{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

for lidt foder?? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har lige skiftet over til at give min fjordhest på 16 (sporty type) 70 g. vitamintilskud, ca 10 kg hø (før kun 5), og ca 400 g lucerne + to håndfulde roepiller, som så bliver opblødt natten over, og som hun får når hun kommer ind fra fold inden der bliver fodret, men som hun går og spiser af hele natten smiley og halm på folden.

Før fik hun 600 g. hestespark, 5/6 kg hø og ca 200 g lucerne + halm på folden.

Er blevet rådet dette skift af foder"pige" fra foderbutikken, og det er grundet hun krybbebider, og denne fodring skulle være bedre for hende.

Idag siger staldmanden så at han mener hun er blevet aggressiv når han fodre, og at jeg burde skære ned på halm og give hende mere foder. Hun har altid været stresset omkring fodretid, så det undre mig lidt at han siger det nu. Jeg arbejder selvfølgelig med at gøre fodringen mindre stressende, da jeg også godt er klar over at det kan være grund til krybbebidning. Dog skal det lige siges at hun har krybbebidt "altid" dvs. al den tid jeg har kendt hende (ca 2 år)

Han siger generelt tit en masse nedladende ting, og generelt meget ude efter mig (fordi jeg er barn) derfor ved jeg ikke helt om jeg vil høre på ham. Men selvfølgelig tager jeg det til mig, og vil derfor lige høre hvad i synes? Virker den nye foderplan helt henne i vejret, eller meget fornuftigt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  for lidt foder??
Kommentér på:
for lidt foder??

Annonce