{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.420 visninger | Oprettet:

Hvad gør din hest? {{forumTopicSubject}}

Hej
Lige en lille nysgerrigheds-rundspørge smiley

Kunne godt tænke mig at høre om, hvad andres heste kan finde på at gøre. Vi kom nemlig til at snakke om det i dag herhjemme, at jeg fx kendte en bundsolid rideskolepony, der en dag stejlede lodret lige foran mig uden nogen egentlig årsag - første og eneste gang, det er den sødeste og roligste hest i alle situationer normalt.
Så kunne godt tænke mig at høre hvad der er normalt derude hos jer andre smiley

Så mine spørgsmål! Skriv gerne hvor mange gange og hvorfor, det er sket.

På banen - har din hest:

- stejlet?
- bukket?
- stukket af? (i denne sammenhæng; om den er løbet med dig uden du kunne stoppe den, og den først er blevet stoppet efter adskillige meter ved at du drejede eller noget stod i vejen)
- panikket? (så den har "slået hjernen fra")

På tur - har din hest:

- stejlet?
- bukket?
- stukket af?
- panikket?

Og til sidst, husk at skrive hvilken race/type din hest er og evt. hvor gammel den var, da det skete.

Tak smiley Hehe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør din hest?
  • #1   13. aug 2011 Har min hest stejlet?:
    Ja det har han gjort på banen MANGE gange. Han er min nye hest, så kender ham faktisk ikke så godt endnu, men stejler, Yep det gør han smiley
    (og bakker med 180 km/t)
    (prøver mig nok pæt meget af)

    - bukket?
    Det er faktisk overrakende, men han har ikke bukket ENDNU, haha smiley

    - stukket af? (i denne sammenhæng; om den er løbet med dig uden du kunne stoppe den, og den først er blevet stoppet efter adskillige meter ved at du drejede eller noget stod i vejen)
    - panikket? (så den har "slået hjernen fra")
    Den har ikke løbet med mig. Kun hoppet til siden flere gange, hvor den bliver bange. Er vant til det, da han gør det 20 gange på en ridetime smiley

    På tur har min hest kun stejlet heldigvis smiley
    && bakket smiley

    Han er halv Hannoveraner, kvart trekehner og kvart fuldblod smiley
    Han var/er lige blevet 6 smiley


  • #2   13. aug 2011 min hest er en traver på 24. gamle fjols!
    min hest har aldrig gjort nogle af de ting, du skriver.
    men han er stuket af fra mig, tusindvis af gange på marken, da jeg red på ham. det gør jeg ikke mere, derfor følger han nok altid pænt efter mig, for han ved vi ikke skal ud at ride :-). haha!
    desuden løber han altid ind i mig, hvis jeg selv skal åbne/lukke hegnet, til folden, når han skal ind, så det kan jeg desværre ikke selv.
    vi har prøvet hjælp, men efter noget tid, så glemmer han det, og jeg gider ikke øve det mere, for han er den flinkeste hest, udover det der^, så vil ikke ødelægge noget, og han skal bare nyde sine gamle år, og så kan folk sige hvad de vil ;-). har altid nogle til at hjælpe med at lukke ham ind/ud, og folk har ikke problemer med det, for de har set hvad han gør.


  • #3   13. aug 2011 Coco har

    På banen:
    Stejlet en masse gange, men kun på kommando.
    Bukket en del gang, kun af glæde og fjolleri eller under indlæring af stejle.
    Hun har aldrig stukket af eller panikket.

    På tur nogenlunde det samme som på banen. Hun har dog en enkelt gang panikket og stukket af, da der kom en kajak sejlende mod hende, men dem er hun også bare dødsen bange for. Heldigvis støder vi ikke på dem så tit. Jeg sad forresten ikke på hende der smiley

    Den gang jeg fik hende for over 8 år siden, var det dog ikke ualmindeligt, at hun stak af og løb som en gal på tur smiley


  • #4   13. aug 2011 På banen: (Tinka)
    Stejlet: Nej.
    Bukket: Ja, 1 gang. Troede aldrig hun kunne finde på det, men det var uden sadel, og kun i rebgrime, i galop. Hun blev bare lidt glad smiley
    Stukket af: JA! Mere end 10 gange. Alle gange hvor jeg ikke kunne stoppe hende, og hun tilsidst løb ind i barriereren. Men det er fordi når vi f.eks. springer eller andet hvor hun bliver ivrig, slår hun helt fra i hjernen på en måde, og så løber hun bare til hun næsten brager ind i barriereren -.-'
    Panikket: Nej.

