som spring hest.. ja og idag ved jeg ikke hvor hun er henne.... ved bare hun var skimmel da jeg solgte hende, hesten var brændmærked med solgt uden papir (jeg kunne ikke få dem på hesten desværre. det var køber os bekendt med) meen ville jo bare ha hende hjem så hun kunne nyde sit liv istedet for at blive smadert... men kan kun håbe på hun evt. har fået fred eller har det godt... så har værre affaringer med salg end udlån... :o(


  • #3   24. nov 2010 Nej. hvor er det trist-. Jeg kan slet ikke forstå at mennesker kan være sådan mod sine dyr, hvis de har en skade. At de kun bruger dem som salgs projekt..

    Ja selvfølgelig findes der søde, rare og dejlige mennesker derude >:)
    Men man skal i hvert fald overveje nøje hvem man har med at gøre. smiley
    Jeg besøgte ham osse de 2 første uger, men troede jo jeg kunne stole på hende:)


  • #4   24. nov 2010 Rigtig trist historie.. Jeg har heldigvis kun oplevet det modsatte.. Dem der låner min hoppe nu forkæler hende voldsomt smiley Hun har taget godt på og er vist blevet lidt uopdragen..

  • #5   24. nov 2010 Der er heldigvis rigtig mange solskinshistorier om udlån af heste, men det er jo som så meget andet skandalehistorierne vi hører om.
    Det gør det ikke mindre grotesk at folk kan være så tankeløst urimelige overfor dyr - uanset om det er deres egne eller nogle de har lånt.
    Jeg har for nylig hørt om en stald hvor de tager heste i ridning der havde mishandlet en hest så groft at den måtte aflives (den var ultra tynd og havde hele to hævede forknæ med store sår og bagbenene så ikke meget bedre ud). Svineri ud over alle grænser!!

    Som en anden skriver, så er det nok ikke en dårlig idé at tage ud til låner (eller dem der rider hesten op for én) fra tid til anden for at se hvordan hesten har det - lad være med at tænke på hvad låner tænker om det, hvis låner har "rent mel i posen" vil de bare synes det er dejligt at se ejeren fra tid til anden.
    Man skal passe meget på med at være naiv i denne verden, selvom det er smukt at tro på det bedste i folk, men straffen er hård - så vær kræsne, kritiske og observerende når I udlåner jeres dejlige heste smiley


  • #6   24. nov 2010 jeg solgte for snart 3 år siden en fjordhest vallak på daværende tidspunkt var han 2 ½ . den ældre mand der købte ham virkede sød og rar og fortalte vidt og bredt om hvordan han ville få det og at hans barnebarn skulle ride ham. han boede rimlig tæt på og jeg kunne bare komme og besøge ham når jeg ville ......men nej da han var kørt med ham og der var gået en ½ time ringede jeg for at høre hvordan det var gået, var det en dame der tog den og hun sagde så at han havde det fint sammen med de andre heste...andre heste tænkte jeg det var ikke lige det manden havde fortalt. 3 dage efter fortæller en ven at han så ham blive solgt på vorbasse marked. Manden var hestehandler og havde løjet mig lige op i ansigtet. jeg havde fortalt ham at det var det værste jeg kunne forstille mig min hest skulle hend ...ville ønske jeg aldrig havde solgt ham. såå hvis der er nogen der kender en oskar, vallak , rødt pas, ca 148 i stang og 5 år bliver 6 næste år så sig til.
    Jeg har selv både lånt ud og været låne og har kun gode erfaringer med det. smiley synes også salg har været det værste.


  • #7   24. nov 2010 Jeg låner også heste smiley
    Men jeg har så problemer med ejer.
    Jeg giver intet for at låne hende da hun laver ingenting hos ejer.
    Ejer betaler ikke opstaldning til tiden, hun ser ikke til sin hest, der er ikke mere foder til hende. ejer er ikke til at kontakte på nogen som helst måde. Ikke på facebook mobil eller noget. Hesten står med 3 sko på hvilket hun har gjort i snart 2 måneder. Jeg har fået af vide mindst 11 gange at smeden kom på mandag osv. der er intet sket!

    Det værste, hun bliver snart smidt ud. Jeg er faktisk blevet så desperat at jeg kigger efter ny låne hest, da jeg kun har min miniature så.
    Hvis hesten kommer til skade kan ejer slet ikke kontaktes, der kan intet gøres, så har opstalder en eller anden pligt til aflivning hvis det er alvorligt smiley


  • #9   25. nov 2010 Puha for nogle historier smiley
    Det gør helt ondt at læse om jeres oplevelser..

