{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At købe en hest uden vacc?
  • #2   16. aug 2011 jeg ville godt købe et føl som ikke er blevet vac..men skal de hjem og stå med andre heste så ville jeg ha den vac inden den kom hjem så den var klar til at møde nye bakterier.

  • #3   16. aug 2011 Da jeg skulle have hest ville ham jeg har hest opstaldet ved at den var vacc enden ankomst.. Så man sikker på der ingen smitte er..

    Og personligt ville jeg heller aldring købe føl eller andet uden vacc, pas osv .. hvis man er seriøs omkring sin avl vaccinere man også sine heste og søgre for det nødvenrige..


  • #4   16. aug 2011 Min heste (Cadeau) havde stået i alle hans 7 år uden at være vaccineret, det blev han først da jeg startede med at låne ham... Dyrlægen synes bare det var utroligt, at den ikke havde været syg, mere var der så men ikke i det smiley

  • #5   16. aug 2011 Jeg ville ikke have noget imod at købe det - men ville først vende det med egen dyrlæge og høre hvordan man bedst muligt skulle gøre det med vacc. at følle fremover.

    Dog ville jeg have mine tanker meget omkring hvorfor et sted fravælger at vacc. deres heste - hvad fravælger de så ellers i omgangen med heste.
    For mig er det sløseri ikke at sørge for at ens heste er holdt med vacc. + div. Men det er jo ikke føllets skyld hvad man tænker om opdrætter.


  • #6   16. aug 2011 begge de heste jeg har haft hjemme ved mine forældre har ALDRIG været vaccineret, og havde den begge fra de var 0 måneder gamle(stod selvf stadig hos moren) til de begge var 8 år, og i den tid jeg havde dem, havde de begge faktisk kun dyrlæge 2-3 gange, hverken syge eller halte stort set

  • #7   16. aug 2011 Der er rigtig rigtig mange avlere der ikk vaccinerer deres føl, og tror ikke det er fordi de ikk er seriøse, tror simpelthen det er et spørgsmål om økonomi... Jeg ville ingen betænkligheder ha ved at købe et føl der ikk var vaccineret, men ville selv få det gjort...

  • #8   16. aug 2011 Altså ud over stivkrampen, når de bliver født, så vaccinerer man jo rent faktisk ikke sit føl, før efter fravænning, da den er dækket af morens antistoffer.

    Hvis vi sælger som 6 måneders lige efer fravænning, så har vores føl jo så kun nået at få første vaccine. Den giver vi til gengæld også, inden de rejser.

    Men hvis man ikke har en valfarten af menneskr eller udskiftning af heste i sin stald, så ser jeg intet uansvarligt i ikke at vaccinere sine heste.


  • #9   16. aug 2011 Vores bliver vaccineret første gang som 1 års. da de er dækket ind af moderens antistoffer hvis hun er vaccineret umiddelbart inden foling...

    At købr føl uden... No problem... man kan jo selv lade dem vaccinere.
    der går så mange heste rundt uden vaccinationer, så hvorfor så forhippet på at de skal være...

    Det er ofte et spørgsmål om økonomi at man frævælger at vaccinere. vi har ca. 20 heste, de skal vaccineres én gang årligt, to gange det første år dvs. vi har ca. 25 vaccinationer årligt á hvad koster det.... 365 pr hest sidst vi havde dyrlægen ude. dvs.7300 kr. om året KUN på vaccinationer... + med de nyr vaccinations regler skal de revacineres 2 gange dvs. alle 20 heste stort set skal vaccineres om, á 3 gange næste år. det vil faktisk betyde en udgift på over 20.000 kr. for at holde os til de nye vaccinations regler... så tror kun det bliver de tre stævne heste der bliver vaccineret fremover... ikke fordi vi ikke er seriøse avlere, men fordi vi ikke har råd til at fortsætte som avlere hvis vi skal bruge 20.000 kr. på pjat...


  • #11   16. aug 2011
    Maja er 30år, er ikke vacc. og har ikke været i lang tid.
    Når hun bare står der hjemme er der ingen grund til det smiley


  • #12   16. aug 2011 Jeg har en 2 års, og hende har jeg endnu ikke vaccineret.. og 7-9-13, så fejler hun intet og har aldrig gjort det..

  • #13   16. aug 2011 Jeg synes hestevaccinationer opreklamerede.

    Vaccinationer mdo abprtsyge og lignende går jeg ind for, absolut.

    Men de der sk*de almidnelige vacciner, synes jeg egentlig er overflødige... Sker der noget emd ehsten, tilkalder man dyrlægen, og hvad gør dyrlægen som det første? Vaccinere den!

    De heste vi har haft til at gå hjemme, som bare har gået hjemme, er aldrig blevet vaccinerede. Og den eneste grund til vi har vaccineret de andre, er pga. det er påkrævet, når de skal flyttes til opstaldningssteder, stævner osv.

    Så ja, jeg ville godt turde købe et føl uden den var vaccineret smiley Hvis den dør fordi den ikke har været vaccineret (!!) er det i princippet også et svagt føl hvis man ser sådan helt uretisk på det :o)


  • #14   16. aug 2011 Vacc. mod abort - syntes jeg så til gengæld er spild af penge. Det er baseret på at dette også er min dyrlæges holdning og de har faglig begrundet hvorfor.

  • #15   16. aug 2011 Team hj: Må ærligt indrømme, vi gjorde det fordi der var abortvirus i omløb smiley

    Da vi lavede Willie i tidernes morgen, gjorde vi det ikke.


  • #16   16. aug 2011 Jeg kan ikke se et problem ved at købe en rask hest uden vaccination. det har jeg selv gjort og kræet lever da endnu og er også blevet vaccineret, men det er mere fordi det skal hun være når vi skal til stævner.

    En hest der er vaccineret kan stadig være smitte bære så man vaccinere bare imod de bliver syge.


  • #17   16. aug 2011 De to fjordhest jeg har hjemme har aldrig været vaccineret og de har aldrig været syg overhoved og dem har jeg haft i 13 og 12 år smiley
    Men min hest som står opstaldet ude, bliver vaccineret hvert år.
    Men jeg turde godt købe et føl der ikke har været vaccineret før smiley


Kommentér på:
At købe en hest uden vacc?

Annonce