{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest går i cirkler.
  • #1   26. sep 2011 Stereotyp adfærd, kuren er aktivering. Kan ikke helt forstå det forfærdelige ligger i at der er et spor i boksen, men jeg synes mere det ligger i din hest har haft en understimuleret adfærd i mange år.

    Hvilke naturlige adfærd har hesten? Det er dit ansvar som ejer at give din hest frihed til at enten aktivere sig selv, eller selv at aktivere den.
    hesten spiser i naturen det meste af tiden, hvor den går rigtig mange kilometer. Hesten er også et flokdyr, den står i en boks, hvor den meget sandsynligt ikke har nogen fysisk kontakt med andre heste.

    Men jeg vil sige thumbs up, hvis du tager en beslutning om at gøre livet bedre for hesten (:


  • #2   26. sep 2011 jeg har ikke forstand på sådan noget der, men jeg ville da hvis jeg var hest og gik og kedet mig, ville jeg syntes det var sjovt med en bold, eller noget andet de kan lege med, du kan jo hænge bolden op i en krog i loftet så den svinger frem og tilbage smiley

    ved ikke om det er en mullighed men nu må du se om du vil prøve smiley


  • #4   26. sep 2011 Min hest gjorde det engang, da jeg fik hende opstaldet på en rideskole. Det var simpelthen stress og jeg var nødt til at flytte hende. Med det samme hun kom til at stå et roligere sted, hvor jeg havde hende mere i hænder, så forsvandt det. og hun blev normal igen smiley

  • #5   26. sep 2011 Hvis du ikke kan få den i løsdrift prøv evt noget legetøj i boksen, i vinters var der en hest der kom til skade på folden fordi den væltede og de andre måtte ikke komme ud derefter mens der var så glat og jeg ahvde ingen muligheder udover at have ham løs i ridehuset en time om dagen den uge, og så købte jeg en bold, + en sliksten som han skulle kæmpe lidt for at få noget af og hang en strigle op. det var abre et hit. nu er han self ude hele dagen igen, men leger tit med sit legetøj om aftenen smiley

  • #6   26. sep 2011 Løsdrift er ikke altid løsningen.
    Jeg har selv engang haft en fuldblodshoppe med denne hvileløse tilstand.
    Hun kom i løsdrift og lavede så en cirkel enten rundt om høballen, et træ eller hvad hun nu lige kunne finde at gå rundt om.
    Jeg havde en anden hoppe som var super god til at bryde denne tranceligende tilstand fuldblod faldt i ved at blokere vejen for hende og på den måde få hende med videre..
    Det eneste tidspunkt hun kunne slappe nogenlunde af var når hun stod i en lille boks med vindue.


  • #8   26. sep 2011 lyder som sterotyp adfærd... og det er MEGET svært og få hesten vændet af med igen... men ser fx tit den slags i zoo'er og sådan, når fx en isbjørn står og hopper på stedet hele tiden er sterotyp adfærd..

    måske skal din hest flyttes, lukkes ud, gå i løsdrift, aktiveres noget mere, ja der er nærmest kun at forsøge sig frem vil jeg mene, med hvad der virker bedst


  • #9   26. sep 2011 han lyder lidt stresset.. eller også keder han sig? hvor mange timer er han på fold?

  • #10   28. sep 2011 Tak, for alle de gode råd! Min hest har gået på sommerfold helle sommeren. Han har fuld kontakt til andre heste. Han står heller ikke inde i stalden mere, da jeg rykkede ham ud i en udendørsboks, hvor der ikke går mange mennesker forbi. Han står på en rideskole.

    Hvad er løstdrift?


  • #11   28. sep 2011 løsdrift er sådan at hesten har fri adgang til at gå ind og ud som den selv har lyst. Ofte er det en åben stald, med fri adgang til en stor fold, hvor hesten som regel går sammen med andre heste i en lille flok.

  • #12   28. sep 2011 Tusind tak zille(:

  • #13   4. okt 2011 så lidt smiley


Kommentér på:
Min hest går i cirkler.

Annonce