{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
545 visninger | Oprettet:

part ? {{forumTopicSubject}}

Jeg står og over vejer at få part min dejlig dreng her til foråret/sommer, hvor jeg gerne skulle mere i gang med min lille pige, men kan ikke rigtig bestemme mig.
Jeg ved at tiden bliver presset og han er en hest der elsker at blive redet/nusset om og jeg tænker at det kunne være hyggeligt at have en som kunne underholde ham lidt, også en jeg jeg kunne ride med engang imellem og få et super godt forhold til, men jeg ved ikke om man kan finde sådan en?
Hvordan er jeres erfarin med jeres parter ? gerne set fra begge sider :o)
for jeg har jo nogle krav/forventninger, som måske er høje, men kan de blive for høje ?
Kan man finde parter som er interesseret i at dele udgifterne ?
for min holdninger er at en part ikke skal være gratis, synes det er ok hvis nogen tilbyde gratis part, men jeg menere at de skal give lidt, for at få en seriøse part, som også tager ansvar for sin omgang/handling med hesten, over holder aftaler m.m og det er jo ikke billigt at have hest, jeg siger ikke at de skal betale det hele, men deles om de faste udgifter, de får jo en halv hest og har derved ikke de store udgifter, som køb af hesten, dyrelæge regninger, hvis hesten bliver skadet eller må aflives m.m alt det hænger jo på ejeren.
Jeg har tænkt salg, men har ikke kunnet få mig selv til dette, holder supert meget af ham :o)
udlån kan pt ikke komme på tale, har meget dårlige erfaringer med dette, måske hvis man finder en super sød part, som både hesten og jeg går i spænd sammen med, kan det evt. komme på tale.
hvor er det bedste sted at søge nettet, lokale foretninger/ridekluber eller er det begge steder ?
Hvor fandt du din part (heste eller rytter) ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  part ?
  • #1   20. dec 2010 Mine erfaringer har været blandet..

    Det er der er sværest er nogen gange at få parten til at være ærlig!

    Altså sige når der er noget galt - fx hvis hun/han synes hesten er svær at ride, så komme og sige det til dig, så i sammen kan finde ud af plan..

    Det har jeg oplevet flere gange, at jeg får af vide enten af omveje eller bagefter, at parten har været utilfreds...
    Det altså svært at hjælpe, når man ikke får noget at vide... Jeg spørger også tit, hvordan det er gået nu.. Jeg vil gerne arbejde imod at min part får en dejlig hest at ride, det kan godt være svært, hvis de siger at det hele går godt, når de selv føler det hele sejler...
    Så ærlighed er noget jeg virkelig sætter højt...

    Jeg søgte herinde og på HN...
    Først havde jeg gratis part, men er senere gået over til betaling..
    Jeg deler ikke udgifterne lige over, synes det er lidt unfair.. Ligger mere priserne efter, hvad det ville koste at leje en hest på en rideskole for en time, men er nok lidt billigere når det kommer til stykket smiley


  • #2   20. dec 2010 wow det var en del spm. Den gang jeg havde part på min fant jeg hende via en ven i stalden, hun betalte en fast pris hver månede og hun var meget pligtopfyldende. Og ja dine krav kan nemt blive for høje vist du "kun" kigger efter nogen der vil have en hygge part. Men jeg kan riktig godt forstå du er nervøs. Jeg skal måske kigge efter nogen der vil passe min gamle dreng nu og det er hårdt at finde "den riktige" når man sammenligner alle med sig selv =)

  • #3   20. dec 2010 Jeg fandt min første part på heste-nettet. Det gik godt i starten, men så begyndte hun at aflyse meget og miste interessen for ridning, så vi blev enige om at hun skulle stoppe. Så fik jeg en ny jeg fandt her på HG, det gik rigtig godt, men jeg vidste godt hun ledte efter sin egen hest, så efter knap et år stoppede hun og fik sin egen hvor min står, så vi er stadig gode veninder og hun passer tit min hest når jeg ikke selv kan. Jeg tog mellem 600 og 800 for det om måneden for 2-4 dage om ugen, da min opstaldning koster 3400, smed 400 og forsikring 400. Jeg mener heller ikke en part bør være gratis, men det har jeg fundet ud af at mange synes de bør være. Jeg søger nu part igen, og har da også lidt krav, da min hest rides uden bid, så søger en der deler samme ide om træning af heste som jeg gør.
    Jeg synes det er rart med en part, da man får en god ven og parten får nogle lige så gode oplevelser med hesten som jeg har og har haft.


