{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.652 visninger | Oprettet:

Dilemma..... Hjælp...! {{forumTopicSubject}}

Hej har min dejlige hest på 16 år men er godt nok kun 9 oppe i hovedet... Han er en fantatisk jagt hest samt springer gerne meget højt. Men dressur er virkelig ikke hans stærke sidde, og nu har jeg fundet ud af jeg skal tage indstruktør uddannelsen, og han vil aldrig kunne ride de høje klasser som de forlanger. Samt er jeg gravid og har det så dårligt af jeg har måtte få min mand til af ride ham i øjeblikket, og nu kommer så mit første dilemma ( kan ikke ride min. 3-4 måneder på grund af graviditen, og det er ikke fær for ham) mit andet dilemma er så af når jeg så har fået trænet ham op efter graviditen så kan jeg jo ikke bruge ham til min uddannelse også må jeg ud og finde anden hest. Så bund og grund er det hele om jeg skal sælge ham nu eller jeg skal vente til om 1 år efter min graviditet. håber lidt af i kan give mig nogle råd!!!! Mvh nadia


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dilemma..... Hjælp...!
  • #1   27. okt 2011 Årh det en svær beslutning:-/ på den ene side synes jeg du skal beholde ham i et år endnu, så den nye gode dressur hest ikke kommer til at stå og kede sig alt for meget, mens du er gravid. Men på den anden side ville det også være bedst at købe en ny nu, så du har et helt år til at lære den at kende og hvordan den er osv:-)

  • #2   27. okt 2011 Han står sven med 20 andre heste på fold så han kommer ikke til af kede sig. Men må jo sælge ham for af få råd til en ny...

  • #3   27. okt 2011 Kunne du ikke se om du kunne låne en dressurhest?

  • #4   27. okt 2011 jo tanken har strefede min..
    men er der virkelig nogle der vil låne sådan en hest ud


  • #5   27. okt 2011 Jeg synes du skal sælge ham nu, mens han er i topform, for hvis han står stille imens du er gravid, så mister han meget værdi :-))

  • #6   27. okt 2011 Helt enig med Sofie Gawinski & Baloo...

    Han har en alder, hvor et år mere bestemt ikke gør det nemmere at sælge ham. Ligeledes vil han falde rigtig meget i værdi af at stå stille så længe, så helt klart: Når der ikke er mulighed for at han kan bruges efter graviditeten, ville jeg sælge nu. Og så finde en dressurhest, du enten kan købe eller låne.


  • #7   27. okt 2011 Har du ikke mulighed for at beholde ham og have ham som nr 2 hest?
    Og finde en part mens du er gravid...


  • sarah s
    sarah s Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #8   27. okt 2011 hej vil som person der har stået i samme situation råde dig kraftigt til at sælge ham nu. den mister værdi som der tidligere er sagt men du vil komme til at svigte ham meget og din dårlige samvittighed vil æde dig op, du vil også måske være nød til at sælge ham for billigt eller til den forkerte rytter.
    solgte selv min ene hest under min graviditet pga jeg svigtede den og blev sengelagt så var nød til at skille mig af med hende hurtigt, hun røg til en hestehandler og videre derfra til en rideskole, hvor hun blev "misbrugt" en meget trist historie med den hest men heldigvis har hun det godt idag fordi en pige købte hende og tog hende hjem.
    få dig en sidste god ridetur på ham og så få ham solgt med god samvittighed.
    hesten er heller ikke tjent med at stå stille så meget når han er vant til at han er din nr.1
    held og lykke med maven og hesten
    mvh sarah


  • #9   27. okt 2011 Hej er selv mor til 2 børn:) jeg har selv måtte erkende at tiden ikke er til heste 100 % når man får børn.
    Din hest er i topform nu og yder hvad den kan:) jeg tænker at hvis den får lov til at stå skal den rides op igen vil den tabe for meget kondi og værdi, og din samvittighed vil altid være sort.
    Skynd dig og sælg den så du kan nyde dig graviditet på fuld tid:)
    Held og lykke:)


  • #10   27. okt 2011 Hej,

    Jeg ville osse sælge nu, har selv en søn på 3 mdr nu, og nej tiden er bare ikke til hest hver dag, eller det ville den nok være men mormor gider ikke passe hver dag og det skal hun heller ikke!

    Min pru hest kan tåle og stå, hvis jeg ikke når ud af ride, men søger osse part til ham. Det er ikke let.


  • #11   27. okt 2011 Jeg ved tilfældigvis at Cargo - en virkelig dygtig dressurhest - udlånes lige PT (:
    Men ja den er svær. Som de andre siger, ville jeg nok sælge nu, for ellers vil hesten falde i værdi. Både på grund af alderen, men også at den kommer til at stå stille.


  • #12   27. okt 2011 Jeg er kommet til denne beslutning.... Min mand vil meget gerne ride ham 3 gange om ugen også kan jeg selv ride to gange ( min mand vil gerne have ham som hans hest vis det er siger han) jeg har fået afvide idag af jeg kan låne en top dressur hest til min uddannelse.... Så jeg kan beholde ham som tur hest/ jagt hest... Arbejder det sted han står, og der er flere der har tilbudt af høre efter den lille når jeg er der ude, er der jo ikke mere end 2 timer om dagen så håber af dette kan lade dig gøre... ( kan ikke få mig selv til af sælge ham da han var den der hjælp mig igennem min lange sygdom) tak for jeres gode råd og tro mig de er skrevet ned bag i hovedet. Knus nadia

  • #13   27. okt 2011 Det lyder som en helt fantastisk good beslutning! (:

Kommentér på:
Dilemma..... Hjælp...!

Annonce