{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
910 visninger | Oprettet:

bliver min gamle hest misforstået? {{forumTopicSubject}}

hej alle. jeg tror lidt min gamle pony casami bliver misforstået, af sine nye ejere, og jeg vil gerne have jeres mening, og kan en pony være konkurence pony "i blodet"?:

jeg købte casami af den rideklub jeg red på, da den skulle lukke som rideskole, han havde altid været rimelig sær, altså han sparket og bed de andre ryttere og smed dem af. når men jeg købte ham så og trænede ham op til stævne pony, og han blev MEGET sødere! han var aldrig sur, og det var som om at når vi tog til stævne "vågnede" noget i ham, altså han elskede at være ude og starte, og det gjorde jeg tit, og han var et lille talent! men så skete jo det at jeg måtte sælge ham da jeg skulle op på noget større, så jeg solgte ham til en familie som havde haft hest oppe på den rideklub vi stod på, og alle de gamle ryttere sagde at dem kunne jeg trykt sælge casami til, så det gjorde jeg. et års tid efter fik de nogle af deres heste op og stå på rideskolen iblandt casami, men han var blevet sær igen, og nu vil den nye ejer sælge ham:( de nye ejer har brugt ham lidt til at andre ryttere også kan få nogle ture.. altså udlejet ham for en dag. du vil de så måske sælge ham fordi de ikke kan få noget ud af ham. har bare tænkt på hvorfor han kunne være blevet sær igen... de nye ejer tror at det er fordi at han er kommet op i rideklubben og stå igen, men det tror jeg ikke rigtig det kan være. har tænkt lidt over at han måske er konkurence pony "i blodet" og det har de nemlig ikke gjort noget af, som jeg gjorde! og også det der med at de udlejer ham.. hvad syntes i? og hvad skal jeg gøre? håber i kan hjælpe!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bliver min gamle hest misforstået?
  • #1   5. apr 2012 hvis ikke du kan købe hesten tilbage, eller eventuelt tilbyde at ride den lidt for dem, så tror jeg ikke der er særlig meget at gøre smiley

  • #2   5. apr 2012 Du har jo solgt ponyen til dem, så det kommer jo egentlig ikke dig ved længere..
    Med mindre de beder om din hjælp..


  • #3   5. apr 2012 ville helt sikkert foreslå det samme som Bianca L

  • #4   5. apr 2012 Enig med Bianca L.

    Nogle heste kan bare ikke tåle rideskolelivet, ligesom nogle heste ikke kan tåle at stå på et stort sted med meget aktivitet (Ikke nødvendigvis rideskole)

    Han er utilpas og muligvis snot forvirret og nej, han trives ikke.. Derfor siger han jo fra ved at begynde at bide osv, fordi han vil have ro..

    Har kendt op til flere heste der måtte tages ud af rideskole eller flyttet fra store steder, fordi de var stressede og trykkede ved situationen og der var især en vallak der var modbydelig overfor eleverne.. Men det var han jo kun, fordi han ikke var "bygget" til rideskole livet og han var mere end træt af folk omkring ham..


  • #5   5. apr 2012
    Tror ikke det har noget med opstaldningsstedet at gøre, men de mange skiftende ryttere.
    De fleste heste bliver jo forvirrede over så mange forskellige signaler.


Kommentér på:
bliver min gamle hest misforstået?

Annonce