    Jeg har heldigvis ikke haft nogle dårlige oplevelser af den art, men har så heller aldrig lånt nogen hest ud..

    Derimod låner jeg selv pt en dejlig Dv vallak på 4 år.
    Jeg havde oprettet en annonce herinde, og efter få dage ringede ejeren af Timian, og sagde at hun havde ham jeg godt måtte låne.
    Hun boede dog i jylland, og jeg selv på lolland.
    Vi snakkede meget sammen, fik lavet kontrakt osv osv.
    Vi tog begge to en stor chance, idet vi ikke havde mødtes, eller jeg havde set Timian andet end på billeder før hun leverede ham hvor jeg har ham stående.
    Jeg er utrolig glad for Timian, og ønsker slet ikke at skulle af med ham igen, på trods af at jeg kun har haft ham i lige knap en mdr.
    Jeg ringede så til ejeren to ugers tid efter han var kommet til lolland, da han ikke ville spise som han skulle. Hun sagde så at det højest sansynligt var fordi han var ved at tabe/skifte nogle tænder, og fordi han nok stadig var lidt stresset over at være flyttet, så hun mente ikke at vi skulle kontakte dyrlægen lige med det samme.
    I tirsdags bestemte jeg mig så for at jeg simpelthen ikke ville vente længere, da Timmi havde tabt sig lidt, og stadig ikke ville spise som han skulle, og da vi har aftalt med ejer at jeg står for alt, incl. dyrlæge, valgte jeg at ringe til dyrlægen, på trods af at vores økonomi er lidt væltet pt, pga. en bil der gik i stykker.
    Dyrlægen kom så og kiggede på ham, og sagde det samme som ejeren, at han var ved at skifte tænder og at han nok stadig var stresset efter at være flyttet.
    Men det lettede meget at man lige fik det bekræftet af dyrlægen, at der ikke var noget alvorligt galt siden han ikke ville spise som han skulle, og hun sagde at han faktisk så ud som han skulle i forhold til hans alder.
    Jeg ringede så til hans ejer og fortalte at jeg havde haft dyrlæge til ham, og hun blev rigtig glad for at høre at jeg havde kontaktet dyrlægen, på trods af at hun ikke selv mente at det var nødvendigt, men alligevel synes hun også at det var lidt "dumt" at bruge så mange penge på dyrlægen, når han nu var i den alder hvor han skifter tænder.
    Men jeg gør alt for at mine dyr skal have det godt, og derfor valgte jeg at få dyrlæge til ham, selvom flere havde sagt til mig at de nok selv ville have set tiden an. Jeg kunne bare ikke vente mere.
    Jeg ville slet ikke kunne klare det psykisk hvis der havde været noget alvorligt galt, og jeg ikke havde reageret på det.
    Jeg opdaterer jævnligt ejeren med nye billeder af Timian, og har snakket meget med hende efter Timmi er kommet til lolland, og jeg ville da være rigtig glad hvis hun en dag kom på besøg for at se til ham. smiley
    Ejeren siger endda selv at hun mener at jeg forkæler ham for meget, og at hun er lykkelig over at det er mig der har lånt ham, fordi hun føler det er det helt rigtige. Jeg håber og kæmper virkelig for at spare sammen til at kunne købe ham når låneperioden er slut.

    Synes bare lige at jeg ville fortælle min historie om hvor glad jeg er for at have fået lov til at låne en dejlig, men fræk dreng :o)


  • #10   25. nov 2010 Uh ha, nogle grimme historier.
    Natascha hvor var det godt du fik ham hjem, håber du får ham rigtig frisk igen.

    Jeg har selv været så heldig at få lov til at låne Allegro, (som jeg nu har købt) - efter at begge mine haflingerne pludslig døde sidste år.

    Det var utrolig dejligt at NP udviste mig/os den store tillid at låne os, ham som selskab til Wariella, og glæden over den tillid der blev vist os er da absolut ikke mindre efter jeg har læst om jeres oplevelser.

    Så det er godt at der stadig er nogle der har mod på at udvise tillid til andre, men det så absolut vores pligt at opføre os ordentligt både over for dyrene, ejerene og os selv.
    Ganske som vi bør gøre uanset om vi ejer eller låner dyrene.

    MVH Lillian


Kommentér på:
Udlåne sin hest.!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce