{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.954 visninger | Oprettet:

knude efter spark og hævelse? Erfaring? {{forumTopicSubject}}

Min hest blev for knap 3 uger siden sparket, lige på den store lårmuskel og omkring bagknæet. Hans lår og knæ var hævet op til 3. gange størrelse. Fik selvf. dyrlægen ud der gav ham smertestillende i 6 dage, og beordrede en uges ro.
I mandags, skridtede jeg så lidt på ham, og begyndte at trave her i weekenden.

Men han er ikke rentgående, det ses især når jeg laver overgang fra trav til skridt, hvor han stiver af på det bagben, han var blevet sparket på.. smiley

I dag, prøvede vi så igen, og uden den store forbedring. Min ridelære mærkede efter på låret, og der er sådan en hård knude inde i musklen, som der ikke er på det andet lår?

Jeg ringer selvf. efter dyrlægen imorgen, men hvis der er nogle der har erfaring med sådan noget hårdt muskelvæv efter spark, vil jeg gerne høre fra jer..
Er temmelig bekymret for min lille hest.. smiley

Forsat god ferie!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  knude efter spark og hævelse? Erfaring?
  • #1   16. okt 2011 Ville varme det op, og så give det en gang masgae.

  • #2   16. okt 2011 Jeg har smurt blue hors hot and cold på, bare for at gøre et eller andet.. smiley

  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #3   16. okt 2011 Kan det du mærker som en bule være arvæv

  • #4   16. okt 2011 Jeg ved ikke hvad det er endnu, men tanken har strejfet mig.. det der undrer mig mest er egentlig, at han stadig er halt, når det "bare" var et spark. Da dyrlægen var ude, lød det som om der ville gå en uge, og så var han frisk igen.. smiley

  • #5   16. okt 2011 Det kan være meget normalt. Det er ligesom hos mennesker. For nogen år siden blev jeg trådt ned af en hest, på det ene lår har jeg en bule og knude nu. Det er blot arvæv og ikke farligt.
    Men selvfølgelig, hvis det sidder i musklen, ved jeg ikke om det har noget at sige for at være rentgående. smiley


  • #6   16. okt 2011 Det er ganske normalt.- Det er ikke arvæv, men en anden form for vævsdannelse af blodkarerne som trækker sig sammen... Derfor bliver det hårdt... Og det kan godt tage laaaang tid. Det der sker når hesten får et spark som du beskriver, er at der sprænger en masse blodkar under huden og derfor bliver det større og større, da blodet pipler. Og det skal blot stoppe af sig selv, når det opnår nok pres.. Hvis det var mig, ville jeg give min hest yderligere ro, da jeg er sikker på han er urentgående fordi han er øm det sted...

  • #7   17. okt 2011 Min har også arvæv på bagparten - op til flere, hun bliver altid sparket der.

    Den anden bliver sparket på halsen hver gang - og dyrlægen sagde også hun kunne mærke arvævet, hun kunne ikke stikke i hende, da hun sku bedøves. smiley Man kan også mærke det, hvor det stikker op.


Kommentér på:
knude efter spark og hævelse? Erfaring?

Annonce