{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bergers smedie Priser
  • #1   26. jul 2011 Jeg har brugt bergers. Jeg kommer fra Esbjerg havde et kører gebyr på 87 kr. min hest gik med 2 sko og beskærning. Kom af med 1500 kr så i alt 1587 kr med moms.. Mvh Simone smiley ..

  • #2   26. jul 2011 Simone: Hvad var det for nogle sko? Almindelige koster da ik så meget. Da min hest gik med 4 heltalmindelige sko kostede det så vidt jeg husker, 1275 kr. incl moms og kørsel

  • #3   26. jul 2011 gav også 1200 et eller andet hos bergers for 4 sko inkl kørsel, det var dog her på fyn... Man kan LANGT FRA råde at bruge det smedefirma...

  • #4   26. jul 2011 Camilla N:Hvorfor?

  • #5   26. jul 2011 havde berger selv, jimmy og lærlingen ude til min... de kom 2 timer før aftalt, og da jeg kom stod han stadig og blødte fra strålen... (dvs 2 timer efter de var kørt) De havde givet ham alt for små sko på, og hesten var helt oppe og køre fordi de havde været alt alt for grove ved ham (slået ham efter pålidlige kilder i stalden)

    Det tog min smed godt et år, og rette op på det lorte arbejde de havde lavet... Og de var der vel og mærket kun EN gang...


  • #7   26. jul 2011 Se det kan jeg på ingen måde genkende - intet af det! De kommer som regel til tiden (aldrig før!), ringer en halv time før de er her, behandler mit skøre trakehnerdyr med ro og omtanke og lavet et super godt stykke arbejde. Det er Henrik og hans lærling - jeg har været tilfreds de sidste 6 år smiley

    I øvrigt har jeg aldrig oplevet eller hørt, at de har slået på hestene. Tvært i mod synes jeg, at de holder hovedet roligt meget længere end mange andre smede, jeg kender.

    Hvis man er DKS bedste smed, og ligger i top 5 i Europa samt VERDEN, så kan man vel noget.... ??

    Hvilken smed bruger du så?


  • #8   26. jul 2011 Har lige givet 2100 for 2 sko + beskæring + 4 sko + kørsel.

    Camilla N: Det tror jeg simpelthen ikke på ...
    De ringer altid til mig dagen før og smeden ringer selv en halv time inden de er der. og jeg har set en af dem "straffe" min hest men det måtte han også gerne fordi det var en hingst der bed ham.
    Det skal de have skæld ud over.

    Har oplevet de har rykket mig en uge og at smeden var blevet syg i løbet af dagen men det kan ske for alle.

    Jeg er super glade for dem, og de er de eneste der fik mine to gamle på ret køl med fødderne ..

    Kan varmt anbefale dem ..


  • #9   26. jul 2011 Corinna P: Hvem er "vi" ? smiley

  • #10   26. jul 2011 Jeg bruger heller ikke Bergers længere, og ville ikke anbefale dem, langtfra.

  • #11   26. jul 2011 Linette:Hvorfor?

  • #12   26. jul 2011 Dårlige oplevelser med dem, og deres arbejde er ikke i orden. Samt man aftaler mandag, og det bliver så onsdag ugen efter, og hvis man aftaler klokken 14, bliver klokken 17.



  • #13   26. jul 2011 Linette: Det er rigtigt, at det tidligere har knebet med at overholde aftaler - men retfærdighedsvist, så har det bare fungeret tip top det sidste 1-1½ år.

    Hvad mener du med,ata rbejdet ikke er i orden?



    Corinna P: Hvad hedder han/firmaet? smiley


  • #14   26. jul 2011 Deres arbejde er skoning, så det er jo nok skoningen der ikke er i orden. Som Camilla siger, et eksempel kan være det med små sko.

  • #15   26. jul 2011 For 4 sko giver jeg jeg 1500 incl kørsel hvor det ene sæt er special sko som er dyre.

    Men jeg gav 600 for beskræing så jeg vil skyde på 2 sko ligger omkring 900.-

    ellers ring eller skriv til dem da de er meget flinke


  • #16   26. jul 2011 Jeg er godt tilfreds med deres arbejde og de lytter til hvad jeg siger. Og de tager hensyn til at min hest ikke kan holde ud at stå med bagben oppe for længe.

    De e rlidt dyre men heller det og det er ordentlig.