  • #4   20. dec 2010 Jeg fandt White Boys tidligere part herinde på hestegalleriet. Det gik rigtig godt i starten, og hun behandlede ham jo som en engel de gange jeg var i stalden samtidig med hende. Men efter 5-6 måneder, fandt jeg ud af at hun slog ham i hovedet - det kom en anden opstalder og fortalte mig. Hun red med chambon, og behandlede ham bare som en sæk kartofler, og som noget som overhovedet ikke var aftalt. Jeg vælger aldrig mere part til mine heste, så kunne jeg lige så godt sælge dem eller andet, men det gør jeg aldrig.

    Parter gør tit det stik modsatte af aftalen.

    <i> Mvh Louise </i>


  • #5   20. dec 2010 Men jeg gjorde det gratis i starten, for at se om de overhovedet matchede sammen, og det gjorde de så ikke - så hun har egentlig bare fået ''fornøjelsen'' af at ride min hest.

    <i> Mvh Louise </i>


  • #6   20. dec 2010 Jeg har kun haft gratis parter, og har aldrig haft problemer smiley

    Så længe man husker forældre opbakning når de er under 18 år smiley

    Og så er det en god ting at være flexibel fra begge sider af smiley Man kan ikek forvente parten tager hesten når man er syg eller lige skal noget andet, hvis man ikke vil gøre det samme for parten smiley

    Den sidste jeg havde pudsede og polerede ponyen hver dag XD Seæv de dage jeg skulel blande foder til hende var hun ude og nusse med hende smiley Sådan noget er bare herligt smiley


  • #7   20. dec 2010 Jeg har haft mange dårlige oplevelser med parter..
    Endten har ikke været ærlige omkring hvor dygtige de er og hvilket niveau de ligger på i ridningen og hvilken type heste de er vant til at håndtere, ellers har de ikke passet med hesten eller behandlet den særlig godt..

    Man skal virkelig passe på med at man ikke bare giver hvem som helst part på ens hest!
    -og så er det en god ide at bede andre i stalden om at holde øje med parten og selv være i stalden sammen med parten det første lange stykke tid.

    Der ér self. solskinkshistorier, hvilket jeg da også selv har oplevet. Men pas på at du ikke vælger den forkerte, for det kan altså hurtigt gå galt.. -desværre smiley

    Held og lykke smiley


  • #8   20. dec 2010 Hej smiley
    Nu vil jeg lige sige et par ord, for det er ikke alle parter der er onde/dumme, tværtimod.

    Nu er jeg selv en af dem der har part på en andens pony.
    Jeg må sige at jeg er meget eksemplarisk og pligtopfyldende. Jeg overholder ALTID aftaler, kommer til tiden, nusser, rider, passer og plejer ponyen.
    - så det er altså bestemt ikke alle parter der er trælse!


    Det jeg betaler er, smed/skoning.
    - det synes jeg er meget fair, da jeg har ponyen som min egen, ca. 5 dage om ugen..


    Start evt. med at hænge nogle opslag op på de lokale gårde og rideskoler
    -ingen respons, så lav en annonce her på hestegalleri eller hestenettet.


  • #9   20. dec 2010 Jeg vil da også lige byde ind her smiley

    Jeg er også en af dem, som har part eller, jeg har i hvert fald hesten som min egen.
    Jeg vil da lige sige at jeg synes selv at jeg er rimelig pligtopfyldende og ansvarsbevidst. Jeg overholder de dage vi har aftalt og kommer gerne andre dage også. Jeg behandler hesten, som var det min egen. Jeg nuser, rider og hygger med hende. Jeg betaler ikke en krone smiley

    Jeg fandt det her inde på HG smiley Men prøv at hæng nogle sedler op på diverse rideskoler.


  • #10   21. dec 2010 takker for jeres mange indlæg :o)

    tror I det er nemmere at finde en helpart end en havlpart ?

    Jeg tror jeg har bestemt at prøve at finde en part her i det nye år :o) men er der nogen ting man skal huske at have med i sin anonnce ? hvad er vigtigste at få med ?


  • #11   21. dec 2010 Jeg tror det vigtigeste er at skrive hvordan du forventer personen er. Så kan man da se om det er en selv du søger smiley

  • #12   21. dec 2010 tror ikke det er nemmere, men du får måske flere yngre rytter der skriver vist du kun vil have halvpart

  • #13   21. dec 2010
    Kommer jo helt an på hvilken part du vil have smiley

    Jeg har haft part på Maja i 4år - er gratis part. Må ride så meget jeg vil og har en ridebane for mig selv.
    Det sidste års tid har jeg ikke kommet så tit - fx. 1 gang om ugen. Jeg har fx. heller ikke været der i december.

    Men jeg er glad for at Majas ejer er flexibel og at jeg gerne bare må tage mig en hygge tur når jeg vil istedet for at det er bestemte dage.
    Det var det i starten men er det ikke mere.

    Derfor ville det nok ikke du med en ny part da man jo der skal komme bestemte dage og helst hver uge - det kan jeg pt. ikke.


Kommentér på:
part ?

Annonce