{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

Hestens reaktion på salg {{forumTopicSubject}}

Hvilke oplevelser har i haft med heste i har sat til salg?

Jeg står i en rigtig svær situation lige nu...

Jeg har sat min fjordhest til salg, da jeg efter at have fået hestene hjem, ikke får brugt ham særlig meget.

Vi har virkelig et tæt bånd og han er en hest som kræver mig 100% - forstået på den måde, at han bliver jaloux og ked, hvis jeg f.eks rider en anden hest.

Han elsker at blive brugt og jeg holder så meget af ham, at jeg mener han kan få det bedre hos en der har mindre at se til end jeg - en der virkelig kan og vil bruge tid på ham, som jeg selv gjorde da jeg havde ham i opstaldning.

Men han er det jeg kalder min soulmate og det er frygtelig svært. Samtidig føler jeg, at han har hjulpet mig videre og jeg vil idag gerne ride de lidt lettere heste med lidt mere tænding.

Efter jeg har sat ham til salg, har han virkelig ændret sig - han er frustreret og ked af det.
For første gang afviser han mig.
Når han skal ind kommer han ikke hen til mig - han "hyler" - laver badutspring (ikke af glæde) og går direkte forbi mig.
Han tager ikke biddet i munden selv nu og han kaster med hovedet i frustration (hingsteadfærd)

Det gør så ondt at se, at han reagerer på denne måde smiley

Der har været nogen og se og prøve ham og de matchede ham SÅ godt - han var sød og rar, men dog ikke helt som han plejer at være.
De vil gerne have ham og jeg mener han vil kunne få det godt hos dem og de vil bytte med et føl som jeg rent faktisk gerne vil have.

Men men men.... Hvad pokker gør jeg? Skal det bare overståes i en fart eller skal han simpelthen blive her hos mig.
Vil jeg fortryde det med det stærke bånd vi har - som ligenu er ved at blive ødelagt / er ødelagt??

Det skal siges at han er sent kastreret og er meget ejerfikseret og han er ikke en allemandshest - han er virkelig min hest.

Jeg står med en meget frustreret hest og det gør SÅ ondt at se.

Har i oplevet det samme?

Jeg prøvede det med en hoppe jeg engang havde - hun bed og sparkede mig på samme dag....hun havde aldrig gjort noget i de 8 år jeg havde haft hende.
Hun faldt ikke til i sit nye hjem - sparkede så meget i boksen at hun fik galle i begge bagben - blev solgt videre og jeg mistede kontakten.

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre smiley

Kom gerne med jeres råd og erfaringer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestens reaktion på salg
  • #1   1. feb 2011 det der med at den har ændret sig efter den er blevet sat tilsalg, tror jeg nu ikke det er derfor, den aner ikke du har sat den tilsalg..

    Har selv en tilsalg, det bliver da trist at komme af med ham, men jeg skal videre til hest..


  • #2   1. feb 2011 Jeg var på et tidspunkt ude og se på en hest der bestemt ikke ville sælges! den havde ligget som kasteboldt noget tid. Ejer sagde at den aldrig gjorde noget, og hun gerne ville sætte sig op på den først og vise mig at den var flink - ja right! det kunne jeg da godt se fra starten at den ikke var, så ejer endte på en vild bukketur i syg galop hen over en lang mark, blev smidt af og trådt på.


  • #3   1. feb 2011 hej may.

    jeg tror det har noget og gøre med man selv påvirker dem, og måske tager en afstand til dem allerede på det tidspunkt man sætter til salg så de kan mærke der skal ske noget snart?

    jeg tror ikke det er alle heste der har let ved og blive flyttet, man høre ofte om heste der ikke vil spise de første dage efter de kommer et nyt sted hen,

    pm du skal sælge eller ej kan du bedst selv vide hvad du ville havde det bedst med, men hvad med ellers og prøve med udlån først, og find ud af om det virkelig er det du ønsker?