    På tur: (Tinka)
    Stejlet: Nej.
    Bukket: Nej.
    Stukket af: Ja, men det var fordi vi var på jorde marken, og så løb hun bare.
    Panikket: Nej.

    På banen: (Lacrosse)
    Stejlet: Jep, men det er når det ikke lige passer ham at lave det man beder ham om, så bliver han noget så sur -.-'
    Bukket: Jep, massere af gange, noglelunde samme grund som oppeover^^
    Stukket af: Nej.
    Panikket: Nej.

    På tur: (Lacrosse)
    Stejlet: Ja, i skoven. Dog ikke med mig på. Det var en anden der fik lov at tage en tur. Men han blev sur fordi det ikke passede ham at gå frem.
    Bukket: Nej.
    Stukket af: Nej.
    Panikket: Nej.

    Begge heste er Tinker/Irish Cob smiley
    De er lidt specielle begge 2 smiley


  • #5   13. aug 2011 Min har værken bukket eller stejlet, på bane eller på tur.
    Hun har en enkelt gang blevet bange for et eller andet, så hun vendte rundt og travede den anden vej, men det var ikke fordi hun stak af som sådan, og jeg kunne sagtens stoppe hende igen (:

    Hun er forrsten traver, og lige blevet 12 her i Juni (:


  • #7   13. aug 2011 På banen - har din hest:

    - stejlet? Nej.
    - bukket? En hel del, da vi skulle lære at lave changementer.
    - stukket af? (i denne sammenhæng; om den er løbet med dig uden du kunne stoppe den, og den først er blevet stoppet efter adskillige meter ved at du drejede eller noget stod i vejen) Nej.
    - panikket? (så den har "slået hjernen fra") Når han bliver usikker over han ikke kan forstå hvad jeg beder ham om, så kan han godt "panikke" (gå i sort). Men ikke noget voldsomt.

    På tur - har din hest:

    - stejlet? Nej.
    - bukket? Nej.
    - stukket af? Nej.
    - panikket? Nej.


  • #8   13. aug 2011 på banen

    (kundu, fra 5års til 7års, DSP vallak, solid, sporty type.)
    - stejlet? Ja.. et utal af gange!:-(. men fik fortalt ham at det ikke er iorden, og nu gør han det ikke mere.
    - bukket? Næsten altid. Glædes buk, han har dog også gjort det for at smide mig af, utallige gange men nu er det kun fordi han er glad.
    - stukket af? Ja, sprunget over hegnet til og med også. Man kunne desværre ikke gøre noget, det er han også vænnet fra :-).
    - panikket? Nej, han er en klog pony.

    På tur - har din hest:

    - stejlet? Ja, når han ikke får sin vilje.
    - bukket? haha ja!:-D. når vi rider jagter kommer der altid masser af buk!:-). glædes buk.
    - stukket af? Nej :-).
    - panikket? Nej :-).

    Min Josefine, oldenborg(5/8 dels fuldblod), 12år, meget ildre hest - har kun 1 gang stejlet - over en taktor hun ikke så før det kom foran hende på banen og en gang bukket, også på banen - ved ikke hvad der gik af hende og vi fandt aldrig ud af hvad det var. :-).

    Både Twiggi og Jessica - twiggi, blanding(helt sikkert masser araber), 1'er pony, meget spinkel. Jessie, DSP(meget araber), 1'er pony, solid men sporty bygget, har ALDRIG så meget som tænkt på at stejle, stikke af, bukke eller panikke!:-)..


