{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.329 visninger | Oprettet:

Mishandlede heste? {{forumTopicSubject}}

Er der nogle af jer der ejer eller har haft en hest der kommer fra mishandling eller misrygt?
Jeg selv har 1 hun var så sky så fra vi slap hende til hun ville hilse på os gik der en lille uges tid. (hun kom på sommergræs med det samme som hun var vant til)
Tænkte der måske var flere der havde den 'slags' heste så der måske var erfaringer at dele?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mishandlede heste?
  • #1   23. okt 2011 Jeps.

    Jeg har 1 stks af slagsen. Og han er efter 4 år min aller bedste ven. Men det er nogle gange svært og komme ind på livet af dem og knække koden til deres sind. Men når man så har gjort det har man dem også. Det er i hvert fald den erfaring jeg har med min.


  • #2   23. okt 2011 Cæsar kommer fra Ærø, der har været mistryktet ikke fået mad og vand, og han var meget nervøs i starten

  • #3   23. okt 2011 tja - hvis de bare skal være sky, har jeg også en. Hun var 4 år og tilredet, da jeg købte hende. Men kun redet 10 gange siden tilridning, ellers gået på en mark, nusset og fået en gulerod.

    Der gik et par måneder, før jeg kom ind på livet af hende. Jeg måtte IKKE røre hende i hovedet, hun kunne ikke få renset hove etc. Efter nogle måneder begyndte hun at følge efter mig som en hund (hun kunne selv gå ind i stalden, og fulgte mig).

    Og hendes føl var også sky, der gik en måned, så var hun omvendt, og et kravle-i-lommen føl.

    Men ingen af dem var mishandlede, bare sky. smiley


  • #4   23. okt 2011 Min tog beridder til sig, fordi han ellers skulle slagtes i en alder a 4-5år pga misrøgt
    Det sidder stadig i hovene og ja mentalt kan man godt mærke den ikke er så ovenpå som normalt behandlede heste. Han er hybermobil pga fejl ernæring som unghest smiley
    så ja det følger hesten gennem hele livet, når bliver misrøgted. Men han har et dejligt hoved er en sød hest, og berider havde fjernet alle de farlige ting ved hesten fodret ham op, og let tilredet ham, så er super glad for min hest. Men vær obs på i får rigtig meget arbejde, og ikke kun nu her, men med at bygge hesten op indefra med knogler hove tænder, og derudover kommer det mentale smiley
    Held og lykke med den.


  • #5   23. okt 2011 Det tog mig 5-7 dage bare at kunne røre hende og yderligere 3 uger før jeg kunne trække hende med ind i stalden. på fredag har jeg haft hende et halvt år.
    Den dag i dag. Nogle dage vrinsker hun når hun ser mig og kommer travene op til mig andre dage er ørene nede og så snart jeg er tæt på springer hun til siden og blæser væk som om jeg havde bidt hende i røven.
    Tror på at det kommer lige så stille smiley


  • #6   23. okt 2011 Jeg vælger at kalde det misvedligeholdelse, da jeg fik min. Hun var tyndere end tynd, da hun havde gået med føl og slet ikke havde fået den nødvendige mad og pleje af pels, hove osv. Men hun var ikke sky eller noget og har en utrolig godhed smiley dog er hun rædselslagen for piske.

  • #8   23. okt 2011
    .. er det mishandling hvis hesten ikke er tam? :S


  • #9   23. okt 2011 Jeps ... :o)

    - På Utes hjemmeside - under Projekt Phønix .. Vores gamle hest .. Han var dopet og mishandlet/misrøgtet da vi fik ham .. Og han var sindsyg, indtil at Ute fik ham.. Men nogen dage ved Ute, var han pludselig sit gamle jeg, også kunne hun INTET gøre.


  • #11   23. okt 2011 Utroligt så mange heste der skal igennem sådan nogle ting før de får livet tilbage. dog med lig i kisten.

    Min egen da hun første gang for alvor havde menneskekontakt var samtidig første gang med smed. hun fik ordnet begge forhove hvor efter hun var så stresset/utålmodig at de ikke kunne holde hende i ro mere. så smeden havde åbenbart meget travlt så han binder longen i hende og få hende lagt ned på marken så hun bliver holdt fast og hun for ordnet baghove liggene på siden uden hun kunne røre sig. (gamle ejer fortalte det selv)


  • #13   23. okt 2011 jep 1 stk. lucky på min profil ingen mad eller pasning i over 7 måneder da jeg købte ham fik jeg dyrlægen ud til ham som mente han skullle aflives da han ikke ville overleve men sov i over en uge ved ham hver dag for sikre mig at hvis der skulle ske noget så var han ikke alene og han er nu min bedst ven og altid ved mig siden, .. mirakel at han overlevede for jeg stadig at vide hver gang folk ser ham smiley

  • #14   24. okt 2011 Jeg synes næsten altid jeg får fat i tidligere mishandlingsheste på enten den ene eller den anden måde... Enten dem som har fået bank, eller dem der har stået ene og forladt i lange tider, eller dem som bliver skadet, men aldrig behandlet...

  • #15   24. okt 2011 <b>sara N</b>
    Det var til trådstarter, har ikke læst de andre indlæg.


  • #16   24. okt 2011 AM : Begge dele, da jeg selv har fået fat i en der er blevet udsat for lidt af hvert. misrøgt ved ejer og jeg vil kalde smedens behandlig for mishandling.

  • #18   24. okt 2011 <b>Mette N</b>
    Begge dele?
    Af hvad ?

    Jeg spørger om det er mishandling den ikke er tam ..?


  • #19   24. okt 2011 AM. både fordi man har en hest der tideligere er blevet mishandlet eller misrøgtet. At hesten ikke er tam kan både være misrøgt og fordi man vælger at hesten skal leve så vildt som muligt

  • #20   25. okt 2011 <b>Mette N</b>
    Forstår ikke det første du skriver.

    Jo, at hesten bare går for sig selv, kan føre til vanrøgt da den kan komme til skade uden at blive tilset og dens hove bliver for lange, men det er da ikke <i>mishandling</i> fordi den er <i>utæmmet</i>? Det er jo ikke det samme.


  • #21   25. okt 2011 Du forstår mig vist ikke helt. jeg er helt med på forskelen der er .

    Det er for at få delt og byttet erfaringer både ved mishandlede og misrøgtede.

    Min egen er ikke blevet plejet af gammel ejer. men deen behandling hun i sin tid fik af smeden 3 måneder før vi købte hende. Det vil jeg altså kalde mishandling. Det er beskrevet længere oppe


  • #22   25. okt 2011 La Bambolina har været mishandlet og meget undervægtig!
    Hun har stået hele vinteren 10 næsten uden mad!. Og stod i et regndækken som var utæt!.
    Hun frøs så meget at hun ikke kunne smide sin vinter pels da det blev varmt.
    Men hun er nu igen blev pæn igen.
    Efter jeg begyndte at fodre hende og passe hende ville hun ikke ud på folden igen :(.
    Hun er heldigvis flyttede nu! smiley


  • #23   26. okt 2011 <b>Mette N</b>
    Så tror jeg at jeg forstår smiley

    Godt at du har taget hende til dig og behandler hende - held og lykke med hende smiley


Kommentér på:
Mishandlede heste?

Annonce