{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

Sommergræs- På stald. {{forumTopicSubject}}

Mine ponyer har gået ude døgnet rundt siden sidst i april, og havde egentlig håbet/troet at de kunne gå ude 2-3 uger mere, inden de skulle på stald.

Men min plag har i løbet af de sidste par uger sat den vildeste pels, så nu ryger de simpelthen på stald med det samme.
Med den vejrudsigt vi har så skal det være ret kølig og vådt.


Mit spøgsmål til alle i andre hesteejere er, om hvornår jeres heste kommer på stald?
Eller hvis de er kommet ind, hvornår de kom det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sommergræs- På stald.
  • #1   29. aug 2011 Mine kommer altid ud 1 maj ( hvis vejret tillader det ) og på stald igen 1 sep. og hvis de er begyndt at sætte pæls bliver de klippet og for dækken på.

  • #3   29. aug 2011 mine går normalt på sommerfold fra 1 maj til 15 september. men i år har de desværre været på stald hver nat hele sommeren. pga vejret

  • #5   29. aug 2011 Tak for jeres fortællinger.
    Det er rart at vide at det ikke bare er mig der er fjollet.

    Fie nielsen: Du siger da noget, min den gamle har været noget sløv, og ikke haft den samme energi som hun plejer på det sidste.
    Det er jo selvfølgelig fordi hun bruger energien på at holde sig varm, det havde jeg slet ikke tænkt på før.


  • #6   29. aug 2011 Mine kommer slet ikke ind - de går i løsdrift smiley og det bliver de ved med.
    Det er varmblodsheste - men har ingen problemer med sløve heste el. vægttab.
    De har også fint med græs at gumle i endnu og altid godt kvalitets stråfoder smiley


  • #7   29. aug 2011 mine kommer ikke på stald endnu, de har gået ude siden slut aåril og kommer ikke ind foreløbig.

    vi har ingen problemer, med hverken pels eller sløvhed


  • #8   29. aug 2011 min kom ind for 14 dage siden. men det var mest pga han har muk smiley

  • #9   29. aug 2011 Min er gudskelov heller ikke kommet ind endnu (det er noget staldejer bestemmer)

    Han er dog begyndt at fælde, men har ikke problemer med sløvhed..


  • #10   29. aug 2011 Mine kommer helst slet ikke ind. Min holdning er at heste skal have lov at være heste og gå på mark og sætte pels.
    Hvis man har problemer med at de bruger en masse energi på at holde varmen, må man jo regulere foderet således at det passer til den enkelte hest.
    Skal man bruge sin hest til konkurrencer kan man som en skriver oven over klippe dem og smide et dækken på dem.
    Men min erfaring viser at man har de sundeste heste hvis de får lov at stå ude.


  • #12   29. aug 2011 Rykker min tættere på mig idag, og så der ikke løsdrift, så han får sin egen boks. Men med dette vejr bliver han nok glad for det smiley

  • #13   29. aug 2011 Jeg plejer ikke være sippet, de kommer ud 1 maj og hjem 1 nov... men overvejer faktisk at hente dem hjem, for det er jo ikke sommer og det er vådt hele tiden, de bliver jo aldrig tøre, men jeg har altså ikke endnu gjordt det og håber endnu på lidt sommer...

    Men jeg henter dem nok snart...

    M.


  • #14   30. aug 2011 Min Bella på 1 år og 2 mdr går også stadig ude. Ønsker ikke at tage hende af græsset før det er højest nødvendigt. 1 til 2 gange om ugen lukker jeg hende dog ind og natten og giver hende hø. Her kan hun på den måde få sig en ordenlig nat søvn smiley

  • #15   3. sep 2011 mine kom ud den 1. maj og står sadig ude. Men der går ikke længe før at de kommer ind. Syndes godt nok der er koldt, de har dog dækkener på (-:

Kommentér på:
Sommergræs- På stald.

Annonce