  • #9   13. aug 2011 På banen - har din hest:

    - stejlet? En enkelt gang. Han havde stået i boksro i 3 måneder i forbindelse med en skade og var lige begyndt at skridte ham. Det kunne godt gå lidt vildt for sig.

    - bukket? Ja, eller nærmere krumspring. Både når han lige er blevet lidt for glad, eller hvis der er noget der ikke lige passede herren.

    - stukket af? (i denne sammenhæng; om den er løbet med dig uden du kunne stoppe den, og den først er blevet stoppet efter adskillige meter ved at du drejede eller noget stod i vejen) Nej.
    - panikket? (så den har "slået hjernen fra") Når han bliver usikker over han ikke kan forstå hvad jeg beder ham om, så kan han godt "panikke" (gå i sort). Nej.

    På tur - har din hest:

    - stejlet? Nej.
    - bukket? Lavet krumspring, når det lige er blevet sjovt nok.
    - stukket af? Nej.
    - panikket? Nej.


  • #10   13. aug 2011 En DV vallak, på 5-6 år smiley

  • #12   13. aug 2011 På banen - har din hest:

    - stejlet? Narj, har har et på gange "gået imod mig" ved at rejse sig så forbenene var max. 30 cm. oppe i lyften, så vil ikke rigtig kalde det at stejle.
    - bukket? Aldrig!
    - stukket af? (i denne sammenhæng; om den er løbet med dig uden du kunne stoppe den, og den først er blevet stoppet efter adskillige meter ved at du drejede eller noget stod i vejen) JA mange gange, lige fra jeg købte ham i 2008, det var nærmest fast del af vores ridning på et tidspunkt.
    - panikket? (så den har "slået hjernen fra") En enkelt gang har den været lige ved det i ridehuset.

    På tur - har din hest:

    - stejlet? "Det samme som på banen"
    - bukket? Aldrig!
    - stukket af?Jah en enkel gang for et par år siden.
    - panikket? Været tæt på et par gange.

    Han er en gammeldags type frederiksborghest (hans mor skulle efter sigende være noget af det mest renstammede). Han har været mellem 7-10 år.


  • #13   13. aug 2011 På banen (Kubriano)

    - stejlet?
    Mange gange, møgunge!
    endda så højt at kan ikke kan styre det mere, så han er også væltet ind i hegnet (uden mig)
    - bukket?
    mange gange, men ikke så tit mere.
    - stukket af?
    to gange, den ene gang blev han bange og løb mens han bukkede, så fløj af.


    På tur
    - stejlet?
    Hver gang vi møder en anden hest, så et skal klart arbejdes på.


    Oldenborg hingst, men 67 % fuldblod. 4 år, dog var han tre da han bukkede mig af.


  • #14   13. aug 2011 Tamara har på banen: ingenting. smiley
    Tamara har i skoven: Bukket. Stejlet. Og Stukket af med mig på ryggen.
    Hun er halv OX Araber og halv New Forest. (:


  • #15   13. aug 2011 Og hun er og var 17 da tingene skete. smiley

  • #16   13. aug 2011 haflinger hoppe med utrolig meget selvtillid ;D nu 10 år

    På banen - har din hest:

    - stejlet?
    én gang da hun var 5 ell. 6, det var mørkt og hun blev forskrækket

    - bukket?
    utrolig meget gennem hendes tilridning 5-7 år, startede i traven når hun blev træt, senere blev det i gallop når jeg lagde benene til smiley

    - stukket af?
    ikke noget vildt, kun løbet lidt fordi hun blev overivrig

    - panikket?
    aldrig

    På tur - har din hest:

    - stejlet?
    nej

    - bukket?
    ja, hun smed mig af på tur fordi hun blev forskrækket over en løs rist, som hun trådte på (10 år)

    - stukket af?
    en gang, hvor hun blev bange for en meget stor hund, så hun vendte rundt og løb, dog tvang jeg hende til at løbe videre og på den måde fik jeg hende stoppet, fordi hun glemte hvorfor hun løb smiley 7/8 år

    - panikket?
    aldrig


  • #17   13. aug 2011 Ingen af delene, han kan være lidt nervøs på tur. Han står til gengæld bom stille og rører sig ikke ud af flækken, hvis jeg vil ride lidt rundt på folden. Det er kun noget han gør med mig.