  • #4   1. feb 2011 Ja det er jo klart mig han reagerer på - i må ikke tro jeg tænker, at han ved han skal sælges.

    Problematikken er lidt, at de som var her og se på ham, var kørt helt fra sjælland.
    De har samme indstilling som jeg, hun red Bastian for ganske løse tøjler, hun følte sig tryg på ham og han strålede som en sol.
    Hun ordnede ham - gik tur med ham uden mig på sidelinien og det er altså ikke alle der kan det.
    Han NØD at blive brugt og det er en pige som tænker over sadeltilpasning og alle de der ting som nu engang betyder noget for mig.
    Endvidere er de fjordfolk og har fjordhest i forvejen hvilket også betyder noget for mig.

    Men transporten er dyr! (ca 5000 kr) Og de vil jo sende føllet herover og få Bastian med tilbage med transporteren.
    Falder han til hos dem, så ved jeg han har fået et blivende hjem....

    I aftes tænkte jeg nej, han må blive her og så må jeg tage mig sammen og få redet oftere og bruge mere tid, men jeg skal for hulan da også være realistisk....
    De unge som ikke har været brugt som Bastian har, jamen de hygger sig jo bare på folden....de føler jo ikke de går glip af noget.
    Men jeg føler Bastian savner det liv vi havde for lidt over et år siden...han vil så gerne....

    Hvor ér det dog svært!!!


  • #5   1. feb 2011 umiddelbart syntes jeg det lyder til han ville få det godt hos hende du evt har fundet som vil have ham, det lyder til de har en fin kemi, så hvis du har dårlig samvittighed over og have ham gående uden og blive brugt, så syntes jeg da du skal gøre noget ved det.

    men unghesten du får i bytte skal jo også bruges tid på. måske ikke så meget i starten, men det kommer jo senere, så overvej om tiden er til det når den tid kommer?

    man knytter sig jo til de kære dyr, og derfor er det svært og skille sig af med dem igen.

    noget andet er så, at jeg ville blive sur, hvis jeg tog hele turen til sjælland for og prøve hesten som bare lige var hesten for mig, og så sælger ikke ville sælge alligevel når det kommer til stykket.


  • #6   1. feb 2011 Ja jeg tror også det er mig der er alt for følsom og ja det er Bastian så også.

    Jeg bruger nu meget tid på hestene - men jeg kan mærke, at jeg kun skal have én ridehest og nu hvor Chili er her og han passer lidt bedre til det jeg gerne vil, så er det, at det går galt.

    Føllet jeg skal have i bytte er et hingsteføl, som jeg håber kan blive avlshingst - han bliver dog en kat 1 og jeg vil ride ham når den tid kommer, men til den tid skal min datter have en nr større og der er Chili jo perfekt til hende som lærepony.

    Det er egentlig tænkt rimelig godt igennem - jeg skal bare lige have det vendt og drejet.....og så er det jo som du siger, svært at skille sig af med sine dyr smiley




  • #7   1. feb 2011 jeg syntes det lyder som om du har gang i det helt rigtige for bastian, det lyder som om hemien bare var der 100% mellem de to hvor han evt ville komme hen, og hvis du har interesse i hendes føl så er det jo alletiders.

    det lyder til du er glad for chili, det er dejligt og høre:-)


  • #8   1. feb 2011 min hest var os jaloux oav men det var sku bar fordi den var møg hsmrende forkæletg og ik en skid andet. og den har det bare super det nye sted. nærmest bedre end ved mig da den har længere foldtid nu som den ELSKER

  • #9   1. feb 2011 og jeg reagerede lidt selv som dig.

  • #10   1. feb 2011 Plethest - ja det er simpelthen utroligt hvor meget de opfatter....det er næsten uhyggeligt!!!!!



