{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
629 visninger | Oprettet:

Problem med at finde sadel! {{forumTopicSubject}}

Hej
Ja, jeg troede jo, det var muligt at få en sadelmager ud, der selv havde eller samarbejdede med nogle der havde brugte sadler... Men må konstatere, at det desværre ikke kan lade sig gøre, efter at have kigget lidt rundt.

Så nu er jeg på bar bund. Min hest skal have en sadel, men jeg aner ikke, hvad jeg skal kigge efter. Eller hvordan jeg skal gøre det i praksis. For hvis man finder brugte sadler hos private, vil de jo gerne have, at man ligger det fulde beløb mens man har den hjemme på prøve. Skal jeg så låne tre-fire forskellige sadler og få en sadelmager ud, skal jeg lige have en helt masse penge ud og ligge hos folk. Og så er jeg jo ikke engang sikker på, om nogle af de sadler passer, og kan lige have spildt 800 kr på en sadelmager, og sådan kan det blive ved...

Hvad gør/gjorde I andre? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem med at finde sadel!
  • #1   12. maj 2011 Jeg købte mig en sadel med læderbom smiley
    Har aldrig haft bedre sadler end min springsadel og min spanske sadel med læderbom.
    Havde så mange problemer med normale bomsadler og brugte i alt 8000 kr på omstopninger på 2 år.


  • #2   12. maj 2011 ved ikke hvor du bor, men der bor en i skalds der har brugte sadler, men det er i midtjylland så alt efter hvor du bor? ellers skal du jo købe en bats eller wintec hvor du kan skifte bommen i.

  • #3   12. maj 2011 Bor i Nordsjælland smiley

  • #4   12. maj 2011 Elkaergaard: Jeg har slet ikke en sadel, kun en jeg låner... mit problem er som skrevet i indlægget, at jeg troede det var muligt at få en sadelmager ud med brugte sadler hvilket det ikke er smiley

  • #5   12. maj 2011 Jeg har bestilt en tid ved sadelmager Chr. Hubertus fra Tyskland. Han kommer til fyn til juli eller august. Han tager nogle forskellige brugte sadler med som muligvis kan passe min hest. Har forklaret at min hest er kort og har store skuldre. Så har han en smule at gå ud fra når han ikke har set den før. Ved ikke om der er en rideudstyrsbutik i dit område som har kontakt til ham og evt. får besøg af ham indimellem.

  • #6   12. maj 2011 Der er da flere sadelmagere på sjælland der har en god portion sadler med i vognen og endnu flere på lager derhjemme bla. Ingdams, så det kan ikke være helt umuligt at finde.

    Det er den eneste rigtige vej at gå - få en dygtig sadelmager ud og find ud af hvad der kan ligge på hesten og vide at den kan tilpasses ordentligt - dernæst kan du gå i gang med at søge netop det i brugt udgave, hvis det ikke er noget de ligger inde med. Godt nok koster det sadelmager x 2, men er altså også pengene værd i sidste ende.

    Hvis du bestiller i god til kan du ved mange forhandlere af sadler låne demomodeller hvis du har et eller andet i tankerne. De vil også en smule hen ad vejen kunne rådgive dig i hvad der evt. kunne ligge på din hest hvis du forklarer dem om dens bygning, sadelleje osv. måske medbringer et godt foto af sadellejet - bare en ide


Kommentér på:
Problem med at finde sadel!

Annonce