    Han er Traver 14 år.


  • #18   13. aug 2011 På banen:

    Stejlet: nope...
    Bukket: et glædesbuk i gallopanspring en enkel gang i vinters (første gang vi galopperede i genoptrænningen, 17år)
    Stukket af: sprunget til siden og løbet et par skridt, men stoppet med det samme! (to gange samme dag, fordi fugleungerne bag barrieren var meget farlige, 18år)
    Panikket: nope.

    På tur:

    Stejlet: aldrig
    Bukket: aldrig med mig (gjorde det med tidl ejer hvilket var grunden til ejer skift, 15år)
    Stukket af: aldrig
    Panikket aldrig

    Hun er holstener, trakehner, hannoveraner bla, DV avlsgodkendt. Og det er absolut ikke pga hendes alder hun ikke gør det, hun kan blive lige så varm i hovedet som en 4 års, det er opdragelse ...


  • #19   13. aug 2011 På banen har Moonlight aldrig gjort noget, i hvert fald ikke så vidt jeg husker.
    På tur har han hoppet lidt rundt, hvis han ikke fik lov til at løbe hurtigere i galoppen, dette er sket 1-2 gange. Han er også blevet forskrækket mange gange, og 3-4 gange er han vendt 180 grader og løbet et par skridt, ellers har han aldrig gjort andet smiley


  • #20   13. aug 2011 MD har aldri gjordt nået af det men så har han gjordt så meget andet

    vis der er nået der ikk passer ham køre han hele mit ben langs barieren av av
    og vis han ikk gider mere eller vis der nået som forvire ham lidt tror han at han kan gemme sig i hjørnerne = tager styringen i hjørnerne

    race: blanding af arabere/fuldblod og pinto
    alder: 4 år og under tilridning



  • #21   13. aug 2011 Min hest er en 5 års Irish Cob, kastreret for et år siden, har bedækket 2 hopper. Jeg tilrider ham selv og han har været redet i ca 4 måneder, trænet i snart et år.
    Han har kun været redet på tur meget få gange men går en del ture med ham.

    På banen - har din hest:
    - stejlet? Han har stejlet når han har været fri og vi har leget/løbet.
    - bukket? Ja. Igen når han er fri. Men han havde lige en uge hvor han svarede for schenklerne ved at bukke. Det er self blevet stoppet.
    - stukket af? Næh. Han kan finde på at løbe meget stærkt pga manglende balance men vores halve parader og stopsignal er sådan ca 100 % sikre.
    - panikket? (så den har "slået hjernen fra") Aldrig.

    På tur - har din hest:
    - stejlet? Nej
    - bukket? Ja. Fordi han gerne ville hjem og jeg tog i tøjlen.
    - stukket af? Ja. I forbindelse med at han bukkede. Valgte at slippe tøjlen og lade ham løbe det af sig så han ikke oplevede at få lov at løbe for stram tøje (løbe igennem et stopsignal). Grunden til at han løb var formentlig at der var massere af hestebremser og vi var kommet for langt væk fra stalden iforhold til hvad han er vant til. Fik ham stoppet inden vi nåede til en vej.
    - panikket? Vil ikke kalde det panik, tror ovenstående er det værste vi har oplevet. Men når vi går ture kan der komme noget hingst op i ham så han puster sig op og gerne løber i cirkler om mig, men det er jo ikke panik



  • #22   13. aug 2011 På banen - har din hest:

    - stejlet?
    Nej

    - bukket?
    Nej

    - stukket af?
    Altså han er blevet forskrækket et par gange og er løbet omking 10 meter, men kan altid standses ved træk i tøjlen. Har aldrig været ude for at jeg skulle dreje ham eller lignende for at stoppe.

    - panikket? (så den har "slået hjernen fra")
    Nej heldigvis da smiley

    På tur - har din hest:

    - stejlet?
    Ja en gang, men det var min egen skyld. Han var under tilridning og stoppede og jeg kunne ikke få ham frem. Så jeg lossede til ham med benene, hvilket resulteret i at hesten blev sur og stejlede smiley Så kan jeg lære det haha.

