{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.140 visninger | Oprettet:

dyrlæge-så skuffet-langt {{forumTopicSubject}}

ja så har dyrlægen været her ang min hest som jeg skrev om igår.

hesten har 4 hævende ben kan ik gå har diarre hendes blod er tyk flydende og hun har indskynken øjne pga dehydrering derudover har hun en puls på 70 og kan jo ik gå så står på en mark i snestorm ligne tilstand fordi vi ik kan få hende til at gå pga smerter. når men dyrlægen kom og det eneste hun siger det er ja den er jo forfanget og har spist noget som er giftig når tænker jeg jamen så må vi jo afsted til dyrlæge hospitalet men nej ved i hvad behandlen for det overnævnte er?? 10 ml smertestillende til en hest på 1000 kg

jeg er bare så skuffet og sur mm jeg har os besluttet mig og ringe efter en anden dyrlæge lige med det samme for det kan man bare ik byde en hest uanset hvad jeg føler lidt de kun lader hende leve fordi de ved at vi sidder på mange penge og jo flere gange vi ringer til dem jo flere penge i deres lomme.

i mine øjne skulle heste jo enten på dyrhospital eller aflives hesten har nu haft

kolik , fortoppelse, været halt, yverbetændelse kværke blodforgift pga smed fejl og meget mere de sidste 6 mrd men hver gang har den kunne redes og heldigvis for det men som den står nu kan man sq da ik bare nøjes med 10 ml smertestillende

hvad siger i sys i at dyrlægen har handlet som hun skulle??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dyrlæge-så skuffet-langt
  • #2   26. nov 2010 synes ikke det lyder som forfangenhed, men forgiftning..

    Er jo desværre ikke dyrlæge, så ved ikke om det er nok, men det lyder underligt.. Og som dyrlæge ville jeg da bestemt beordre hesten ind i en stald og give den det smertestillende der skal til, for at den vil gå.


  • #3   26. nov 2010 Jeg er heller ikke dyrlæge, men synes det lyder af meget lidt hun har fået..

    Mit føl på 150 kg har for 1 mdr siden stået med hævet bagben og hun fik 10 ml 2 gange om dagen...

    Jeg ville få en anden dyrlæge til at kigge på hesten..

    Held og lykke med det hele, og god bedring


  • #4   26. nov 2010 Hvis hesten har fejlet så meget de sidste måneder, så er det måske ved at være tiden, man skal overveje om det er værdigt for den at skulle gennemgå en masse behandling.

    Er dosis ikke nok til at kunne trække hende på stald, må du bede din dyrlæge om mere. Når hesten har fejlet så meget, må dyrlæge efterhånden kende den pågældene hest.

    Hvis din egen dyrlæge ikke vil hjælpe, må du finde en anden. Men få en afklaring inden weekenden, alt efter hvor du bor, kan det være svært at få hjælp i en snestorm. Og det er IKKE sjovt at stå med en syg hest i snestorm og dyrlægen ikke kan komme frem.


  • #5   26. nov 2010 i følge mig skulle den have så meget smertestillende at I i hvert fald kunne få den i stald, eller på dyrhospitalet, og så skulle den have noget væske på en eller anden måde fx med eletrolyt(staves). men nu er jeg ikk dyrlæge, men ved i landbruget når kalve har diarré får de elektrolyt.

  • #6   26. nov 2010 syntes helt sikker den skal på hestehospital pg få noget antibiotika, og de evt kan holde øje med den, lyder som pølsesyge også skal den nok aflives. måske.

  • #7   26. nov 2010 Enig med de andre og hvis den er dehydreret så skal den da ha drop... Jeg ville køre den på dyrehospital udenom den lokale dyrlæge...

  • #8   26. nov 2010 For mig lyder det som om du er sur over at dyrlægen stadig lader den live.. men det jo dig der skal sige hvis den skal aflives...

    og hvis det er sådan et problem for dig så ring da til et dyrhospital og bed dem om at hente hesten?



  • #9   26. nov 2010 men jo 10 ml er alt for lidt, og lyder til at smertestillende ikke er nok til at behandle den hest med

  • #10   26. nov 2010 Minna:
    får hesten pølsesyge, så dør den oftest indenfor et døgn, så tror ikke det er det, men man ved self aldrig.


