{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.196 visninger | Oprettet:

Vand fryser til om vinteren? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal lige høre :-).

Hvor står i henne i landet?
Hvilken slags opstaldning? (heste pension, rideskole, privat)

Og, har i vand om vinteren der hvor i er? Altså fryser det til eller ej?
Det er nemlig blevet påstået overfor mine forældre og mig, at det er helt normalt, at man ikke kan have vand i vandkopper, til vinter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vand fryser til om vinteren?
  • #1   29. nov 2010 Vi har vand i vandkopperne om vinteren smiley Og det er på et opstaldings sted smiley

  • #2   29. nov 2010 BONUS SPØRGSMÅL: er det normalt at der kommer sne IND i et ridehus?:-)

  • #4   29. nov 2010 Mine forældre har skumgummi om rørene for at undgå at de fryser om vinteren så det er muligt smiley og nej det er ikke normalt at der er sne i ridehuset smiley

  • #5   29. nov 2010 Vestjylland
    privat fuld pas (selv muge ud )
    det fryser ikke men nu så er den gået så der er ikke vand i kopperne

    sne i ride hus

    jo når det regner voldsomt støv regner det ind i staden der i midten
    og ride hus et andet sted var der sne ude ved en dør og mener også der var lidt fra taget


  • #7   29. nov 2010 Vores er frosset til, det er vandkopper, så der er spande i boksene, ikke så smart, når de er sjove at sparke til smiley Det er privat og en smule rideskole. Der er en lille klump sne i ridehuset.

  • #8   29. nov 2010 stort ridecenter, vandkopperne ud mod ydermurene fryser når der er langvarig frost.
    jo der er mange ridehuse hvor der kommer lidt sne ind, i sær når det fyger.
    Nu kommer vi rundt til en del stævner i distriktet og jeg tror ikke der er mange ridehus hvor det kke fyger lidt ind ved meget sne og fygning.


  • #9   29. nov 2010 Mine heste står hjemme hos mig i løsdrift og har et frostfri vandtrug udenfor som altid er tilgængeligt.



  • #10   29. nov 2010 TILFØJELSE TIL RIDEHUS SPØRGSMÅL: Er det normalt at bunden fryser?

  • #11   29. nov 2010 Nordsjælland
    Privat lille stald
    Vi har vand i vandkopperne, der er noget gummi rundt om rørene så de ikke fryser smiley
    - Ved ikke med ridehuset ! xD


  • #12   29. nov 2010 Min får vand i bajle... Min fryser ikke men molly og Kjeldsens fryser og den står 55 cm fra..

  • #13   29. nov 2010 det kommer an på hvad bunden er lavet af, sand kan godt, men flis blandet med sand har jeg har erfaringer med fryser ikke (:

  • #14   29. nov 2010 Vi har en privat stald med 14 heste.
    Når der er langvarig frost kan vandkopperne godt fryse mens hestene er på fold, men når de kommer ind fra fold om aftenen, tøer vandkopperne op efter en times tid, pga varmen fra hestene... Så vi plejer ikke at have de vilde problemer ( det er bare med at holde dørene til stalden lukket i dagtimerne, så kulden ikke trækker for meget ind ).



  • #15   30. nov 2010 Jeg fik at vide af min smed jeg skulle pase på med og ride på sand og grus der er frysse her om vinter da de er hårdt for hovene da det virker som sandpapir...

  • #16   30. nov 2010
    det er ganske normalt a vandet fryser..
    det har været sådan alle steder jeg har været..
    (både privat og på rideskole.. ) Der er endnu ikk nogen der har taget skade a a gi hestene lidt vand i en spand !;)

    det er os meget normalt a der kommer små klumper sne i ridehuset .. eller hvis det fyrer lidt .. Det kommer os and på hvordan hallen er bygget.

    mange døjer med a bunden fryser her om vinteren ..
    medmindre man er milionær og har en meget dyr bund,
    eller opvarmet ridehal..


  • #17   1. dec 2010 I hesteloven står der bare at hesten altid skal have adgang til frisk vand - der er spande ikke en ok løsning. Jeg mener det er ca 10% af en hests kropsvægt den drikker, så er det enten en MEGET stor spand, mange spande, eller nogen meget små heste man skal have fat i (-:

  • #18   1. dec 2010 nu har jeg en stor murespand til a stå,
    og der kommer frisk vand i hver dag ..

    så den holder udemærket .. smiley

    størstedelen a dk døjer med frosne vandkopper..
    så det er ikk løgn, hva dig og dine forældre har fået a vide .. (:


  • #19   1. dec 2010 Jeg er på efterskole, så det er en lille stald med 16 heste, som vi selv passer. Vi skal når der kommer frost sørge for at lukke porte og døre helt. Ellers fryser rørene OG porten fryser fast.
    Det er træls. Bunden i vores ridehus frøs dog ikke sidste år. Men er sikker på den fryser hvis en idiot finde på at vande den smiley


  • #20   2. dec 2010 Tja, hos os fryser rørerne også denne vinter, selv om de er blevet isoleret. smiley så vi henter i stuehuset lige nu.

    Men jeg har prøvet og set det før, og ved at der er andre steder med samme problemer. Må tage det som det kommer.

    Fygesne i ridehus sker tit, især omkring midterlinjen. Desuden fyger det ind fra siden af vores port. Vores bund er lidt hård, men igen har oplevet det værere. Kommer an på hvor meget vand/fugt der har været ophobet i bunden inden frosten satte ind.

    Men med de temperaturer vi har p.t. samt sne, så er det hvad man kan forvente. Har oplevet det hvergang vi har haft disse vintre, og det har været forskellige steder.


Kommentér på:
Vand fryser til om vinteren?

Annonce