    - bukket?
    Nej

    - stukket af?
    Nej

    - panikket?
    Nej

    Og til sidst, husk at skrive hvilken race/type din hest er og evt. hvor gammel den var, da det skete.
    Han er pinto (blanding af trakhener, hannoveraner og fuldblod). Omkring 165 høj og alm af bygning.

    Da han stejlede var han 4. De par gange han har løbet med mig har han været mellem 3-4 år.



  • #23   13. aug 2011 Targo har på en måde stukket af en gang ellers har han aldri gjordt nået

    skulle til stranden og red uden sadel og da vi når 300 meter hjemme fra og over ved naboen kunne han høre nogen kalkuner bag en hæk og bliver så bange og vender så om med et sæt og sætter så i fuld trav hjem og jeg ryger så i gryften og han løber så hjem i gårdspladsen

    race: traver
    alder da det skete: 13 år


  • #24   13. aug 2011
    Maja har bukket et par gange i gennem årene ( vel sammenlagt 4 gange igennem 5år ) både på bane og på tur - på banen røg jeg af da jeg var udforberedt fordi hun aldrig gør det.
    1 gang på bane og 1 gang på tur er hun blevet så bange for et eller andet at hun har slået komplet fra og bare er løbet.

    Maja er fjordhest og 30år - hun var 25år da jeg fik part :o)


  • #25   13. aug 2011 stejlet? nej aldrig.
    - bukket? ja. et par gange når galopen har "været for sjovt"
    - stukket af? hmm, jeg ved ikk om jeg vil kalde det at stikke af. men jeg kom til at hoppe ved siden af ham. så blev han lidt sur. og løb ned i den anden ende af ridebanen ;p
    - panikket? hmm? njah ikke lige noget jeg kan huske. men han er noget af en tøsedreng så ;p

    På tur - har din hest:

    - stejlet? nej
    - bukket? nej
    - stukket af? næ
    - panikket? hmm ja, han så noget plastik der flagrede lidt, så han panikkede lidt over det. men ellers ikke.

    race: blanding mellem araber og connemara elelr new forest ()kan ikke huske det.()
    alder: hmm mellem 22 og 23 (han er 23 nu) ;D


  • #27   13. aug 2011 På banen - har din hest:

    - stejlet? Nej.
    - bukket? løftede bagparten en smule, men slet overhovedet ikke voldsomt d;
    - stukket af? (i denne sammenhæng; om den er løbet med dig uden du kunne stoppe den, og den først er blevet stoppet efter adskillige meter ved at du drejede eller noget stod i vejen) Nej. løbet lidt, men er aldrig ustoppelig.
    - panikket? (så den har "slået hjernen fra") hun har hoppet lidt over en trøje, men så intet mere d;

    På tur - har din hest:

    - stejlet? nix.
    - bukket? nix.
    - stukket af? nix.
    - panikket? nix.


    Jeg har bare en bundsolid hest xD en 6 års oldenborger hoppe smiley



  • #28   13. aug 2011
    På banen - har din hest:

    - stejlet?
    Ja det har han men kun små hvor det har været forvirring mellem rytter og hest, aldrig noget seriøst
    4-7års

    - bukket?
    Jep en del gange smiley men primært små glædes buk smiley har kun gjordt en gang hvor han blev bange..
    Fra 4-7år (hvilket han er idag)

    - stukket af? (i denne sammenhæng; om den er løbet med dig uden du kunne stoppe den, og den først er blevet stoppet efter adskillige meter ved at du drejede eller noget stod i vejen)
    Nej aldrig på en bane kunne han aldrig finde på det..

    - panikket? (så den har "slået hjernen fra")
    Nope heller ikk, han er meget kold (kan dog blive bange men slår ikk fra (på banen altså) )



    På tur - har din hest:
    Disse ting skete som 4års og nytilreden

    - stejlet?
    Jep har han, da jeg kun havde haft ham i 4-5måneder og kun tilredet i samme periode havde han det med at stejle når han gik væk fra andre heste, dette er heldigvis ikk et problem mere..

