{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.023 visninger | Oprettet:

dyremishandling hmm {{forumTopicSubject}}

inspireret af en tråd på hundegalleri vil jeg nu lige forhøre mig herinde

hvor mange af jer har været meldt for dyremishandling og eller vanrøgt af jeres heste

min oplevelse i hesteverdenen kan godt irritere mig fx når folk melder hinanden bar for at have noget at grine af.

jeg har selv prøvet at blive meldt med mine shetlændere. Først på efteråret gik de nemlig med regndækken da de skulle klippes pga eksem(i 5 dage til klipperen kom hjem) så jeg kunne sikre mig de forblev tørre. De var på ingen måde varme under dækkenet smiley
jeg blev meldt for mishandling fordi hestene gik med regndækken og lige pludselig havde hestene hverken vand plads nok eller læ. Det skal lige siges min nabo er politi mand og han var 5 dage forinden omme at se de små ponyer (han har selv heste) hvor han sagde at de da havde meget plads så jeg kunne måske have en af hans plag gående næste sommer hvis han ikke havde solgt den til den tid. Vi havde inden vi fik hestene hjem fået bygget et læ skur og der stod 2 mure baljer med vand som blev fyldt hver dag(de var aldrig tomme)

politi manden som kom herud vidste intet om det han synes det så vældig ud og spurgte så om det var forbudt at lade heste gå med regndækken hvortil jeg svarede: jamen hvis det regner og du går ude og ikke skal blive våd skal du så ikke have regntøj på? han gav mig ret og skrev der intet var at komme efter

senere fandt vi så ud af hvem der havde meldt os og det kan irritere mig grusomt når deres egne heste går rundt uden hverken græs eller læskur synes folk bør feje foran deres egen dør inden de begynder foran andres.
jeg blev faktisk rigtig ked af det for det er virkelig sårene at folk melder en for dyremishandling bare for at få noget at snakke om :S

hvad med jer har i prøvet noget lignende?
og jer der har hvad blev i meldt for og var der noget at komme efter?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dyremishandling hmm
  • #1   8. mar 2011 ØV sikke en grim oplevelse, har heldigvis ikke prøvet det.

  • #2   8. mar 2011 Vi er engang blevet meldt for at den ene gik med dækken og de 2 andre ikk gjorde. men der var intet og komme efter..

    Måske er det bare nogle der har ondt i røven?


  • #4   8. mar 2011 Ja jeg har prøvet noget tilsvarende, vi havde et føl der var født med en defekt:
    http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=99379

    Vi blev så melde af en af vores naboer...
    Det skal så lige siges, at vi havde ca 30 dyrlæger ude at se til hende. De fleste af dem, kom af sig selv. Da det ikke lige er hver dag man ser noget som dette.

    Hesten lever dog i bedste velgående idag.

    I bund og grund tror jeg det hele ender op i andre folks missundelse. Det er jo ikke rart når naboen har noget man ikke selv kan få råd til.


  • #6   8. mar 2011 jeg har været anmeldt for dyremishandling to gange. den ene gang blev jeg trykket i retten og vandt heldigvisen sagen.
    Første situation var en gang at jeg skulle ride med en veninde en tur i skoven, og kom derfor forbi nogle huse med haver, i den ene have havde jeg set at der lå en hund på græs planen, men der var jo hegn rundt om, så det gjorde ikke noget, men da vi var redet forbi hoppede hunden over hegnet, den bed min hest i benet, som så sparkede hunden i hovedet.
    Da manden kom ud pga alt den larm og så hvad der skete, ville han ikke tage hunden til dyrlægen, selvom den blødte fra både næsen og ørerne og ikke kunne stå op, så jeg ringede til falck som valgte og tage hunden og aflive den, for det trak manden mig i retten fordi han mente at jeg havde lokket hunden ud på gaden og min hest var uregerlig og vild.
    Den anden gang jeg blev anmeldt blev jeg anmeldt for at havde slået og sparket min hest så voldsomt at en blødte, men da dyreværnet kom ud, kunne de jo bekræfte at det vare noget jeg aldrig ville kunne finde på.
    Jeg har en mistanke om hvem det er der har anmeldt mig, men hun vil ikke indrømme det


  • #7   8. mar 2011 Jeg har tit fået at vide at min hingst er for tynd, men sådan skal en 3 års se ud.

  • #8   8. mar 2011 Jeg synes det er ufedt at melde bare for "sjov" skyld... Dog synes jeg også at politiet er utrolig dårlig til og tage de sager alvorligt som virkelig er slemme...

