{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

Part? hvor gemmer de sig? {{forumTopicSubject}}

Hej Ænder

Ih hvor jeg bare lige har burg for at komme ud med en gang brok/frustrationer.

Jeg har siden sommer ledt efter en voksen part (dvs over 18, af den grund at der på opstaldningsstedet ikke må være ryttere under 18)

Men hvor gemmer de sig? jeg har fået 3 seriøse henvendelser... hvor af 2 takkede nej da de havde prøvet hesten ( var her enig da kemien bare ikke var der) og den idste havde alligevel ikke råd, men ville da gerne ride gratis...

desuden får jeg henvendelser fra ikke så erfarne ryttere ( det er helt okay at være ikke så erfaren) men når der bliver skrevet i annoncen at man skla vide hvad mna laver, da pony kan være en strid banan (læs meget selvstændig) ynes jeg bare at det er frustrerende at nogen henvender sig og lyder enormt dygtige. men når man så spørger hvad de kan, ja så har de først kun lige fået styr på fx letridningen.

og så er det at jeg synes at de spilder både min og ders tid.

jeg ved godt at parten er dyr, men har simpelthen så dårlige erfaringer med parter der rider gratis. så jeg besluttede mig for at de skulle betale halvdelen af opstaldings prisen. har gjort mig mange overvejelser omkring dette, som bunder i at man får (tror jeg ) får sorteret de ikke så seriøse fra, parten slider jo ogå på hest og udstyr og pengene vil derfor være med til at købe nyt udstyr osv.

men jeg er kommet i tvil om jeg stiller helt urimelige krav? og at det måske er det der kræmmer folk væk?

eller er der bare ikke nogen tøser/drenge over 18 i aalborg der gider hygge ride en stor pony??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Part? hvor gemmer de sig?
  • #1   28. okt 2011 750 sys jeg er mange penge for at have part på en hest.
    Alle de heste jeg har redet har jeg ikk givet en rød reje for at ride.


  • #2   28. okt 2011
    Anonnen kan let skræmme væk. manglende facliteter, for høje krav osv.


  • #3   28. okt 2011 Tjae - du får jo sorteret en del fra med dine krav (minimum 18 år, rutineret, betale 750 kr, ikke stævnerytter) og så kan der jo også være afstand feks, eller transport mulighed derud, som kan sortere flere fra smiley

    Prøv at forestil at det var dig der skulle ud og søge en hest at ride - hvilke krav ville du så have? Hvad skulle ponyen kunne, hvilke faciliteter skulle der være, hvor mange dage om ugen, afstand og så også prisen.


  • #4   28. okt 2011 manglende faciliteter?? der er stor hal, udendør bane, vand spiltov super gode tur muligehder i hele området osv.


    hvilke andre faciliteter mangler der?

    hvordan synes i at kravene er for høje?

    Maria: om skrevet ved jeg godt at det er dyrt, men det er et valg jeg har taget da jeg som også skrevet har rigtig dårlige erfaringer med folk der rider gratis (hvad angår overholdelse af aftaler, omgang me hesten osv)


  • #5   28. okt 2011 Det er i bund og grund for dyrt for noget som ikke er det mest attraktive. En dygtig voksenrytter tror jeg ærlig talt ikke gider at ride pony og slet ikke en pony med "ponynykker" mangel på rygsving = ikke ret stor gang og dermed ikke det store stævneemne.

    Finder du en rytter med kemi melem rytter og pony og er hun dygtig nok, så tror jeg du skal være glad for at få din pony redet hvis du ikke selv har tid. ellers skal du finde et opstaldningssted hvor under 18 år er velkomne, så vil du nok få flere tilbud.

    Har du prøvet med sedler på rideskoler, den lokale købmand, brugs osv.?


  • #6   28. okt 2011 Pia: som skrevet i annoncen er det et krav fra opstaldningstedet at der ikke er ryttere under 18, så det kan jeg desværre ikke ændre på, slev om jeg sagtens kunne have en yngre.med hensyn til at være rutineret så behøver man ikke ligge på LA plan. man skal bare vide hvad mna laver og kunne håndtere en pony som kan have sine egne meninger om hvordan tingene skal være.

    og man må da gerne være stævne rytter, men der bliver ikke tale om stævne, da ponyen ikke er på det nivaeu og ikke trives med at være i byen.

    men tak for forslagne til hvad jeg kan ændre med hensyn til at skrive havd der er af faciliteter og anstand til centrum osv smiley


  • #7   28. okt 2011 Findus : hvad mener du med pony nykker? bare så ejg ved om vi tænker på det samme.

    hvordan ved du at der er mangel på rygsving? har da ikke nogen video der kan dokumentere dette.

    med dygtig tænker jeg ikke at personen behøver være på LA plan. men hvis man har flair for hvad man laver kommer man langt smiley

    og som jeg også skriver et hun IKKE stævne emne.


