{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
553 visninger | Oprettet:

Har han mistet tilliden? {{forumTopicSubject}}

Ja, igen handler det om mit lille føl..

Jeg er begyndt at træne med ham, ang. det at blive trukket i et træktorv, og det går ikke så godt, da han ikke vil fremad...
Men nu da jeg var dernede idag, for bare at nusse med ham, kom han mig ikke løbende i møde som han plejer, og da jeg endelig kom frem til ham, måtte jeg slet ikke røre ham.. Han bed efter mig, og hver gang jeg prøvede at ae ham på halsen eller i det hele taget røre ved ham, vente han sig om og løb væk.. Jeg prøvede at sætte mig på hug, og så kom han hen, men kun for at prøve at vælte mig omkuld.. Og for at bide i mig.. OG han har næsten aldrig bidt.. Han havde lært at det ikke var iorden..
Men jeg kunne slet ikke komme i nærheden af ham, medmindre jeg sad på hug og ikke rørte ham..
Han var meget livlig, og sådan vild og voldsom.. Og det plejer han slet ikke at være..
Har godt lagt mærke til at han er begyndt at tage noget afstand fra mig, de sidste par gange...

(Skal lige siges, at jeg ikke træner med ham hver gang jeg er dernede, kun hver 2. eller 3. gang.. )

Forstår det slet ikke.. Hva skal jeg gøre..?

Info; Hingst, 4 måneder, 1.22 stg. Surprise..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har han mistet tilliden?
  • #1   30. aug 2011 Ja det blev lidt langt, men jeg er virkelig fortvivlet og ked.. smiley

  • #2   30. aug 2011 nej han er bare ung, fræk og vil vise sig, og prøve om han kan blive herre over dig smiley i stedet for du er førehesten over for ham (:

  • #3   30. aug 2011 Jamen, det er først efter at vi er begyndt at træne træk, at han er sådan.. Og han virker meget sky, som om han er bange for at jeg rør ham.. smiley

  • #4   30. aug 2011 Hvordan øver du at trække med ham? Det kan være du gør ham forvirret, så han "beskytter" sig selv?

  • #5   30. aug 2011 Altså, jeg stiller mig bag hans hoved, og siger "kom" og trækker forsigtigt i torvet.. Kan ikke se hvordan det kan gøre ham ræd for mig smiley

  • #6   30. aug 2011 Nej det lyder ikke særlig farligt...

    Husker du at give efter på tovet når han går frem? Så du laver negativ forstærkning, altså slip presset når han gør som han skal. Og så er det måske gået op for ham er du er den der bestemmer og det synes han måske ikke er så fedt :o)

    Jeg ville bare ignorere ham hvis han viser han ikke vil have kontakt, og lade ham komme til dig når han er klar til det. Snak en masse med hans mor, så han kan se I hygger, mon han så ikke vil være med til at hygge?

    Håber han bliver god igen :o)

    Helene



  • #7   30. aug 2011 Helene S - Mange tak for dit gode råd smiley Det vil jeg håbe.. Ja gør som du beskriver smiley Så håber jeg det bliver bedre..

  • #8   30. aug 2011
    Lyder bare som et forvirret føl smiley
    Du er et menneske, føllet er en hest - den vil aldrig se dig som en hest, en leder. Og det vil heller ikke have hjerne eller grund til at blive herre over dig.

    Ville bare tage det ganske afslappet og gå ud på folden, snakke med de andre heste, have nogle gulerødder med, give dem, se om han får interesse, så give ham lidt også, klø lidt også gå...
    Og bare komme og gå for at nusse..


  • #9   30. aug 2011 Jeg har haft lidt af samme problem med min, efter han blev kastereret og igen efter han blev flyttet (da han skulle hjem).

    Han ville ikke snakke med mig i en uge efter han havde mistede noget af hans mandom....... men jeg kom så tit jeg kunne, og snakkede bare med de andre..... og ca en uge efter var han i han gamle hjørne igen.... et stort nusse hovde smiley

    Men da han så skulle flytte hjemmefra, så var det tilbage igen.... og denne gang er der gået ca 2½ uge enden jeg igen kunne komme til ham.... nu kan vi igen nusse og strigle på folden.........

    Jeg tror helt sikker på at det nok skal komme igen, bare giv ham lidt tid, men husk at fortælle på en pæn måde at du ikke vil have at han bidder dig når han kommer hen til dig. Men snak med de andre, det kan være han bliver jaloux smiley
    Men held og lykke.........


  • #10   30. aug 2011 Mange tak for rådet, og de vise ord smiley Håber da også at det bliver bedre.. Blev bare lidt ked af det, for han er jo min lille baby smiley ..

  • #11   30. aug 2011 Det kan jeg godt forstå smiley Jeg havde det på samme måde med min "baby"...... men jeg er sikker på at giver du ham "tid" skal det nok komme igen. Jeg har nu haft min dreng i ca 3½ uge, og jeg giver ham stadig tid, enden jeg skal lære ham at blive trukket med og få løftet hove, for det kan han ikke finde ud af...... øv øv smiley men jeg er sikker på at det nok snart skal komme, bare man husker at "ting tager tid, men man skal nok nå målet" smiley

  • #12   30. aug 2011 Syntes bare at han skulle lære at blive trukket inden han skulle op i en trailer og flyttes, hvilket han skal om 2 måneders tid.. smiley Men træningen må så vente, for hans tillid er vigtigere for mig.. smiley

  • #13   31. aug 2011 Jeg forstår dig godt, ville også ønske at min havde lært det. Så vi måtte desværre kontakte dyrlægen, for at få noget han kunne slappe af på enden han skulle op i traileren.

  • #14   31. aug 2011 Hov glemte at skrive at to mdr. kan der jo nå at ske meget, så håber det bedste for jer smiley

  • #15   31. aug 2011 Mange tak for det da smiley .. Ja der kan heldigvis ske meget på 2 måneder .:-)

Kommentér på:
Har han mistet tilliden?

Annonce