    Min veninde arbejder på nyt hesteliv i blommenslyst, der har de lige fået en hoppe med plag ind... Begge var tydeligt misrygtet, og plagen var halt. Da dyrlægen tilså dem fabdt han ud af at plagens ene bøjesene var revet over og de måtte aflive den med det samme... Grunden til den var revet over viste sig så og være fordi manden der havde haft dem havde bundet et reb og plagens kode og revet den op i lastbilen da den ikke ville gå selv...
    Hoppen viste sig og have et gammelt brud i hoften som ikke var behandlet, dog vokset sammen igen, men den vil aldrig kunne rides igen...
    Alt dette blev meldt til politiet men tilbage meldingen var at der på stedet ikke var noget at påpege... Og det på trods af flere mishandlede heste...

    Det giver stof til eftertanke...


  • #9   8. mar 2011 jeg tror desværre tit at heste verdenen kører den der hende kan jeg ikke lide hun skal ned med nakken eller hvor folk blir smidt ud af et opstaldningssted pludselig mishandlede de hestene der og så videre

    jeg har en veninde som har haft sat en pony til salg hvor hun pludselig blev meldt politiet fortalte at det var en der havde været ude at kigge derude for at se ponyen mens hun ikke var hjemme der mente hestene trængte til at få ordnet tænder og hove og så videre. Inden politiet kom derud havde smeden jo så været der og den hest vedkommende mente trængte til at få ordnet tænder troede hun var en ung hest men hesten var rent faktisk 18 år gammel

    det tog virkelig hårdt på hende da hun i forvejen ikke havde det særlig godt psykisk :S:S
    hvorfor siger man det ikke til folk inden man melder dem så de har en chance fx med smeden for at sige at han er på vej men der var vente tid... Jeg synes det er spild af politiets resourcer på den her måde


  • #10   8. mar 2011 Jeg blev ikke direkte STEMPLET, som DYREMISHANDLER på den gamle gamle gård jeg var på med en shetlænder vallak jeg passede .. Men jeg var åbenbart sindsyg, og ikke særlig sød ved hestene, og tvang dem og red på dem da de havde dårlig nakke og ryg.

    Det skal siges at det gjorde jeg de første par måneder, da jeg fik at vide han var sund og frisk og sagtens kunne holde til mig da han var en meget kraftig og "høj" type.

    Fandt dog så ud af at han havde ondt i nakken og ryggen pga. forkert ridning og sidning.

    Så her begyndte min jordtræning, og efter 3 mdr. med massage engang imellem havde han ikke nær så ondt i nakken mere - og han fik de rigtig muskler i ryggen og kunne nu sagtens rides på smiley Red dog kun på ham engang imellem i cordeo! smiley

    Men træls dét er det..


  • #11   8. mar 2011 Jeg er blevet meldt, hvorefter en meget ubehagelig mand fra ehstens værn (eller hvad det nu var) ringede og truede med at tage dyrene fra mig. Jeg spurgte ham om han havde set mine dyr nogensinde, det indrømmede han at han ikke havde. Så bad ejg ham køre ud og kigge på dem inden han generede mig igen!

  • #12   8. mar 2011 Vi har været gennem et mareridt der varede i næsten 1 år. En betjent der ikke kendte loven som altid kom når min mand var kørt og truede mig med at fjerne hestene. En dyrlæge der ikke var distriktdyrlæge der påstod de ikke havde rent vand(halm i vandspande). 3 shettere er blevet aflivet p.gr. pågældende dyrlæge ikke mente tilbygningen var egnet-den var oprindelig til løsdrift men de bøvlede så meget at vi lavede bokse. Betjenten pålagde os at lave forud fold plan og sigtede mig senere for ikke at samarbejde. Vi havde tjekket loven i ministerierne og man kan ikke pålægges noget der ikke er trådt i kraft. Samtidig påstod betjenten at han havde holdt øje med os og fået andre til det også og kunne se vi ikke havde hestene ude efter loven. Jeg ville ikke lukke gamle Nuser på isfold-han var den eneste. Samtidig begyndte dyrlægen og betjenten at gå rundt og diskutere loven også de ting der ikke er trådt i kraft. Vi havde lige brugt det sidste wrap og skulle hente senere på dagen så det kom til at stå i sigtelsen.Sagen endte hos advokat og på trods af betjentens chikane-manglende ekspertice får han max. en "næse".
    Endelig fik vi anden betjent + dyrlæge fra fødevareregionen ud og hèr var INTET -han var godt tilfreds med det HELE!
    Ikke nok med jeg i et år ikke har turde forlade hjemmet/hestene p.gr. syge trusler men også dèt at de kan blive ved på dèn måde at jagte folk.
    For det ikke skal være løgn lavede den sidste også fejl-han havde ringet til vores dyrlæge for at høre hvornår de sidst havde været hèr! Noget der kun gælder for erhvervsmæssig hold af heste.
    Vi var ved at opgive-troede når man passede sine dyr godt ville sådanne noget aldrig ske.Slet ikke med en betjent og dyrlæge der begge var lige stupide.Dyrlæge pladrede en masse pjat-bla. at en shetlænder skal have mulighed for at bevæge sig 15 km. i døgnet osv.
    Alle vores heste står i bokse der er rigelige-alle kommer på fold efter vejret og alder helst hver dag-og som i kan se er de velpassede. Briza fik bemærkning af de inkompetente en måned efter hun var flyttet ind=Hvor er den tynd-det var hun ikke men manglede muskler.
    Enden er blevet at vi ikke mere har hestehandlers svage på "ferie" mere-det syns betjenten ikke om! og tilbygningen er ved at blive revet ned-selvom kreds dyrlægen syns den er iorden.
    Det er utroligt hvilke fjolser man har indenfor politiet-der ikke kan reglerne-bliver tosset fordi jeg sov efter nattevagt og ikke hørte han bankede-og som får lov at blive ved med at jagte os.
    mvh merete