    Hvis man oplever dårlig arbejde ved registret beslagsmed kan man jo klage. det er fordelen ved de registrede. Så istedet for at klage her så gør det til firmaet så de ved at der er gjort noget galt,, da de ellers aldrig ville kunne finde ud af det-.


  • #17   26. jul 2011 Linette: Jamen, hvad var DU utilfreds med ved skoningen??

  • #18   26. jul 2011 Jeg gav omkring 600 for almindelig beskæring

  • #19   26. jul 2011 Jeg bruger også Bergers, dvs det er KUN Tobias der kommer til min for sådan ønsker jeg det. Han er super kompetent, rolig og god ved min hest og altid venlig overfor mig. Jeg fik specifikt anbefalet Tobias da Jack var på Ansager for nogle år siden grundet medicinsk forfangenhed...og jeg må sige, at han lever fuldt ud op til sine anbefalinger fagligt. Og efter det er Trine der koordinere kørslen for Bergers, syntes jeg ikke det er ret ofte de er forsinkede. Tobias ringer altid 20 min før han kommer. Jeg er ALTID med når Jack har smed. Jeg giver også omkring de 800,- for beskæring af alle 4 og 2 alm. forsko.

  • #20   26. jul 2011 Vi er 2 i stalden der bruger dem og vi ´har ikke rigtig oplevet de sønderlige forsinkelser. Der kan jo ske ting og sager i trafikken eller noget akut. eller en hest bare er MEGA træls et andet sted.

  • #21   26. jul 2011 Mette B: Ja, jeg vil gerne tilslutte mig...Trine gør et godt stykke arbejde, og har fået meget mere styr på alle de smede. Jeg bruger normalt Henrik, men da han kom galt afsted sidste år, kom Tobias i stedet for - og ja, flink, rolig og absolut kompetent til den svære opgave, det var også sådan jeg oplevede ham. Han viste stor interesse for samarbejdet med dyrlægen fra Ansager og brugte temmelig lang tid på at kigge MRI scanningsbilleder sammen med dyrlægen. Jeg var meget tilfreds med Tobias` insats.

  • #22   27. jul 2011 k A: tja.. Der er flere mennesker i det firma, og derfor kan de andre jo godt være gode nok... Men de tre jeg havde besøg af, gør bare at jeg aldrig bestiller dem igen...
    Jeg bruger Peder Olesen.. En dejlig rolig smed, som virkelig kan hans arbejde...
    og stelmach, at du ikke tror på mig, det kan jeg jo ikke gøre for... Men hvad dælen skulle jeg få ud af at opdigte den historie??? smiley



  • #23   16. aug 2011 Jeg har også brugt Bergers. Har brugt dem i 5 år men er fra den 08.08.11 stoppet med at bruge Bergers. Det der er sket her gør at jeg ikke kan anbefale dem.

    Jeg ved godt at her køres de alle over en kam. Og at det er synd. For Bergers har også dygtige smede ansat

    Vi har 6 heste, der altid før i tiden blev ordnet sammen. Men i oktober 2010 begyndte den ene at blive taget alene. Dette efter sålknusning efter hans specielsko. Diagnosen Sålknusning blev konstalteret efter en tur på en hestehospital pga. halthed.

    Jeg har for 2 x heardbar ringsko + 2 alm sko + kørsel givet 1778.40 kr

    De andre 5: 4 x beskæring a 477,60 + en med forsko + beskæring = 834 kr+ kørsel 105.60 i alt 2850 kr. Derudover har så kommet en dyrlæge regning til bedøvelse til vores pony. Pga smeden ikke måtte/ville tage den uden bedøvelse. Der skal her siges at den var 9 år gammel før den blev bedøvet første gang til smed. Og den har før gået med 4 sko. Uden problemer når der var smed.

    Jeg er så en af dem der har valgt at klage direkte til Bergers. Og ja der er et ankenævn, som er utrolig søde det at vejlede og guide en videre.

    Jeg har desværre også set Henrik knalde min pony en knytnæve i hovedet, så den røg tilbage i sin boks. Henriks undskyldning for det var at den bed ham. Men jeg kunne hverken se savl eller en mærke der hvor den skulle havde bidt ham.



  • #24   27. feb 2014 Ved godt det det er en gammel tråd men ledte efter tråde om Bergers Smedie via google, og vil gerne råde folk fra at få dem som smed som jeg ka se flere andre her os har gjort.

Kommentér på:
Bergers smedie Priser

Annonce