  • #8   28. okt 2011 Lena - forstår godt det med alderskravet, MEN det sorterer en del fra =)
    Det er netop det jeg mener med du sorterer stævneryttere fra - hvis du er stævnerytter, så vil du jo gerne til stævne = din pony er ikke helt så interessant smiley

    Ja det kan dælme være svært at finde en god part, og nej, det er ikke din skyld og det skal du vide smiley


  • #9   28. okt 2011 Det var bare foreslag til hvad der kunne være galt smiley

    Har kigget din annonce igennem og.. ;
    - billederne sælger ikke særligt godt. Et billed hvor hesten er på vej væk, 2 ens dressur billeder i ikke god kvalitet.
    - du ser helst folk er over 16, hvorfor skriver du så 18 her i tråden?
    - hvis du vil have en voksen så til taler det ikke pga. størrelsen på ponyen og evt. stævner ( som sagt ikke nødvendigvis noget man behøver at gøre hver måne d)
    - for høj pris. 750kr for en pony der skal genoptrænes, ikke er på stævneniveau endnu og i det hele taget ikke har startet noget.
    - hvad kan hesten i det hele taget?
    - hvad med off. transport?
    - hvilke facliliter har stedet?
    - skal man betale ridehuskort/kontigent?
    - det er dyrt og det vil sortere mange fra - de færreste forældre vil give så mange penge for det, så hellere købe en pony selv og folk på SU eller anden off. er også smidt væk.
    Da det kun gør det dyrere hvis m an f.x skal med off transport der ud.

    Derudover - jeg ville aldrig søge en part hvor det klart var skrevet at det var dyrt pga. vedkomende manglende penge.
    Så sælg hesten tænker jeg ( tag det personligt ) - istedet for at kræve det ind via. en part der egentligt gør dig en tjeneste.
    Siger ikke det skal være gratis, men hvis du mangler penge så ville det skræmme mig væk og jeg ville ikke have lyst til at være part.


  • #10   28. okt 2011 Krikken : tak for din konstruktive kritik smiley

    måske jeg skulle få lavet teksten om (den er skrevet i sommers hvor hun lige havde holdt pause smiley )

    vil straks gå igan med en ny tekst smiley

    I BLIVER DOG VED MED AT NÆVNE AT PONYEN IKKE ER PÅ STÆVNE NIVEAU OG DET TRÆKKER NED. MEN NÅR PONYEN IKKE SKAL UD OG STARTE STÆVNER ER DET VEL I BUND OG GRUND IRELLEVANT. kan dog godt se at det er interessant at vide hvilke øvelser ponyen kan.


  • #11   28. okt 2011
    Haha, der skulle stå " tag det ikke personligt "


  • #12   28. okt 2011 Jeg er nok af den holdning, at mangler man en part til en godt uddannet og erfaren hest, som rent faktisk kan give rytteren noget uddannelse, så kan man tage en god pris for det.

    Mangler man en dygtig rytter, som kan give hesten noget i sin uddannelse, så er sagen straks en anden - her ville jeg personligt ikke tage noget for sådan en part.

    Selv har jeg lige fundet en part - hun kan nok ikke uddanne hesten og hesten kan heller ikke uddanne hende, men hjælpen består i lidt motion, lidt ekstra opmærksomhed for hestens skyld og muligvis parten vil hjælpe i stalden, hvis jeg skal noget en weekend. Betale for det, det skal hun ikke.

    Nogle gange må man lige se på, hvad det rent faktisk er man kan tilbyde kontra det man ønsker...


  • #13   28. okt 2011 Hahaha krikken :D!

  • #14   28. okt 2011 Krikken : ha ha... havde godt luret den. og atger intet af det i skriver personligt. synes såmænd bare at det er dejligt at få nogle andre øjne på annoncen smiley

    Maria: som jeg før skrev er annoncen lavet i sommers ( og ja ved godt at det er dumt den endnu ikke er opdateret ;P er i fuld gang med de råd jeg får af jer ) her skulle hun startes op efter at have været på græs, og uanset hvilken hest man har, skal den jo lige startes op igen når den har hold pause.

    vi er pt på samme niveau som før pausen: dvs vi ligger og laver stor og små volter. slange gange med både få og mange buer. versader, kontra versader, schenkelvigninger, trav øgninger og afkortninger. vi er så småt begyndt at lege ligt med side bevægelser i galoppen. i skridt øver vi at drejeom os selv .

    i spring er hun ca på LC niveau(kan sagtens mere, men rytteren tør ikke ;P)

    så pt er hun på et rimeligt niveau... dog ikke i top, men der når hun vist aldrig op(man må erkende sine begrænsninger ;P)

    så uddannelse ved jeg ikke om hun kan give, men man kan da lave lidt forskelligt


  • #15   28. okt 2011 du skriver pony kan "være en strid banan" med egne meninger, det tolker jeg som ponynykker. Ponyer med egne meninger kan være en mundfuld (har selv en af slagsen).

