{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
649 visninger | Oprettet:

Håndhest {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har i dag for første gang prøvet at tage vores pony med som håndhest. Det er meningen at jeg lige skal vænne ham til det inden mine unger skal ride med på tur. Men vil gerne have ham på højre side (væk fra trafikken), nogle der har nogle gode råd til hvordan man kommer op på ridehesten samtidig med at man holder en pony på den anden side...???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Håndhest
  • #1   10. feb 2011 Når jeg rider med håndhest vil jeg også have dem på højre side og det er gået fint med min metode indtil nu smiley
    Men de helst små shettere dem sender jeg bare under halsen på den jeg rider når jeg er hoppet op og så vender den rundt. Men ellers så stiller jeg den jeg skal ride på der hvor jeg nu skal op og stiller den anden på højreside af den jeg skal ride og så har jeg sådan en "trappestige" dims jeg kravler op på og hopper op. Og så står de som de skal og vi kan ride afsted! smiley

    - Håber du forstod smiley


  • #2   10. feb 2011
    Lidt som når man cykler og skal holde hunden på den rigtige side.

    Jeg har en shetlænder som håndhest til en fjordhest. Shetlænderen kan jeg guide rundt som det passer mig ved at sætte farten op, ned, stoppe osv. m. fjordhesten også trække i tovet efter hvor shetlænderen skal hen.

    Man kan jo også sagtens have snoren i trækhesten, der står på den rigtige side og stadig hoppe op - har jeg ikke problemer med, heller ikke uden sadel.


  • #3   10. feb 2011 Hmm min pony vil ikke stå stille og ridehesten synes bestemt ikke han skal foran halsen på hende... Men tak for svarene

  • #4   10. feb 2011 mine står for det meste bare stille og venter når jeg har placeret dem som de skal gå, og så hopper jeg op, og så afsted.. smiley plejer enten at have dem bag mig (hvis de er erfaring med det) eller på siden væk fra vejen, som i nævner...

  • #5   10. feb 2011 Få evt. en til at holde håndhesten mens du stiger op smiley

  • #7   10. feb 2011 Har desværre ikke mulighed for at få en til at holde ham, da jeg har hestene hjemme og gerne rider når mand og børn er på arbejde / i skole/børnehave.
    Sofie: Ja det kan du have ret i...


  • #8   10. feb 2011 Hvis ikke den vil stå stille mens du kommer op, hvad så på turene?

    Ridehesten skal være fuldt styrbar med en hånd, og håndhesten må ALDRIG forsøge at mase sig foran.

    Når jeg skal afsted med mine to, trækker jeg dem bare ud sammen. Placerer håndhesten til højre med tovet over ryggen på håndhesten og sidder så normalt op. Begge heste VED at det er strengt forbudt at gå før jeg siger til.


  • #9   10. feb 2011 Hvordan gør i det, altså rider med håndhest? Har selv prøvet en gang med en shetter, hvilket ikke gik særlig godt. Min traverdreng mente han var med i et løb hvor det galdt om at være forrest og shetteren synes det var sjovere at spise græs = ingen håndhest mere og shetter over alle marker. Heldigvis fulgte den selv efter os hjem. ; )

  • #10   10. feb 2011 Det er jo første gang i dag og der gik det meget godt på turen. Vi skal nok bare øve lidt.

  • #11   10. feb 2011 Vi vælger kun at ride med hestene der har nogenlunde samme tempo.
    Det andet er ikke retfærdigt mod nogen af hestene.
    Den hurtige bliver irritereret over hele tiden at bive holdt til bage og den langsomme skal bruge alt for meget energi på at forsøge og følge med.


  • #12   10. feb 2011
    Tja, da jeg skulle prøve hoppede jeg bare op.
    Tulle og Maja har samme dårlige kondi - men Tulle skal bare gå mere for at følge med Maja pga. hendes små ben.

    Jeg er også ret "overbærende" med Tulle dvs. jeg har ikke noget imod at hun går på højre eller venstre side, bag eller foran, det må hun selv om.
    Får hende bare ind til Maja når der kommer en bil.
    Tit er Tulle frisk når turen starter og går lidt foran Maja, så bliver hun trætk i slutningen af turen og sakker godt bag ud.
    Men det gør ikke noget - har bare et ok langt tov i også kan Tulle godt gå og lulle bag ved.

    Men det kommer jo også an på hvor man rider tur - rider et sted der ikke kommer særligt mange biler og dem der gør tager farten ned og tager hensyn.


Kommentér på:
Håndhest

Annonce