{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med udlån?
  • #2   8. dec 2011 Jeg står selv og overvejer, at udlåne min hest til rideklub som mangler heste.
    Så jeg går selv og tænker over hvad der er vigtigt.

    Her er hvad jeg umiddelbart synes er vigtigt:

    1.Hvad hesten må/ikke må bruges til.
    2.Antal timer på fold.
    3.Hvor mange undervisningstimer han må bruges til.
    4.Aflale ang. hvem der betaler for sko, vaccine og andre fornødenheder.
    5.Aflale om hvad for noget udstyr der kommer med hesten
    6. Samt aftale om erstatning hvis udstyret går i stykker pga. forkert brug.
    7.Hvem betaler hvis hesten får en skade, i forbindelse med at låner rider den.



  • #4   8. dec 2011 Line Z: Normalvis ville jeg egenlig ikke låne til en rideskole. Men lige i dette tilfælde er jeg ret sikker på, at han vil blive behandlet godt smiley

    Dem jeg har hesten stående ved nu, kender dem i bestyrelsen og siger at berideren på stedet, er rigtig sympatisk overfor både rytterne og hestene.
    Så jeg er egenlig ikke særlig usikker, men lidt vil man nok altid være, når man lader andre bruge ens hest.


  • #5   8. dec 2011 Jeg har aldrig selv udlånt nogle af mine heste. Men jeg har desværre hørt og læst at flere som låner hesten stikker af med hesten. Og sælger den, det har jeg desværre hørt for mange gange til at jeg nogensinde tør låne en hest ud til nogen udover en rigtig god ven og veninde som jeg kender rigtig godt. Af hensyn til ens egen sikkerhed. Og dem som lånte sine heste ud, have også lavet kontrakter på selve lånet af hesten, men ejeren at hesten mistede sin hest, Låneren havde flyttet sin egen adresse og hendes navn var ikke til at finde nogen steder, Ejeren fandt så senere sin hest hos en heste handler, hvor låner havde sælgt hesten.

    Andre som jeg har hørt om har aldrig fundet deres heste igen.



  • #6   8. dec 2011 på heste-nettet der ligger der nogle standart kontrakter både til salg og udlån som er udarbejdet af en advokat... de er super gode...
    Jeg brugte den kontrakt da jeg lånte en hest i efteråret og det gik godt.. både mig og ejeren var sikret med kontrakten...

    Jeg har os lånt en hest ud og mig er parten blev bedste veninder og ses stadig den dag i dag selvom jeg solgte hesten.Det er 8 år siden hun lånte hesten og havde den i 2 år...


  • #7   9. dec 2011 Husk at skrive du kan komme og besøge den når det passer dig. og hvad der skal ske af sanktioner, hvis kontrakten ikke holdes for begge parter.
    Og hvor længe kontrakten løber, og hvad fristen er for opsigelse. hvem der betaler for transport frem og tilbage, i tilfælde af der opstår problemer.

    Har jo også med tiden læst om de mange ting som kan gå galt. Så det jo ikke for at genere låner, men meget nemmere at få alt på skrift.

    Evt. også hvad du ønsker af løbende oplysning omkring hesten. Så det står der, skal du have en mail hver måned, med opdatering eller bare vide når den er syg/ fået ordnet hove osv. eller nok du bare ligger forbi løbende smiley
    Held og lykke med udlån, håber du finder en sød låner.


  • #8   9. dec 2011 jeg har min hoppe lånt, og låner passer den rigtig godt, og stort set som jeg selv ville gøre.
    hun betaler alle udgifter, pånær vaccination (jeg ville ikke have at hun har passet, da det er min eneste papire på mit ejerskab), forsikring betaler jeg også resten betaler låner.
    der er aftalt et max beløb på dyrlæge regninger, men i sidste ende er det mig der bestemmer om den skal behandles eller ej (ved større ting)

    der er en kalr aftale omhvad hun må og ikke må med hesten og får hun nye ideer såsom fks at avle på den spørger hun om lov.

    hesten er lånt ud med udstyr. men låner vælger for det meste at bruige sit eget.

    jeg har kun gode erfaringer med lån og udlån.

    jeg har før hen lånt indtil flere heste, af hestehandler, der var aftalerne dog anderledes.