  • #11   26. nov 2010 ja det er jo så lige mit problem. jeg kan ik komme på dyrlæge hopitalet med den uden henvisning da jeg bor mere end 100 km fra et hopital er det en lang transport som hesten ik er i stand til at klare lige nu.

    calla. det er ik min beslutning om hesten skal aflives eller ej det er dyrlægens den er forsikret og nej jeg har sq nok ik nosser nok til at sige afliv hende og så sige farvel til forsikrings pengene, jeg er en handicappet pige som har meget brug for komme ud at ride så jeg kan undgå at komme tilbage i kørestolen men en handicap hest koster os nemt 50000 kr og dette kan jeg ik gi med mindre jeg får noget fra forsikringen. men eller meget ønsker jeg jo at min hst over lever da vi har det super godt sammen.


    minna hvad e5r pølsesyge for noget?+ det har jeg aldrig hørt om??



  • #12   26. nov 2010 Jeg er heller ikke dyrlæge men syntes bestemt at der har været handlet forkert i denne situation da der jo også er en grud til at hesten har lidt så mange forskellige ting i denne korte periode. Derfor mener jeg at dyrlægen som minimum skulle have taget prøver og undersøgt hesten for hvilken grund der ligger bag de mange sygdomme..... Jeg vil ikke konkludere om 10 ml. var nok til din hest da det er meget forskelligt fra hest til hest hvor meget de skal have og hvor stærkt der smærtestillende er.... men ville nok mene at du for en sikkerheds skyld bør kontakte en anden dyrlæge og sammenligne deres konklusioner.


    Håber du kan bruge mit råd - og husk på at det ikke er alle dyrlæger der har rent mel i posen har selv værert ude for at have en kolik remt hest, hvor dyrlægen sagde at hun troede at det var fordi den havde haft en hård ridetime og så bare havde lagt sig og at grunden til at den trillede sig var for at tøre sig - MEN JEG HAVDE IKKE ENGANG VÆRET UDE OG RIDE DEN DAG. så jeg kontaktede en anden dyrlæge som hurtigt konkluderede at hesten havde kolik hvilket sikkert også var årsagen til at hesten lever videre i god behold den dag idag!......


  • #13   26. nov 2010 Jeg synes du skal få en anden dyrlæge ud og kigge på hesten, så får du også selv lidt mere ro på..

    Skynd dig at ringe til en anden dyrlæge og få en tid..


  • #14   26. nov 2010 pølsesyge er en bakterie der forårsager det. den kommer i wrap, hvis wrappet uheldigvis er blevet presset med et dødt dyr i..

    Bakterien er meget meget farlig for hesten og langt de fleste heste dør indenfor få timer, hvis de får den ind i maven.. Det er sjældent at de overlever et døgn med den bakterie


  • #15   26. nov 2010 få en ud fra et dyrhospital, de nok mere villig til at sende den på hospitalet smiley

  • #16   26. nov 2010 tak for oplysningen ang pølsesyge. hun får ik wrap men gammeldags hø

    vi har to dyrlægehopitaler her hvor jeg bor et til store dyr og et til små dyr og derefter har jeg 62 km til den næsten og hvis den skal indlægesse har jeg 122 km

    men har ringet efter en anden dyrlægen men de kan først være her om ca to timer pga vejret


  • #17   26. nov 2010 okay jeg lad og høre hvad dyrlægen har sagt når den har været der

  • #18   26. nov 2010 jeg ved godt at det lyder rigtig hårdt..

    Men jeg ville tage en pisk med ud og se om det ikke kunne få hesten til at bevæge sig ind og så self give den et tæppe på.


  • #19   26. nov 2010 ja skriv hvad deres konklusion bliver og så vil jeg da krydse finger for at det går godt (:

  • #21   26. nov 2010 pølsesyge kan også komme fra græs folde, hvis feks døde dyr har rådnet på marken og hesten spiser grasset - de tilfælde har vi set hvor jeg står så det kan komme fra marken, wrappen, høet , halmen osv.
    har du målt hestens feber ? - og drikker den evt spiser eller hænger den bare


  • #23   26. nov 2010 Har hørt de godt kan blive forfange af iskoldt vand og kulde, og det er meget klassisk at de virkelig har det skidt og ikke vil gå.
    har haft en hest der var akut forfangen og vi kunne slet ikke få den til at gå, men vent med at aflive, istedet masser af smertestillende, smed osv. vores kom sig helt og har ikke haft tilbagefald endnu.
    hvis det er forfangenhed og hun ikke vil flytte sig, så smid bunker af halm ud under hende, jo blødere hun står jo bedre.
    denne hårde jord er rigtig hård ved en hest med smerter
    god bedring


