{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
628 visninger | Oprettet:

Hvordan finder man den bedste part? {{forumTopicSubject}}

Hej alle hestetosser
Jeg er i gang med mit fjerde år på dyrlægestudiet og kan se på det hele at jeg er nødt til at finde lidt hjælp til at passe min lille haflinger Aristo. Men hvordan finder man den bedste part? Jeg har utroligt svært ved at forestille mig at jeg kan finde nogen jeg kan stole nok på til både at ride og passe ham.
Hvad skal jeg kigge efter? Skal det være en yngre eller en ældre part? Hvordan sikrer jeg mig at personen ikke ødelægger min lille baby?

Vh Ann Katrine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan finder man den bedste part?
  • #1   5. sep 2011
    Lad for guds skyld være med at få en part hvis du har tankegangen;
    " ingen kan gøre det godt nok, min pusse nusse kan kun lide mig´, ih de rkunne jo ske noget " osv. og bliver gnaven hvis det viser sig at hest og rytter kan sammen, måske bedre end med dig..

    En partejer der overvåger en, fortæller hvad man skal og har 117 regler er ikke til og have med og gøre..
    Og heller ikke dem der overbeskyttende og tror de er de eneste der kan med hesten.


  • #2   5. sep 2011 Som Fededyret & Sippens mor skriver, tror jeg helt klart at man skal have en god mavefornemmelse omkring det med at 'overlade' sit kæreste eje til en anden person.
    Jeg tror ikke at du behøver at bekymre dig om hvilken alder parten skal have, men med lidt sund fornuft ved man jo godt at man ikke skal sætte en 7-årig til at ride en haflinger alene uden opsyn af voksen.

    Jeg er selv haflingerrytter, og da jeg lige havde fået min part Tony i vinters smed jeg ikke fluks en saddel op på ryggen af ham og red derudaf.
    Jeg trak en masse ture med ham. Tror der gik en måned før jeg begyndte at sætte mig op på ham og ride lidt ture, og det har først været her til foråret at jeg erbegyndt at ride sådan rigtig dressur og sådan på ham.
    Jeg havde selvfølgelig fået lov til at gøre med ham som jeg havde lyst til fra starten af, men jeg valgte selv at jeg ville lære ham rigtigt at kende, og hvis jeg havde en hest og skulle have part ville jeg måske også bede parten om at tage det stille og roligt fremad.


  • #3   5. sep 2011 *Krikken* - Jeg bilder slet ikke mig selv ind at ingen kan gøre det godt nok eller ride ham godt, men har aldrig haft en part og er meget utryg ved tanken om at en anden skal passe og ride ham mens jeg ikke er der. Grunden er at jeg aldrig har haft en part til nogen af mine heste tidligere, så jeg ved slet ikke hvordan jeg skal forholde mig til det hele. Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal kigge efter og vil helst ikke finde ud af det ved at "skaden er sket". Vil hellere tage det i opløbet. Er f.eks. rædselslagen for at jeg får en pige der rider tur på ham og spurter hele tiden eller en der er for hård ved ham.

    *Fededyret...: Det lyder som et rigtig godt råd! Led efter nogen der også vil nusse og hygge, de er sikkert også mere forsigtige end dem der bare vil ride. Jeg har tænkt over om jeg skulle finde nogle der var lidt ældre, men ved ikke om det bliver svært når han kun er en 1'er pony? Jeg vil heller ikke have at min part kommer til at betale noget smiley Der er vi helt ens. Parten hjælper mig og jeg håber at de vil behandle ham godt til gengæld.

    * Signe Lykke: Det lyder som en rigtig god idé, det med at de kan lære hinanden at kende uden at ride først. Det kan vi jo også gøre sammen, så vi alle kan lære hinanden at kende.

    Tak for alle svarene smiley


Kommentér på:
Hvordan finder man den bedste part?

Annonce