{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
662 visninger | Oprettet:

Kasterering af hingst {{forumTopicSubject}}

har en islænder hingst på 4 som jeg skal have kastereret. han står i 6600 vejen. så ville lige høre om der er nogen af jer som har fået jeres hingst kastereret hernede af, da jeg prøver på at finde det billigste sted smiley så kunne godt tænke mig at vide hvad i gav, og hvilken dyrlæge i brugte? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kasterering af hingst
  • #1   6. sep 2011 Jeg brugte Kolding Dyrehospital smiley
    Jeg kørte Stachus det op, også klarede de det hele der smiley
    Han skulle ligges ned, da han er 7 år.
    Jeg kom af med 5200,. kr. smiley


  • #2   6. sep 2011 få det gjort liggende! 1 ud af 20 heste får komplikationer med stående kasteration - selvom det selvf er den billigste - men ikke i længden..


  • #3   6. sep 2011 Kolding er dyr i forhold til andre. Hvis du vil tage turen eller betale for transport kan jeg anbefale ansager. Men vil også anbefale liggende, selvom det er noget dyrt.

  • #4   7. sep 2011 Har aldrig oplevet der er kommet komplikationer efter en stående kasteration.. Hvis blot hesten får mulighed for at komme ud og røre sig i dagene efter..

  • #6   7. sep 2011 efter min egen hingst lige for været på operationsbordet oppe hos jens bakkegård i helsinge. han operere ca 5-10 heste deroppe om ugen !

    det skal lige siges jeg har fået kastereret flere stående uden problemer - men det tør jeg ikke efter jeg har denne statistik og det kan komme op til to år efter! det har godt nok været en dyrt lektie - det har kostet min ca inkl alle dyrlægebesøg osv 18,000kr pga en stående kasteration og en hest som skal i 100% langsom genoptræning.

    det hedder sædstrengs fistel - prøv at slå det op.


  • #8   7. sep 2011 det er noget jeg har fået oplyst af dyrlægen fra hørsholm hestehospital som sagde han skulle opereres - han blev dog opereret på helsinge hospital men han sagde nogenlunde det samme - og det er en meget udbredt "fejl"

    mange vallakker med rygproblemer har ligeledes tit noget med sædstregene at gøre istedet.


  • #9   7. sep 2011 Tak for svar smiley men kunne godt tænke mig at få nogle priser ?

Kommentér på:
Kasterering af hingst

Annonce