  • #24   26. nov 2010 minna

    ja det har jeg den har 39,2 den drikker ik og har ik spist i to dage nu men da dyrlægen kom gav hun den lidt kraftfoder som det efter meget lang tid fik spist lidt af ik det hele og ellers stå hun bare på det samme sted på marken og går ik i hendes skur.

    jeg jeg ved det lyder hørt med vi har prøvet med en pisk og hun rykker sig ik så meget som en cm så ved sq ik hvad jeg skal gøre hesten er forsikret liv og sygdom men ik andet desværre.


  • #25   26. nov 2010 har du evt prøvet at sætte lidt tempereret vand frem til hende, så hun ikke skal gå for at få væske samt en masse hø, gulerødder m.m., også lige ved hende

  • #26   26. nov 2010 Jeg vil mene den først skal have en god portion smertestillende..

    da min hest var forfangen kunen den godt gå men var ved at vælte konstant og og rystede over det hele... den fik (de første par dage) 700ml smertestillende 2 gange dagligt, trods den kun er en lille hest...


  • #27   26. nov 2010
    Hej Anne

    Jeg er rigtig spændt på hvad den anden dyrlæge siger og gør.
    Stakkels tilde og dig, det er ikke sjovt det der.
    Men alt det hun har været igennem så synes jeg jo bestemt din dyrlæge har trukket det alt for langt.
    Men ved godt forsikringen også er slem i denne sag.
    Men lad mig endelig høre når der er nyt.
    Stort knus Heidi


  • #28   26. nov 2010 vores var også rigtig dårlig og havde heller ikke lyst til noget, de har jo voldsomme smerter, synes du skulle snakke med dyrlægen om ordentlig smertebehandling, og så tage den derfra.
    men vent med at aflive, kender flrer med forfangne heste, hvor hestene er kommet sig helt- smiler


  • #29   26. nov 2010 okay syntes virkelig du skal ringe til en dyrlæge ude fra - det er dumt af dig at lade den være til weekenden - det er super dyrt at få akut dyrlæge ud hvis hun ligger sig i morgen feks.
    få fat i en rigtig hestedyrlæge, nå først de går fra truet og har feber så er der noget galt.
    og har den en forgiftning så kan den dø inde for en uge - men den skal da have antibiotika end bare at stå til og se på.
    dens imunforsvar er nok rigtig dårligt efter den har været så syg, håber du finder en løsning på det.


  • #30   26. nov 2010 calla 700 ml det har den bestemt ik fået 70 ml har den nok fået der er kun 100 ml i en flaske.

    tina har prøvet med vamt vand og meget mere det virker bare ik


  • #31   26. nov 2010 hmm det var 700 ml metacam...

    men hun fik også rigtig meget smertestillende.. og alt muligt andet medicin jeg ikke har styr på..


  • #32   26. nov 2010 metacam er smertestillende gigt medicin, som man også tit bruger til heste med andre smerter..



  • #33   26. nov 2010 team tøffe jeg vil uden tvivl lade hende aflive hvis hun lider meget mere end det hun gør nu, der er en anden dyrlæge på vej

  • #34   26. nov 2010 200 ml slår altså hårdt, så tror ikke du skal regne med det er 700 ml. Eller så er det hvert fald ikke så stærkt...

    - men er enig med de andre, en anden dyrelæge.
    Håber det bedste for jer..
    god bedrings tanker her fra..


  • #35   26. nov 2010 det var 700 ml.. tro det eller ej..


  • #36   26. nov 2010 isabella regner bestemt ik med 200 ml lige på det punkt er jeg ret godt med i hvad en hest skal ha og kan os se at 10 ml til en hest på 1000 kg er alt for lidt men tak for de trøstende ord

  • #37   26. nov 2010 Find noget blødt (et sammenfoldet tæppe, sadelunderlag eller lignende) og se, om du kan lokke hende til at stille forbenene på det.. Det burde aflaste hende en lille smule, indtil dyrlægen kommer..