  • #11   1. feb 2011 Det er din reaktion på salg, ikke hestens. Hesten kan mærke du måske er ked af det, og et overfører du jo til hesten. Den kan mærke på dig at der er et eller andet galt.

  • #12   1. feb 2011 Ja du kan tro jeg er glad for Chili - godt nok har han sine sure øjeblikke, men det tager jeg med et smil. Og ridemæssigt er han lige mig - han er frisk og kan da finde araberen i sig frem, men absolut styrbar smiley

    Trine: Jeg sælger også kun Bastian fordi jeg rent faktisk tror på han kan få det bedre end det jeg kan tilbyde ham nu.

    Økonomisk er byttehandlen lidt dum for mig, men jeg kan lide føllet og igen kommer Bastians fremtid i første række for mig.




  • #13   1. feb 2011 Julie: Ja du har helt ret - oveni det hele har jeg lige mistet begge mine forældre og er temmelig meget ved siden af mig selv.....det mærker han jo også.

  • #14   1. feb 2011 Arrg Line den måde han reagerer på tvivler jeg på, har noget med forårskuller at gøre.....

  • #15   1. feb 2011 nej jeg tror heller ikke på forårskuller, men at det er dig som påvirker ham, og jo længere det trækkes jo større påvirkning.

    det der reikihealing du kan may, kan du der se hvad hesten før i tiden har været igennem?



  • #16   1. feb 2011 Jamen, du skriver det jo selv:

    "han strålede som en sol.
    Hun ordnede ham - gik tur med ham uden mig på sidelinien og det er altså ikke alle der kan det.
    Han NØD at blive brugt og det er en pige som tænker over sadeltilpasning og alle de der ting som nu..."

    Det lyder da til, at hun kan give ham det, du ikke har tid til smiley

    "



  • #17   1. feb 2011 Ja jeg har også lige skrevet til køber, at det skal overståes! Det her er hårdt for både Bastian og mig.

    Nej så god er jeg desværre ikke, men jeg kender en som virkelig kan - hende bruger jeg på mine heste og kender flere der bruger hende.



  • #18   1. feb 2011 Helle: Ja nemlig - men det hjælper at få det vendt og drejet, så jeg kan blive sikker i min beslutning.....det er nemlig svært når man går op og ned af Bastian og ser ham sådan som han har det lige nu.

  • #19   1. feb 2011 Puha sigyn - dine ord rammer vist plet....

  • #20   1. feb 2011 er det også reiki healing eller er det en clairvoyant (staves?)?
    og kan hun gøre det hjemme eller skal hun ud til hesten?

    jeg har en hoppe som jeg købte som man ikke helt kan stole på hvor man har til tider, men hvad det netop er den har været udsat for gad jeg godt og vide, men ingen kan fortælle mig det.
    jeg har snakket med avleren som siger den har været sådan lige fra fødsel hvor den var født ondsskabsfuld, men den har jeg altså valgt ikke og tro på, jeg tror hun har oplevet noget der som de ikke vil fortælle mig.


  • #21   1. feb 2011 Som flere er inde på er det ens eget humør hesten reagere på... tror ikke på at hesten ikke vil sælges.. tror slet ikke de forstår konceptet at blive solgt.. men de kan blive stresset fordi ejeren er anderledes når de viser hesten frem og/eller af at nye mennesker skal prøve dem..

  • #22   3. feb 2011 Jeg synes dette er en spændende og ret smuk tråd. Det viser virkelig, hvor tæt et bånd man kan have med en hest. smiley

    Men... Køberne som har været der, og kigge på ham, lyder jo helt perfekte. Du kan jo spørge køber, om du evt. kan komme og besøge ham noget tid efter han har været hos dem, for at se hvordan han trives. Det giver også tryghed at se hesten har det godt. smiley
    Det er altid svært at skille sig af med et kæledyr man holder så meget af... Men tænk på hvad der er bedst for HAM... smiley


Kommentér på:
Hestens reaktion på salg

Annonce