  • #9   9. dec 2011 vores kontrakt er også den fra hestenettet, og låner har min hest på 3 år nu.

  • #10   9. dec 2011 Eva-Maria J : Jeg tror du har fat i noget rigtigt der. Jeg har nemlig også hørt en hulens masse skræk-historier og kun få gode historier.
    Ingen tvivl om at de dårlige oplevelser er rigtige, men tror som du skriver, at man bare hører mere om der hvor det går skidt.
    Det er lidt ligesom med indvandrere, man hører alt det forfærdelige de laver, men man hører sjældent om de gode nyheder.
    Håber i forstår hvad jeg mener smiley

    Jeg har tænkt på det og jeg mener egenlig også at en rideskole har mere på spil, hvad angår godt ry, end en privatperson har.
    Så på den måde kan jeg ikke se, hvorfor rideskoler ikke skulle behandle en lånehest fornuftigt.


  • #11   9. dec 2011 jeg har ikke udlånt hest, men solgt på afbetaling, hvor jeg måtte stole på den nye køber, og hun måtte stole på mig...
    Alt hva der var relevant fik vi med i kontrakt...

    At låne ud til rideskole er oftest mere sikkert end en privatperson, da det jo er vigtigt for rideskolen at hesten kan "tjene til føden" og derfor er det jo et krav at den passes ordenligt... hele tiden... ikke sagt at en privatperson er ligeglad, men det er nemmere for private at være "lidt ligeglad"... hvis i forstår...

    men en kontrakt skal indholde
    Hva må den bruges til
    Hvem betaler opstaldning foder
    smed og vaccine
    dyrlæge, ved skade påført at låner
    sygdom låner er uforskyldt i (oftest deler man om denne regning)
    opsigelse fra begge parter
    uanmeldte besøg
    hvilket udstyr (og værdien af dette)
    ved kontraktbrud har udlåner ingen opsigelse.
    og ellers en temperementsbesrkvielse af hesten ved låner, og hvis hesten ændrer sig væsentligt til den "gale" side, kan kontrakten ophæves med x dages varsel. (nogle heste ændrer sig jo markant ved at komme på rideskole)


  • #13   9. dec 2011 Ville aldrig i mit liv låne mine ponyer ud.. Du aner ikke i virkeligheden hvordan folk er.. Heste folk er satme nogle underlig snegle der lige pludselig finder ud af at det ikke er sjovt og låne hesten alligevel og så bare ikke passer den.. har set det alt for tit.. Folk kan være ih og åh så søde når du snakker med dem men virkeligheden kan være en helt anden.. VIlle kun låne ud til en veninde som jeg stoler fuld og fast på men sp skulle hesten blive ved mig så jeg kan se hvordan den har det !

  • #14   9. dec 2011 hende her går på landbrugsskole og har tilknyttet beridere.. så håber da det er i orden..

  • #15   9. dec 2011 da jeg lånte min hest ud gik det rigtig godt, og han kom rigtig langt i ridning og det psykiske, men efter nogel mdr. skrev låneren til mig at hun ikke længere var intr. i at passe ham da hun var bange for komme til holde for meget af ham, så han kom hjem igen. har så fundet ud af efter han var kommet at andre end låneren har redet på ham selvom aftalen var at det kun var låneren der måtte ride ham. men alt i alt var jeg faktisk glade for at have ham udlånt, især fordi jeg var meget syg på det tidspunkt. men det handler at finde den rigtige lånerer

  • #16   9. dec 2011 mit ultimative krav vil også være at jeg må besøge hesten uanmeldt lige når jeg vil. Stedet min evt. Skal hen er så også kun 15 km. Væk så vil have nemt ved at besøge ham ofte.


Kommentér på:
Erfaring med udlån?

Annonce