    Du har selv skrevet i ponys profil at den ikke har ret meget rygsving.

    Men tror bare generelt du får svært ved at sælge en lille 1´er pony til en voksenrytter.

    Vi har selv en robust lille 1´er med samme mål som din som jeg hellere end gerne må ride, hvilke jeg da også gjorde før jeg blev opereret - MEN skulle jeg betale for det så ville jeg godt nok ride hest og sådan tror jeg de fleste voksne har det


  • #16   28. okt 2011 Findus: arh, du har fuldstændig ret i det står på profilen smiley super at du er mere vågen end jeg er smiley

    nykkerne har vi fået pillet af hende, men hun er en pony der skal aktiveres ellers keder hun sig og bliver stiv, å volter og øvelser skal der til. emn det kunne man selvfølgelig ikke læse ud fra den gamle annonce tekst

    har nu modificeret teksten så den er up to date med hensyn til hvilke øvelser vi laver, faciliteter på opstaldings stedet, afstand osv smiley


  • #17   28. okt 2011 Tja.. så er der os andre som ikke kan finde en part-hest..så problemerne går vidst begge veje.. smiley

  • #18   28. okt 2011 Camilla T : ja det er sgi ikke nemt smiley

  • #19   29. okt 2011 jeg søgte efter part inden jeg selv købte og ville aldrig give 750.. jeg giver nu 1000 kr for opstaldning med ridebane - så kan man jo lige så godt have sin egen og få alle glæderne ved det selv.

  • #21   29. okt 2011 hvis man gerne vil finde en part til sin hest over de 18.. altså dermed også studerende og andre med nogenlunde samme indkomst der ikke har råd til selv at have hest, men som er gode ryttere og søger part er 750 kr mange penge! ved at sætte den pris udelukker man mange kvalificerede bud, det må man selvfølgelig selvom.. men sådan er det nu engang. og hvis man kun søger voksne-voksne med fuldtidsarbejde også, så er det jo fair, men så søger man ikke særlig bredt og har dermed svært ved at finde en part. man skal også lige tænke at parten gør faktisk én en kæmpe tjeneste.. eftersom man måske ikke selv har optimal tid til sin hest.

  • #22   29. okt 2011 Ida: prisen er som den er pga prisen på opstaldningstedet. det er regnet ud fra hvor meget det koster pr. dag at have hesten stående. dvs 3 gange om ugen i 4 uger om måneden. og som før nævnt er der krav om betaling da jeg har dårlige erfaringer med parter der ikke betaler (ikke overholde aftaler, ødelagt udstyr osv)

    Mette F: ja jeg ved god billederne ikke er de bedste, men har ikke så mange gode ride billeder, emn vi må se om vi kan en til at tage nogle nye billeder smiley

    Ida: som skrevet før er det et krav fra opstaldningsstedet side at der ikke må være ryttere under 18. så det er desværre ikke et krav jeg kan ændre på, ud over at flytte hesten, og det skal hun bestemt ikke. har endelig fundet et sted hvor hun trives og er glad.

    og ved godt at parten gør en en tjeneste, men man kan også vende den om og sige at parten får stillet en vel redet hest til rådighed (altså ikke en stiv skole pony, stillet meget på spidsen ;P) som parten har som sin egen de dage der er aftalt.

    kan til sammenligning fortælle at på den nærliggende rideklub koster det 1000 kr at have part på en af deres skole heste. man Skal have 1 ridetime på hesten (skal så betales ud over de 1000 kr, det bliver 365 kr om måneden) man må ride hesten selv 1 gang om ugen og den tredie gang man har hesten må man IKKE ride. se det synes jeg er dyrt!


  • #23   29. okt 2011 men hvis prisen er fast så må du jo bare vente til den rigtige dukker op. de studerene jeg henviser til er over 18.. jeg synes ikke nødvendigvis en part skal være gratis. men der er langt FRA GRATIS TIL 750.. man kunne måske omformulere og være lidt strategisk og sige en pris for selve parten og en pris for ridehus om mdr afhængigt af hvordan og hvilke muligheder der er, så du alligevel kommer op på det du mener er acceptabelt.



Kommentér på:
Part? hvor gemmer de sig?

Annonce