{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
660 visninger | Oprettet:

Bidløs dressur? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne lære Lotte at gå ordenligt til biddet og i holdning, men uden bid - hun KAN godt med bid, men der skal arbejdes rigtig meget på det.

Men som sagt, vil jeg helst uden bid da jeg gerne vil blive 100 procent bidløs smiley Jeg har hackamore og rebgrimer til hende, skal snart have en sidepull. Hvordan har i lært jeres hest at gå til biddet fra bunden af uden et stykke metal i munden?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bidløs dressur?
  • #1   16. jan 2012 Hesten kan ikke 'gå til biddet' uden bid. Men den kan derimod gå i holdning, hvilket ikke er skadeligt for hesten. Hvorimod størstedelen af hestene i DK med bid bliver redet forkert.
    Ikke for at kritisere, men hvis din hest ikke går i holdning uanset om du har bid i eller ej, arbejder din hest ikke korrekt.

    For at lære det, kræver det meget jordarbejde og bagpartsaktion. Det er rigtig hårdt for hesten at bærer sig korrekt bagfra. Da hesten ikke er bygget til dette.


  • #2   16. jan 2012
    Samme måde som med bid.
    Det er ikke bidet det skal bestemme om hesten er samlet eller ej smiley


  • #3   16. jan 2012 Jeg har redet Tjalfe op med bid i dressuren, men er nu gået over til primært bidløst i dressuren, det jeg gør er at når jeg træner med bid, så rider jeg med mine ben og sæde, så når jeg ligger benene på en speciel måde så går han ind i lod (støtter selvfølgelig op med tøjlen), så når jeg ligger grime/sidepull på ham, så ligger jeg benene til ham og samlertøjlen, og BUM, så går han som han ville gøre uden bid smiley

    Har erfaringer med at ride bidløs dressur i hackamore, og må sige at du til hver en tid hellere skal ride med sidepull, det kan godt være det føles som om det er nemmere med hackamoren, men det er virkelig svært ikke at have for meget fat i hesten med hackamore i dressur, så vil råde dig til at købe sidepull til dressur! smiley

    Håber alt det bedste for dig og din hest i fremtiden smiley
    - Cecillie


  • #4   16. jan 2012 Altså det er jo ikke disideret til bidet smiley
    Men, det er det samme som med bid smiley ;Min basse har lært det og det er bedre uden bid end bed pga. det er smertefrit


Kommentér på:
Bidløs dressur?

Annonce