    - bukket?
    Tror han har gjordt det en enkelt gang, men var vidst sådan et lille et som knap nok kunne mærkes..

    - stukket af?
    Ja har han 2 gange..
    Den ene gang havde de lige fået nyt græs, jeg skulle da lige på jordetur, og ja han tog bidet MEN stoppede for enden af marken
    Og anden gang blev han bange for et træ i skoven, hvor jeg kun red i grime og træktov, og han var ikk vant til det så havde ikk den vilde kontrol, men fik ham stoppet ved at vende ham..
    Dette er dog helt tilbage hvor han var 4år, det samme med det med at stejle og bukke på tur

    - panikket?
    Nej aldrig smiley


    Anton er blanding måske af araber og oldenborg, og han er idag 7år


  • #29   13. aug 2011 På banen - har din hest:

    - stejlet?
    ALDRIG

    - bukket? Jah det er hændt - bl.a. de første galopture på den smiley

    - stukket af? (i denne sammenhæng; om den er løbet med dig uden du kunne stoppe den, og den først er blevet stoppet efter adskillige meter ved at du drejede eller noget stod i vejen) Nej - den springer ind imellem til siden

    - panikket? (så den har "slået hjernen fra")
    Det gjorde den i en periode hvis folk gik ud af ridehuset og vi blev "efterladt" men nu er der ingen problemer - jeg skal bare holde fokus smiley

    På tur - har din hest:

    - stejlet?
    Nej aldrig

    - bukket?
    Heller ikke

    - stukket af?
    En gang - der kom en cykel bagfra men han løb kun halvanden m og var nem at stoppe smiley

    - panikket?
    ikke på tur smiley

    Pinto vallak 5 år


  • #30   13. aug 2011 På banen - har din hest:

    stejlet? Ja, i gennemsnit 2 gange under hver træning. Forværres når vi springer. Grunden: Der har været mange bud, smerter o.lign. Men det viste sig at være indlært adfærd, hun gjorde det når hun blev forvirret, stresset eller presset. Jeg har dog for nyligt lært hende det på kommando, og hun gør det MEGET sjældent under træning nu - med mindre jeg beder hende smiley Dette har fundet sted i en alder fra 10-12
    - bukket? Ja, nogle få gange. Hun gør det når jeg ligger for meget ben til hende, under galop, eller når jeg presser hende for meget. Derud over kan hun også komme med et lille hop, når vi galloppere på tur :-). Aldrig noget voldsomt. I en alder af 12 år.

    - stukket af? (i denne sammenhæng; om den er løbet med dig uden du kunne stoppe den, og den først er blevet stoppet efter adskillige meter ved at du drejede eller noget stod i vejen). Nej, aldrig.
    - panikket? (så den har "slået hjernen fra") Nej, aldrig.

    På tur - har din hest:

    - stejlet? Ofte - lidt samme beskrivelse som træning. Dog kunne hun også før i tiden finde på at gøre det, hvis jeg holdte hende for længe. Hun er en meget varm hest.
    - bukket? Sjældent, men som skrevet længere oppe, så gør hun det sommetider under en fri galop.
    - stukket af? Nej, aldrig.
    - panikket? Nej, aldrig.

    Og til sidst, husk at skrive hvilken race/type din hest er og evt. hvor gammel den var, da det skete.

    Jeg har en travhest, der er avlet af noget fuldblod. Hun er ikke vild racetypisk hvis man kigger traver, men som fuldblod så skinner hun igennem. Hun er en meget varm hest, med meget meget stort temperament, og NUL tolerence under ridning. Men hun er en dejlig hest smiley


  • #31   13. aug 2011 På banen - har din hest:

    - stejlet? - et par gange grundt forskækkelse
    - bukket? - aldrig med mig på ryggen
    - stukket af? - nej ikke rigtigt
    - panikket? - en del gange, fordi det hele er jo liiiiige lidt farligt ;b

    På tur - har din hest:

