{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
833 visninger | Oprettet:

Er det nødvendigt? {{forumTopicSubject}}

Hej HG'er.

Jeg sidder stadig og undre mig. Når jeg tager til stævner er der altid en masse ponyer som har transportgamacher på. I mit tilfælde er det springstævner jeg tænker på om man ikke bare kunne give dem springgamacherne på hjemmefra og så var det ligesom overstået?
Er det virkelig nødvendigt med transport gamacher tænker jeg? Jeg ved godt der er nogle heste som står meget uroligt og kan gøre skade på sig selv. Men der er vel ikke så mange heste der gør det? Og de beskytter jo ikke mod slag men kun skravsår, kunne de springgamacher og klokker man alligevel putter på ikke beskytte mod det?
Er det bare fordi det ligesom er en mode at man skal have transportgamacher på når man kommer med en fin fin springpony? smiley

Håber nogle af jer måske kan komme med en afklaring til min lille forundring. I må også meget gerne komme med jeres begrundelser for hvorfor i måske bruger transportgamacher. Det skader ikke at høre hvorfor og hvorfor ikke (:

mvh. Sabrine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det nødvendigt?
  • #1   25. mar 2012 Altså, jeg har en dyr fin pony, og den får ikke transportgamacher på når den er i trailer, og idag red jeg military (bare i terrænet) uden gamacher, så det er vel egentlig bare hvis man har en hest der står uroligt, eller man har det bedst med at den får dem på smiley

  • #2   25. mar 2012 Vi giver altid transport gamacher på vores hvis de kører sammen med andre for at beskytte dem.
    Og så er der også den fordel at transportgamacherne holder dem rene - med to ponyer der har hvide ben kan det til tider være en udfordring smiley
    Er det meget varmt plejer vi dog ikke at give dem noget på - men om vinteren hjælper de også med at holde benene varme - især hvis de står i traileren imellem klasserne.

    Men den overordnet grund er beskyttelse smiley


  • #3   25. mar 2012 Synes personligt transport gamacher beskytter bedre end alm. gamacher da de dækker over et større område smiley


  • #4   25. mar 2012 Kristine, hvorfor bruger i transportgamacher er det ikke nok med alm. gamacher eller bandager? (Alt efter hvad du ridder med)
    Hvorfor isæt når de kører sammen med andre?

    Håber ikke du tager dette som en fornærmelse, men jeg prøver såmænd bare at forstå det helt rigtigt.

    mvh. Sabrine


  • #5   25. mar 2012 Ups du havde lige besvaret mit spørgsmål imens jeg skrev det ... smiley

  • #6   25. mar 2012 Fordi transport gamacher dækker bedre og mere smiley Vores transportgamacher ligner dem her:
    (link fjernet)

    Så som du kan se er de noget str. end alm gamacher og bandager er der ingen grund til at lægge på. De strammer mere end transportgamacher + det tager længere tid at lægge på.

    Vores ponyer står pænt når de kører - både alene og med andre. Men vi giver dem altid transportere på når de kører sammen med andre da vi vil beskytte dem mest muligt imod eventuelle spark og knubs smiley


  • #7   25. mar 2012 Jeg tænker da det burde da ikke lade sig gøre at hestene sparker hinanden når de står i traileren? smiley

    Det er noget lettere med dem end gamacher ja, det var bare i tilfælde af man var dressur rytter og måske brugte bandager når man red smiley


  • #8   25. mar 2012 Det kommer an på hvad slags trailer man har - vores har en skillevæg, hvor den nederste del er lavet af blød plastik. Så der kan de godt ramme hinanden, hvis de prøver...

  • #10   25. mar 2012 Jeg bruger på min slet ikke dyre og talentfulde pony! smiley
    Men når min går ned af rampen, træder han engang i mellem skævt og der beskytter det nu meget bedre! smiley


  • #11   25. mar 2012 Jeg bruger kun transportgemacher hvis min hest skal køre langt, men hvis det er til et stævne i nærheden får han dem ikke på. Det er lidt hip som hap hvad man vil med dem... smiley

Kommentér på:
Er det nødvendigt?

Annonce