{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.318 visninger | Oprettet:

Udlån af hest {{forumTopicSubject}}

Hej HG-brugere smiley
Angående udlån af sin hest, så vil jeg rigtig gerne høre jeres råd/erfaringer hvis du/I har udlånt jeres hest/lånt en hest.
Måske svar på spørgsmål så som: Hvem betaler hvad? - Hvor lang tid? - Hvilke krav er der? - o.s.v

Jeg tror nemlig det kunne være en idé, eftersom jeg ikke vil sælge Silver, men trænger til en pause, hvor jeg kan koncentrere mig om de kommende eksamner.

Så, frem med de gode råd! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udlån af hest
  • #1   24. apr 2011 min søster har lånt flere ponyer smiley og det har funget rigtig godt smiley
    det er meget forskelligt hvad låner betaler, vi har prøvet hvor vi betalte alt udtagen forskring og vi har prøvet hvor vi kun betalte smed og opstalding smiley

    vi har lånt lige fra ½ - 1½ år smiley

    vi har altid brugt den kontrakt der er på heste-nettet smiley


  • #2   24. apr 2011 der er RIGTIG mange faldgruber indenfor udlån, og det er næsten umuligt at sikre sig at alt går godt.

    Låner kan fx sælge hesten..hvad gør du så?? Politiet gider ofte ikke tage sig af sådanne sager.
    Låner kan måske komme til at skade hesten i sådan et omfang at den aldrig vil kunne bruges til ridning igen.
    Låner kan måske ophæve lånekontrakten og be dig om at hente hesten samme dag......

    Der er RIGTIG mange ting man skal tage stilling til, og en god mavefornemmelse med låner er ikke altid lig med at alt går godt smiley selvfølgelig er der tilfælde hvor alt går godt, men der er nok flere hvor det ikke gør.

    Ved udlån er det oftest sådan at låner betaler for alt bortset fra forsikring på hesten smiley Men man kan jo sådanset aftale hvad man har lyst til.


  • #3   24. apr 2011 Nu har jeg ingen erfaring med det selv, men hvad jeg har set herinde, så er det helt op til udlåner smiley

  • #4   24. apr 2011 jeg har både lånt/udlånt, et lån gik rigtig galt udlåner havde løjet om ALT! men derudover kom hesten bare tilbage, har så haft lånt en avls hoppe den sku jeg holde Alle udgifter på udt. forsikring

    haft lånt en hest ud og det gik også rigtig godt, de afholdt alt udentagen forsikring og foder (den fik det foder JEG ville have den fik)

    Jeg synes det mest retfærdige er man som låner afholder udgifterne, men det er jo op til det enkle par at finde ud a sammen smiley

    synes det er dejligt der er folk der stadig stoler og udlåner


  • #5   24. apr 2011 Ved den første pony jeg lånte betalte jeg kun halv opstaldning, var så også meget heldig her. Ham lånte jeg 1½ år, ikke på kontrakt.

    Den anden pony jeg "lånte", betalte jeg opstaldning+foder og udstyr (dog fordi jeg ikke ville bruge det udstyr hun havde, da det ikke passede, og de ville ikke købe nyt) de sidste par måneder betalte jeg også smed. Havde hende i ca 1 år. Heller ikke på kontrakt.

    Så vil sige det er hvad man føler for smiley men vil sige det er vigtigt at skrive en kontrakt med ALT, da man kan være uheldig med nogen folk..


  • #6   24. apr 2011 Det er jo sådan set op til en selv, hvad man vil have at låner betaler, men de fleste lånere betaler alt selv, undtagen forsikring (:
    Lige nu kigger jeg selv efter en hest at låne, men det er også svært at finde en, der ikke er en unghest...


  • #7   24. apr 2011 jeg har selv lånt 2 heste. det fungerede rigtig godt det hele! smiley

    jeg betalte alt, pånær forsikring.
    altså, opstaldning, smed, dyrlæge, foder, osv o:


  • #8   24. apr 2011 Jeg har lånt leda ud til avls hoppe i 1½år, hvis vi ønsker har vi dog ret til at ifole heste næste år i april selvomd et stadig er låner der har hende der.
    Låner står for alle udgifter ud over forsikring den står vi selv får.


  • #9   24. apr 2011 Malene... hold da op... det er sku godt det ikke er mig du kan hentyde til der, har haft lånt hest af malene f.eks uden problemer...

  • #10   24. apr 2011 HVIS der altså bliver tale om udlån - og det er slet ikke sikkert - så bliver det hendes part som skal "have" hende :o) Og det er fordi, at hun har redet Silver i ... godt og vel 5 måneder efterhånden og kender nogenlunde Silver.

    Problemet er bare, at de måske ikke har råd til Silver, og vi vil naturligvis gerne betale forsikring og akut/bare dyrlæge i det hele taget. Men vi får heller ikke meget ud af det, hvis vi skal betale næsten det hele ... Så bliver det bare dyrt for os.

    Men tak for jeres svar! Jeg tror vi prøver os frem :o)
    Grundet min tanke om at udlåne er, at jeg altid gerne ville være jockey - og derfor er dressur-ridning blevet rigtig kedelig ... Jeg trænger til en hestepause.


Kommentér på:
Udlån af hest

Annonce