    - stejlet? - ja en enkelt gang i protest mod at forsætt ind i skoven (hun var bange for at gå i skoven)
    - bukket? - en enkelt gang i glæde
    - stukket af? - et par gange --'
    - panikket? - en gang, da hun trådte på sit træktov, blev 'forfulgt' af den pæl hun havde hevet op og trukket efter sig. hun nåede hele vejen hjem til stalden før jeg fandt hende...

    hun er noget araber blanding smiley



  • #32   13. aug 2011 på 13 år*

  • #33   30. nov 2011 På banen - har din hest:

    - stejlet? Nope:)
    - bukket? Jeps dx
    - stukket af? (i denne sammenhæng; om den er løbet med dig uden du kunne stoppe den, og den først er blevet stoppet efter adskillige meter ved at du drejede eller noget stod i vejen) Jeps dx
    - panikket? (så den har "slået hjernen fra") Jeps, når der ligger /står noget "farligt" ved banen/i ridehuset, så tror han det kommer op og bider ham i rumpetten og derfor slår han hjernen fra og er ikke til at få kontakt til i et stykke tid smiley

    På tur - har din hest:

    - stejlet? Jeps, en masse gange da han ikke kan rides alene på tur, og så hvis man presser ham og vil have ham frem, ved han ikke hvad han skal gøre, og så er hans løsning enten at stejle eller stikke af.
    Det skal dog siges at han kun er sådan på tur alene! når der er en anden hest med, er han frisk men styrbar smiley
    - bukket? Én gang med mig fordi han blev lidt overglad i et kapløb med min veninde og hendes hest dx
    - stukket af? Masser af gange alene.
    - panikket? Jep.

    Jeg fik ham da han var 18( har kendt ham i 7 år forinden - derfor det det grunden til jeg fik ham) og han er 19 nu, så det er sket både hvor han var 18 og hvor han er 19 smiley


  • #34   30. nov 2011

    På banen - har din hest:

    - stejlet? :nej
    - bukket?: nej
    - stukket af? (i denne sammenhæng; om den er løbet med dig uden du kunne stoppe den, og den først er blevet stoppet efter adskillige meter ved at du drejede eller noget stod i vejen):ja det har den 4 gange ca. og vi stoppede fordi der kom et hegn;)
    - panikket?:ja 1 gang

    På tur - har din hest:

    - stejlet?:nej
    - bukket?:nej
    - stukket af?:nej
    - panikket?:ja lidt;)

    race:wels pony
    8 år og nu er hun 9:)



  • #35   22. jul 2012 - stejlet? sille- nej marko- nej
    - bukket?sille -nej marko- ja
    - stukket af? (i denne sammenhæng; om den er løbet med dig uden du kunne stoppe den, og den først er blevet stoppet efter adskillige meter ved at du drejede eller noget stod i vejen)
    - panikket? (så den har "slået hjernen fra") marko - nej sille- nej

    På tur - har din hest:

    - stejlet? sille - nej marko- nej
    - bukket? sille - ja marko - ja
    - stukket af? sille - ja marko- ja
    - panikket? sille - nej marko- ja

    Og til sidst, husk at skrive hvilken race/type din hest er og evt. hvor gammel den var, da det skete.

    sille- dansk sports pony hun var ca 11 eller 12 nu er hun 14:-)
    marko- blanding af dansk varmblod og oldenborger 4 nu er han 5:-)



  • #36   22. jul 2012 På banen - har din hest:

    - stejlet? Alt for mange gange. Alt hans udstyr har passet, så vi kender ikke årsagen.
    - bukket? Rigtig mange gange.
    - stukket af? (i denne sammenhæng; om den er løbet med dig uden du kunne stoppe den, og den først er blevet stoppet efter adskillige meter ved at du drejede eller noget stod i vejen) Aldrig.
    - panikket? (så den har "slået hjernen fra") Aldrig.

    På tur - har din hest:

    - stejlet? Nej.
    - bukket? Ja, når vi skal galloppere.
    - stukket af? Aldrig.
    - panikket? Aldrig.
    '
    Han er lige blevet 5, kvart new forest smiley


Kommentér på:
Hvad gør din hest?

Annonce