{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
823 visninger | Oprettet:

Hvem har i mistet? {{forumTopicSubject}}

Ja, hvem har i mistet i 2009 indtil nu? Eventuelt hvorfor?

For mig har det været et meget slemt år...
Gentleman, min mosters tidligere traver måtte aflives fordi han havde skadet sin i forvejen ikke helt stærke ryg af at rulle over en stor sten.
Golchener Hof King Ralph, shire hingsten der stod opstaldet hos os fik jeg en melding om var død af kolik og tarmslyng efter at have indtaget noget affald på en fold det sted han var blevet flyttet hen.
Liv, vores traver/frederiksborg føl blev født 3 uger for tidligt. Det viste sig at hun havde meningitis og blodforgiftning, hun døde 16 dage gammel den 30. juli.
En islænder jeg en tidligere ven havde, skulle have føl i år, sidste år døde føllet, og hoppen overlevede med nød og næppe, i år fik hun et dødfødt føl og døde selv under folingen.
Rush Abb, min mosters traver fik en slem seneskade i det ene forben, og kunne ikke redes.
Lucky Tinghøj, min mosters traver blev i foråret halt uden grund, det blev han behandlet for rigtig mange gange, for nogen dage siden mente dyrlægen det ikke var forsvarligt at prøve mere, selvom hesten ikke havde ondt. Han blev aflivet.

Så har vi været tæt på at miste Isa Vestregård, på grund af en hovbyld, og Aya som nær havde fået skåret en sene over i bagbenet, begge klarede det med lang tids behandling og har det heldigvis fint i dag.

R.I.P - mine venner, vil altid huske jer!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem har i mistet?
  • #1   14. nov 2009 oki har ikke mistet nogen iår
    men for et par år siden mistede min familie
    verdens dejligste varmblodshoppe
    som hed hathi og hun var blevet langt op
    i tyverne og det var mega koldt den vinter
    og så sagde de at de ikke troede hun kunne
    klare vinteren og så blev hun aflivet
    og jeg græd mange dage efter


  • #2   15. nov 2009 Har godt nok ikke været igennem så meget som dig, *LILLEPIGEN*.

    Men har mistet min gamle bedste ven Zorano, som i sommers var blevet blind og måtte aflives....

    R.I.P min dreng... Vi mødes igen!! smiley


  • #3   16. nov 2009 Har ikke mistet nogen i år, men vi var rigitg tæt på at midste Dancing Queen..
    Hun kom hjem fra engen torsdag i forige uge, og kunne kun løfte hovedet 20 cm over jorden. når man ville løfte hendes hovede op, fulgte hendes højre forben med op og hun kunne slet ikke holde balancen. Vi ringede efter dyrlægen og fik smerte stillende til hende... Efter næsten en uge hvor vi bare ikke kunne få fat på den dyrlæge vi ville bruge lykkedes det endeligt.! Men hun var bange for der var et brud på en halshvirvel, og ville ikk gøre noget for der var taget røngten af halse..
    Heldigvis var der igen brud og hun blev ikke aflivet...
    Hun er nu i bedring og vi prøver at tage det smertestillende fra hende igen nu..


  • #5   11. dec 2009 Jeg mistede igår min dejlige pony, hun blev 24 år og ud af de 24, har jeg haft hende i 14 år.. Men hun var gammel og hendes krop kunne ikk mere... Det er meget svært, hun var mere end familie, mere end en bedste ven, hun var en del af mig...

  • #6   14. dec 2009 Mistede sidste år 2008 min bedste kammerat..
    En svær seneskade i det ene forben (lavet på fold) ville ikke hele op.. Startede med 4 ugers fuld boks-ro.. ingen tegn på bedring.., så microskopisk fold, så han bare kom ud i den friske luft.., 3 skridtture daglig á 5 min., gradvis større og større fold, og længere og længere gåture..
    Men efter næsten 1 år, ingen tegn på opheling af skaden smiley
    Ville ønske, jeg kunne ha beholdt ham som hyggehest.., men han var en hest der ville dødkede sig, hvis han bare skulle gå og ikke lave noget.. Ikke at han som sådan var vild med dressur, men lavede masser af sjov ting og sager med ham.. Det ville være umuligt med den skade, da han jo hele tiden ville belaste benet..
    Tog så i samråd med dyrlæge den svære beslutning..
    Jeg købte ham, da han var godt 3 år, og måtte allerede sige farvel til ham, da han var 8½ år..
    Jeg vil dog vide, hvad der bliver af min hest.., når den er død, derfor valgte jeg at aflevere den til Odense Zoo, hvor han skulle bruges til foder.. Det er for mit vedkommende det mest naturlige, for mange ikke til at forstå, måske endda makabert.., men heldigvis er vi jo så forskellige..
    Skulle der blive noget med Bebber -min nye kammerat-, kommer han samme vej..
    R.I.P. Salix



Kommentér på:
Hvem har i mistet?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce