{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.048 visninger | Oprettet:

Hvad koster det for dig at have hest? {{forumTopicSubject}}

Sorry jeg ved godt at spørgsmålet har været oppe før, følte bare ikke jeg fik helt de svar jeg ledte efter da jeg søgte i forum..

Hvor meget bruger i på opstaldning? (Og hvor meget er med i jeres opstaldning)
Hvor meget bruger i på forsikring?
Hvor meget bruger i på dyrlæge?

Er der ting i godt kunne undvære / er der ting i godt kunne tænke jer at bruge flere penge på?

Er der evt en "diverse" som i bruger på hesten? Og hvad bliver de så brugt til?

Håber i vil bruge lidt tid på at svare smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad koster det for dig at have hest?
  • #1   21. apr 2012 Opstaldning:
    700 .- i alt for opstaldning, det er for boks/fold udlukkning og mødding.

    Skal selv betale for fodre,wrap og bund. Det bliver ca 1100 kr om måneden for det.
    Så betaler jeg 250 kr for smed ( pr måned)

    Så i alt er det 1350kr om måneden ca.

    Har ingen forsikring på hende og dyrlæge er kun blevet brugt indtil videre ÈN gang ( Alvorlig syg hvor hun var ved at dø :'/ ) og ellers til årlige vaccine + tænder.

    Men tror det er meget forskelligt med dyrlæge hvis hesten bliver tit syg eller får skader (:


  • #2   21. apr 2012 Opstaldning: 0 kr. Han står gratis på rideskolen mod at de må bruge ham i undervisningen.
    I den aftale indgår foder, fold og pasning af boks.

    Smed: 400 kr. for beskæring af 4 hove hver 2-3 måned.

    Forsikring: 1700 kr. årligt, indgår i min indboforsikring.

    Dyrlæge: Indtil videre kun de nødvendige vaccinationer og ormekure. 2000 kr. om året max.

    Det er ret billigt synes jeg selv.



  • #3   21. apr 2012 Når jeg skriver forsikring mener jeg ansvarforsikring. Har ham ikke dyrlæge forsikret.

  • #5   21. apr 2012 Opstaldning (vinterhalvåret):

    Boksleje: 350 kr./mdr
    Foder: Ca. 380 kr./mdr
    Hø: Ca. 400 kr./mdr
    Spåner: 800 kr./mdr


  • #6   21. apr 2012 Smed: 300 kr. pr. gang.
    (Min hoppe har dog ikke brug for smed ret mange gange på et år)


  • #7   21. apr 2012 Jeg får min pony hjem fra Juni af, har lagt et budget som ser såledet ud:
    Opstaldning: 1000 kr inkl. Stråfoder og strøelse til boks
    Vi har staldordning hvor vi skal skiftes
    Vitaminer og gulerødder: 110 kr pr. Måned
    Forsikring: ansvarsforsikring som er med i vores indbo (ca. 2300 kr årligt), hertil har vi en ulykkesforsikring og rejseforsikring med i. (GF uddannelses forsikring)
    Hovsmed: gratis
    Faste dyrlæge udgifter (vaccine): 500 kr årligt
    Ormeprøve: 125 kr (medicin: 100 kr) årligt
    Der udover spare vi 500 kr op hver måned til uforudsete udgifter
    Transport: 300 kr
    Div. Udstyr: 150 kr


  • #8   21. apr 2012 1500,- på opstaldning.
    - Foder(vi har dog vores eget)
    - Hø/Wrap
    - Halm
    - Faciliteter(ridehus, ridebane, skov m.m, rideklub er det)
    - Ind + udluk.
    - Fodring
    - Ingen staldvagter.

    Der er sikkert noget mere men kan ikke huske lige helt præcis smiley

    Forsikring. Good question. Tror kun jeg har ansvarsforsikring som indgår i indboforsikring smiley

    Dyrlæge skifter. Han får normalt kun 1 gang årligt til vaccine. Dog ved jeg det ikke endnu, da eneste gang jeg har haft dyrlæge til ham er da jeg skulle have vaccine, chip, pas, ordnet tænder hvilket kostede cirka en tusse. smiley

    Han koster omkring 1700 kr om måneden min lille krikke. smiley Og deri er der 3 mennesker der deles om at betale som jeg takker meget. Min far, mor men også min onkel.


  • #9   21. apr 2012 Opstald 2200 ekstra strøgelse ca 100kr ekstra foder ca 400 der også biotin osv.
    Smed 500 6uge. Forsikring pt kun ansar og død 600kr året. Tandlæge omkring 500 hver 6-8 måned medmindre vi skal ud i bedøvelse og udtræk af tænder osv.

    dyrlæge? Har dog brugt nogle 1000 på kiropraktor.

    Udstyr og undervisning svinger jo meget.

    Dyrt at have hest smiley misunder da lidt folk der næsten har dem gratis, men ville nu nok bare bruge pengene på hesten allivel. Der altid noget man kan bruge.


  • #10   21. apr 2012 Opstaldning: 1.450 kr. om mdr. og det er inkl. alt, vi skal kun tænke på at træne ponyen;-)
    Dyrelæge er meget forskelligt;-) Og det samme med smed, min hyp har ret nemme hove så det er ret forskelligt hvornår han har brug for smed.
    Og så undervisning til omkring 300 kr. om mdr.



  • #12   21. apr 2012 <b>Hvor meget bruger i på opstaldning? (Og hvor meget er med i jeres opstaldning)</b>
    1725,- inklusiv halm, og frøgræs ad libitum, ind/udluk (dette klare jeg dog selv, da jeg gerne vil have min hest mere end 4 timer på fold)
    3 gange fodring (disse klare jeg også selv, udover aften fodring)
    Har ca 1 weekend vagt hver anden måned mener jeg det er .
    Der gives halm og frøgræs i boksen hvis jeg ønsker det,
    Fri afbenyttelse af faciliteter (20*60 ridehus og ridebane, egne skove og strand, vandsliptov, aflåst sadelrum m.m)
    Foder køber jeg selv, og bruger ca 200kr +/- på det om måneden smiley

    <b>Hvor meget bruger i på forsikring?</b>
    Min hest er kun ansvars forsikret, og det går over indbos forsikringen smiley

    <b>Hvor meget bruger i på dyrlæge?</b>
    Det der skal bruges, hvis der er behov for det smiley


    Smed når der er behov for det, ca hver 8-9 uge koster mig 315,- smiley


  • #13   21. apr 2012 Fareed koster 2200 om måneden i opstaldning. Der i er der fuldpasning, foder, wrap i vinterhalvåret, foldordning (dog har vi en indlukningsdag om ugen i sommerhalvåret og hver 4. weekend (hver 5. weekend om vinteren), en undervisningstime enten ved underviser eller berider, fri afbenyttelse af to haller (bane A og B), udendørsbaner.
    Forsikring ca. 2800 om året med livsforsikring, ansvarforsikring og sygeforsikring.
    Dyrlæge 1200 en gang om året til tandbesøg og vaccine (som regel lidt billigere hvis vi er flere om det) og forhåbentlig ellers ikke mere end det smiley
    Smed 750 hver 7-8 uge. Han har forsko på.
    Der ud over er der udgifter til brændstof, da vi skal køre et kverters tid hver vej til og fra rideklubben, udgifter til udstyr som jeg ikke ved hvad er - sidste år ret mange fordi han blev købt der og havde intet udstyr med, udgifter til stævner, men det er ikke så meget da de ikke stiller til så mange endnu.
    Har også en udgift på 350 kr om året for medlemsskab af rideklubben..

    Bell koster 2050 om måneden i opstaldning med de samme ting inkludere som Fareed.
    ca. 830 kr om året i forsikring (hun er en gammel 3'er pony så der er kun ansvarsforsikring på hende)
    375 for smed hver 7-8 uge-
    350 kr om året for medlemsskab af klubben.
    Små udgifter til udstyr fordi hun er købt med det smiley og brændstofsdelen er sammen med Fareed da de jo begge er mine smiley Tror så nok udgifterne til stævner bliver højere for hende, da min yngste datter er mere stævne interesseret end den store.
    Dyrlæge er godt 1200 her også, men ofte lidt billigere fordi jeg slår den samme med Fareed og så får jeg rabat smiley

    Selvom mine priser umiddelbart virker dyre i forhold til mange af de andre, så er de opstaldlet på den billigste rideklub i området når man sammenligner med alle de ting der er med i opstaldningsprisen. Jeg kunne ikke tænke mig og lave det om, med mindre selvfølgelig jeg kunne have dem og stå hjemme, men det er ikke en mulighed. Jeg er godt tilfreds og synes generelt vi gør det billigt når man tænker på alt den glæde man får til gengæld smiley


  • #14   21. apr 2012 hov glemte lige at jeg pt har +100 kr om måneden til Fareed fordi han får loppefrøskaller for at modvirke kolik smiley

  • #15   22. apr 2012 jeg giver
    opstaldning : 600kr
    boks med halm og fold resten skal jeg selv sørge for

    forsikring: 1500kr for 2 (livs forsikring)
    ansvar er med i min indbo (1700 om året)

    smed : 250 for beskæring (når de trænger)

    dyrlæge: er varriabel, den sidste regning var i går fredag den lød på 350kr


  • #16   22. apr 2012 Hvor meget bruger i på opstaldning? (Og hvor meget er med i jeres opstaldning)
    Opstaldning: 2500. Her er udlukning på fold med, 8 kg wrap og noget (dårligt) foder med, som jeg ikke bruger. Selvfølgelig også fri brug af faciliteter.
    Så giver jeg selv omkring 1000 ekstra for foder og 800 ekstra for undervisning.

    Hvor meget bruger i på forsikring?
    Mener det er 10.000 - 12.000 om året, på den ene smiley Ved ikke hvad vi giver for ponyen, men det er knap så meget.

    Hvor meget bruger i på dyrlæge?
    Intet fast om måneden. Der er den årlige vaccine og tænderne, men det er det eneste der ligger fast smiley

    Er der ting i godt kunne undvære / er der ting i godt kunne tænke jer at bruge flere penge på?
    Kunne godt bruge flere penge på undervisning smiley Man kan i mit hoved, aldrig få for meget undervisning.


    Er der evt en "diverse" som i bruger på hesten? Og hvad bliver de så brugt til?
    Shaklan er avlshingst, så han skal evt. opstaldes et andet sted, i en periode. Det er vidst også det eneste.


  • #17   22. apr 2012 Har pt heste hjemme og heste opstaldet ude.
    Samlet set, koster de mig ca 1000-1200 om måneden i foder, strøelse osv.
    Har en avlshingst, som koster mig lidt mere, da han render stævner og shows.


  • #18   22. apr 2012 Opstaldning: 700,- om sommeren, 850,- vinter. (MEGET billigt!) ALT inkl. (foder, ind-udluk, ridehal, fuldpas)
    Forsikring: Ca. 1863,- ved dansk hesteforsikring (forsikret som islænder)
    Dyrlæge: Ca. 450,- årligt (vaccine, tjek) Også er der eventuelle ekstraudgifter der også.
    Smed: 200,- pr. gang for beskæring, ca. hver 8. uge


  • #19   22. apr 2012 Opstaldning? Min pony står derhjemme, hvor hun går på græs dagen lang - så får ikke det vilde i foder. Men foderet og høet får vi fra min pap' farfar & pap' farmor, da de har egen gård smiley
    Dyrlæge? Betaler vi ikke får, da min mor arbejder ved én, så min mor tager bare nogle ekstra timer på arbejdet (:
    Smed? 300 kr,- cirka hver 4-5 måned - da hun selv slider sine hove rigtigt fint!


  • #20   22. apr 2012 Jeg giver 1500 for opstaldning, som er inkl. halm, foder + vitaminer, wrap ad libitum, udlukning og fodring x2. Jeg lukker selv ind, fodre en ekstra gang og muger ud. Da min hest ikke tåler deres foder, køber jeg også foder til lidt over 200 kr, hver anden månede. Der er båede ridehal og ridebane.

    Derudover får han smed når han trænger til 200 kr.
    Forsikring er der ingen af.

    Dyrlæge, han får den årlige vaccine og tandraspning, det giver jeg 1180 kr for i alt.

    - Og det er i Århus. ;O)


  • #21   22. apr 2012 østjylland.

    Opstaldning: 1000 med træpiller pr hest
    Facilitetskort: 350/mnd.
    Foder: 150
    Smed : Den ene koster ca. 1000 hver 7. uge, den anden 300

    Dyrlæge: Uha uha.... . Dyrt år.. Men har haft dyrlægen ude 10 gange i år, vel en 15.000 tror jeg.

    Forsikring: 140 kr/ kvartalet. KDH


  • #22   22. apr 2012 Og har 80 x 20 ridehal, 2 baner, springbane, skov ved stalden. smiley

Kommentér på:
Hvad koster det for dig at have hest?

Annonce