  • #38   26. nov 2010 Man kan ikke regne med hvor mange ml smertestillende den har fået. Det kommer jo helt an på hvilket præparat der er brugt. Smertestillende er jo ikke bare smertestillende. Du skal jo vide hvad dyrlægen har brugt.
    Men det lyder godt nok mærkeligt at de ikke gør mere for hende.


  • #39   26. nov 2010 kunne også godt ha været mg.nu bliver jeg i tvivl, må lige hjem og se om jeg ikk stadig har sprøjten vi brugte..

  • #40   26. nov 2010 Jeg er godt nok spændt på hvad den anden dyrlæge siger... Der er ikke noget værre end og stå og ikke vide hvad der er galt og hvad man skal gøre... Det er trods alt vores bedste venner... Har selv stået i situationen og jeg blev ved med og ringe til dyrlægen for og få taget prøver osv. det endte desværre med aflivning fordi han blev værre og værre men en årsag fandt vi aldrig...

  • #42   26. nov 2010 sakkels hyp. god bedring med hende, ja skriv når den anden dyrlæge har været der.

    men til den første dyrlæe, burde det være dig der står fast, og beder om noget mere smertestillende (afh. af præparat self, ) og kræver en nærmere undersøgelse af hesten.
    det er dig der er den betalende kunde, du har krav på en ordentlig service. Du siger jo ikke at de skal gøre det gratis, og billigst muligt, men ordentligt!


  • #43   26. nov 2010 da hun stod med kolik sidste gang fik hun 70 ml af det samme som hun fik nu den anden dyrlæge er på trapperne skal nok skrive hvad de siger

  • #44   26. nov 2010 Da mit føl havde skadet benet, gav dyrlægen den ikke smertestillende da den så ville gå på benet og det skulle den heslt ikke.

  • #45   26. nov 2010 så har dyrlægen været. det var en forgifning som havde sagt sig på lever og hun er nu indlægt men ser ik ud til at klare den desværre

  • #46   26. nov 2010 Okay det er sku synd for hende, men det var godt at du fik en anden dyrlæge ud til hende... Sender jer gode tanker

  • #47   26. nov 2010 det jeg ked af at høre smiley håber hun klare den !

  • #48   26. nov 2010 Nej nej nej hvor er det bare forfærdeligt... Jeg er så ked af det på dine vejne... Selvom det ser sort ud krydser jeg alt hvad krydses kan for hun klarer det!!

  • #49   26. nov 2010 Nu ved jeg ikke hvor du bor, men vi bruger dyrelæge Karsten med hans mobile dyreklinik IkeyVet! Hvis det er i nærheden, kunne det være en mulighed.. han har nemlig næsten alt hospitalsudstyr med i bilen som han kan sætte op..

  • #50   26. nov 2010 Stakkels jer. Godt der kom andre øjne på sagen. Håber det bedste for jer. Tanker herfra...

  • #53   27. nov 2010 Lyder ikke godt :O( er der en opdate på hordan det går nu?

  • #54   27. nov 2010 Ej, hvor er det trist. Godt at du fik en anden dyrlæge ud og hesten blev indlagt. Jeg krydser fingerne og håber det bedste.

  • #55   5. mar 2012
    Jeg ved godt det her er et gammelt indlæg, men faldt lige over det og kunne godt tænke mig at vide hvordan det endte.
    Overlede hun? Hvad sagde dyrlægen? Hvordan fik I hende på hospitalet?


  • #56   5. mar 2012 hun overlevede ik den dyrlæge der kom ud tille ik blande sig så derfor mistede vi desværre tilde den anden december 2010 i en alt for ung aldre vi gjorde hvad vi kunne dog var dette ik nok

  • #57   5. mar 2012
    Det er jeg ked af at høre.

    Men som jeg læser det havde I fået hende ind på hospitalet?
    Blev hun aflivet?


  • #58   5. mar 2012 det havde vi os og hun blev sendt hjem af den dyrlæge da han ik mente han kunne gøre andet end de de andre gjorde og så havde han ik plads den dag. vi bedøvede hende i hestetrailer og væltede hende så hun lå ned hele vej og hjem kom hun os og vi byggede læskur da hun ik rigtigt kunne gå og hvorfor hun er gået ud af det aner jeg ik men den 2 decmber lå hun død på marken trist da hun var en skøn hest

Kommentér på:
dyrlæge-så skuffet-langt

Annonce