{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
699 visninger | Oprettet:

Hingst? {{forumTopicSubject}}

Da jeg i foråret var ude at kigge på en avlshoppe, havde hun et hingsteføl ved siden.. Han var virkelig den dejligste lille dreng og mega kælen..

Mit 'problem' er at han er til salg nu til 17000 kr. han er DV fra 2009 med rødt pas, efter RDH hoppe og hingsten Assendruplund Cayman kåret til følbedømmelse med 8 i helhed, og jeg overvejer virkelig at købe ham.. først og fremmest lyder prisen rimelig?

mit anden spørgsmål er at jeg ikke vil have ham kastreret, hvis det er, om det så kræver erfaring med at han er hingst, bliver han svære at ride eller hvordan?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hingst?
  • #1   2. dec 2010 Selvfølgelig kræver det erfaring at håndtere en hingst..

  • #2   2. dec 2010 Vil du avle med ham? Har du erfaring med hingste? Hvis ikke, så synes jeg bestemt ikke du bør købe en hingst, og lade den forblive hingst..

  • #3   2. dec 2010 Hallo... altså...

    En gang skal jo være den første. Jeg synes det lyder rimeligt til prisen, og hvis det er ham du er faldet for, så måske.

    Men der er nogle ting du bør overveje. Kan du have den hos dig selv hjemme? Har du et sted hvor man tillader hingste? Også når han bliver ældre?

    Har du det der skal til? Er du konsekvent men retfærdig i opdragelsen af sådan en bølle, for tro mig, det bliver han nok lidt i voksealderne. Hvis ja.. tja, så er han sikkert ligeså skøn og hengiven at ride på en dag, som både hopper og vallakker. Og går det ikke, må du jo kasterere ham.

    Men tænk dig lige om 2 gange før du beslutter dig for om han skal forblive hingst. Og ellers held og lykke

    smiley Heidi


  • #4   2. dec 2010 Jeg tænker også sådan lidt, at hvis det ikke går kan han jo altid kastreres og ja meningen var da at han skulle lave nogle dejlige føl en dag hvis det var. Jeg har både et hoppeføl fra i år og en hoppe fra 2008.. hvilket jeg selv synes går rigtig godt med at opdrage.. der hvor jeg har opstaldet mine hopper nu går der også et hingsteføl fra i år..

  • #5   2. dec 2010 Sådan skal du ikke tænke, for så kan den måske allerede være "ødelagt"..

    Find et stutteri med en hingst og spørg om de ikke kan lære dig lidt om håndtering af hingste mm.


  • #6   2. dec 2010 Hopper og hingste kan ikke sammenlignes..
    Jeg har også haft med flere hoppeføl/plage at gøre, men kun voksne hingste..


  • #7   2. dec 2010 Forresten er det ikke sådan bare at få en hingst godkendt og slet ikke i DV! Så få lige nogle prof. øjne på..

    Eksempel: Vi var til følskue med vores hoppeføl som fik rene 8 taller - så var vi afsted med hende som 1 års hvor hun fik 6-7 taller.. og nu skal vi jo se hvad der sker her som 3 års for hun er nu blevet lækker igen, men de kan jo vokse sig til en svane og til noget skravl..


  • #8   2. dec 2010 Jeg er selv første gangs hingste ejer, og jeg havde intet haft med hingste at gøre før ..
    Og han er også mit første føl og jeg syntes da han er opdraget rigtig godt og har ingen problemer med ham overhovedet har også haft ham siden han blev født.
    Men han skal også kastereres nu her da der ikke er mange der vil have hingste opstaldet..


  • #9   2. dec 2010 Katja - han er jo også kun 1½ år??

  • #10   2. dec 2010 Hvorfor vil du ikke have den kasteret? Jeg mener hvis den nu ikke bliver kåret kan du alligevel ikke bruge den til noget?
    Jeg har enddnu ikke set nogle pæne afkom efter cayman og bryder mig ikke om ham som hingst, synes han er en fin sportshest men avlshingst nej smiley (ja det er bare min mening) men jeg har selvfølgeligt ikke sit ''din'' hest og skal ikke sige om den måske har været heldig.
    Hvis man har nogle hingstekyntige mennesker til at hjælpe sig ville jeg mene de fleste kan håndtere end hingst, og dermed ikke sagt enhver burde gå ud og købe en.



  • #11   2. dec 2010 Mener ikke en hingst nødvendigvis er værre end hopper/vallaker. Man skal bare sørge for en god gerne ældre foldven som vi har til Bonzo.
    Bonzo skal ikke kåres men er forløbigt hingst til foråret hvor han bliver 4 år. Syns de bliver mere modige og bedre i flokken når de får lo at være hingste lidt længere end til 1 år. Bonzo er også blevet en dejlig kraftig herre trods han var "klein" iforhold til søskende.
    Held og lykke. altid spændende med udfordringer i livet.
    mvh merete


  • #12   2. dec 2010 Hingste er altså ikke meget slemmere end hvad man gør dem til.
    Jeg købte min hingst, som første købte hingst, men har dog redet ponyhingst før.

    Ja hingste skal opdrages, og de KAN være besværlige.
    - men de KAN også blive de bedste, mest velopdragende heste nogensinde.

    Gør det, hvis du er faldet for hesten.


Kommentér på:
Hingst?

Annonce