  • #13   8. mar 2011 jeg er kun blevet truet med at blive anmeldt til hestens værn.
    de mente min hest stod inde hver dag, og kun kom ud 1 gang i ugen.
    (han går ude 3 timer hver dag, mere gider han ikke).
    -og samtidig mente de han stod i lort til halsen, men jeg mugede ud hver 2. dag, så det var der intet hold i. desuden havde hende der ville anmelde mig, højere madras til hendes hest, end jeg havde til min smiley

    jeg grinte kun af det, men blev alligevel så skide sur. men tog en snak med hende og fortalte hende hvordan landet lå, og så er der ingen problemer mere smiley


  • #14   8. mar 2011 altså jeg har det da også sådan at hvis dyr af en hvilken som helst form lider ville jeg melde det men tror da nok jeg ville vælge at banke på hos ejer vel og mærket folden er ved et hus og spørge til hvorfor det er sådan ind imellem kan der jo være en grund og der kan jo være ved at blive gjord noget ved det. Fx sker det også ind imellem at man fejlbedømmer om det er et plag eller en 5 års på afstand og et plag kan tit se ranglet og træls ud

    jeg synes bare det er ret foruroligende at opleve folk melde hinanden når man kender hinanden uden at sige noget om hvad man synes er forkert inden.. Det kan altså tage utroligt hårdt på dem der bliver meldt især hos personer som ikke selv er psykisk stærk


  • #15   8. mar 2011 Jeg er også blevet truet.
    Vi måtte sælge vores shetter hingst, da min hest var meget sur på ham, og det skulle gå stærkt, fordi vallaken sparkede ham. Hvilket også kan ses på de huller som er kommet i stalden.
    Hingsten fik nyt hjem hurtigt, men vi havde ikke lige fundet en ny hest/pony.
    En nabo kommer så op til min nabo og vil melde ham til Dyreværnet fordi min hest stod alene.. Han forklare så, at det ikke er hans hest. De kom aldrig til os. (måske fordi deres hund altid rendete og sked i vores have)
    og de meldte der heller aldrig.

    Dette var midt/sidst april og jeg var høj gravid, så min mand turde ikke kører for langt efter at se på heste. Fødte så starten af maj, og fandt kort efter en ny pony, som vi fik hjem i starten af juni..

    Min hest led ikke under dette, han hyggede sig gevaldigt med at være alene, og så var der også lige 40 køer at glo på..


  • #16   8. mar 2011 suk. nogen mennesker er bare for platte.

    Er aldrig blevet meldt hjar heller aldrig meldt nogen.


  • #17   8. mar 2011 Okay, jeg kan godt se at det er meget generende for jer der er blevet meldt mm. uden grund. men jeg synes faktisk at det er rart, at der faktisk er nogen, som bekymre sig.... Man oplever jo også det modsatte, hvor heste eller andre dyr har været misrøgtet i årevis, selv om der er flere der både har set og kendt ejer og de pågældene dyr, men intet gjort.

    Med hensynt til heste med dækken, så lyder det enden som nogen der vil genere en, eller en som virkelig er uviden.....
    Følle ed den "spøjse" mule, det forstår jeg måske godt lidt. Men er der nogen der har gjort sig den ulejlighed at banke på jeres dør og spørge til det? Man kunne jo forhøre sig ved ejer, før man melder.. det kunne jo have en årsag, som feks. med følle.... Jeg har aldrig selv været meldt, hvilket egentlig undre mig, da jeg har haft en tendens til at købe heste, der ikke så alt for godt ud.... Men herude på landet er der åbentbart ingen der bekymre sig...


  • #18   8. mar 2011 Vores klub er engang, ham der har ude for at tjekke om det var rigtigt, smilede bare og sagde han ingen anmærkninger havde
    Tåbeligt, det var pga. der var nogle uenighedder på klubben, så følte man nok man kunne ramme klubben og på den måde, ærgeligt det skulle gå ud over dyrenes beskyttelses tid og penge, det kunne de uden tvivl havde brugt på nogetfornuftigt smiley


Kommentér på:
dyremishandling hmm

Annonce