{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.481 visninger | Oprettet:

Ridning i mørke {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Jeg ved godt, at emnet er meget irrelevant lige nu, da det er lyst mange timer i døgnet, men jeg står i den situation, at jeg overvejer at købe hest.
Sådan en har man jo hele året rundt. Min egentlige problem er, at når det vil være koldt, mørkt og måske sne, har jeg et par kilometer til ridehuset i total mørke.

Hvordan skal jeg tackle de kilometer? Nogle gode råd? (det er et par dage om ugen det vil dreje sig om)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridning i mørke
  • #1   18. apr 2011 Refleksvest, refeklsdækken, reflekser rundt om dine ben, refkleks-fortøj, refleks-klokker. I horze handler de i hvert fald med alt det refleks-udstyr der er nødvendigt (: I horze kan du også købe refleks-ting til hesten hvor der er indbygget lys (: Så skal du nok blive set. Og så må du jo lige sikre dig hvordan hesten har det med mørke. Min hest tør ikke gå ind i mørke rum, og han puster og spænder meget op, hvis jeg rider i mørke (:

  • #2   18. apr 2011 Der er nogle regler du skal følge der har været et oplæg her inde kan jeg huske jeg vil prøve at finde det igen. men der stod reglerne for havd man skulle huske.

  • #3   18. apr 2011 Jeg rider ofte til spring om vinteren, og det er jo så osse i mørke. Her hvor jeg bor, kører folk hurtigt på de små landeveje, og der vises sjældent hensyn, så det gælder om at blive set.

    -Jeg har en refleksjakke (stort set magen til de orange nogen kommunalarbejderne render rundt med;o))
    -Reflekser til alle 4 hesteben+ refleksklokker
    -refleksdækken (der osse går rundt om bringen på hesten)
    -Ridelygte der lyser rød bagud, hvis fremad til mit ben
    -lygtestrop syet bagp dækkenet, så der er rødt lys på haleklappen (fordi jeg oplever at lygten på benet godt kan blive lidt væk bag dækken osv)
    -pandelampe til hjelmen

    Så vi ligner vidst et omvandrende juletræ, men vi bliver set, og det er jo det der tæller:o)

    Axel er ikke sååå begejstret for modkørende med langt lys på, men han er ved at have vænnet sig til det, og stoler på det er ok, når jeg beder ham gå frem selvom de lyser på ham:o)

    Han er selv meget opmærksom på hvor han sætter sine fødder i mørket.

    Men ellers er der ikke den store forskel på at ride ham i dagslys og mørke


  • #4   18. apr 2011 Jeg kan ikke lige finde frem til det inlæg hvor der stod med reglerne.

    Men jeg kan huske at du skal:

    Have en lygt på venstre ben som lyser kan ses 100 m og tilbage.

    Hesten skal have refelsker på alle 4 ben.

    der var noget mere men jeg husker ikke helt hvad det var.

    men du skal huske at når du er ude på vejen så bliver du betragtet som et køretøj


  • #5   18. apr 2011 Her står lidt om reglerne om havd du SKAL have p å:)

    http://www.heste-nettet.dk/nyheder/4469/



  • #6   18. apr 2011 Faktisk er der IKKE lovkrav om andet end en lygte der kan lyse rødt bagud, hvidt fremad og så reflekser om benene.

    Men det kan ikke anbefales at nøjes med så lidt, for billisterne er altså ikek gode til at tage hensyn, og da slet ikke når det er svært at se HVAD det er der går i siden af vejen -med så lidt lys på skal man nemlig ret tæt på før man kan se at det er en hest


  • #8   18. apr 2011 Vi rider ALTID omkring de der 2-3 kilometer om vinteren for at komme i ridehus, og det har aldrig været et problem. Vi har som ryttere refleksveste på og lygte på benet. Nogle gange også pandelygte. Hestene har refleksdækkener på samt reflekser på alle 4 ben. Så er det bare afsted ;o)

  • #9   18. apr 2011 når jeg red i mørke havde jeg selv refleksvest på, nogle gange lys på mit ben og ellers refleks på benet og på armen + reflekser på alle hestens ben og en rød lygte i dens hale og en lys lygte foran.

  • #10   18. apr 2011 jeg ville nok sige at man skulle overveje at passe på sig selv, har tilfældugvis et par venner der trækker med deres heste frem og tilbage, fra rideskolen og hjem, og de har altid reflekser på hestens ben, refleksveste og refleksdækkener:-D

  • #11   18. apr 2011 Jeg har købt et meget Orange skridt tæppe i horze som også går foran hesten, pande lrygte og sådan nogen små cykle ting på stigebøjler..

Kommentér på:
Ridning i mørke

Annonce